Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Je hoeft niet te betalen om van je eigen muziek middels Google Music Play te luisteren. Zorg dat al je muziek op je telefoon staat, maak afspeellijsten (is heel simpel), ga naar 'mijn muziek' en je ziet alle data (cover images bijvoorbeeld) van de individuele nummers of CD's.

Navigeren naar je contacten gaat inderdaad niet. Daar wordt aan gewerkt.

Zo is ook sinds vandaag het probleem opgelost dat er even een week of zo geen whatsapp-berichten meer ingespoken en verstuurd konden worden via Android Auto. Download de nieuwste versie van de Google app (dus niet van de Android Auto app) op je telefoon en het probleem is er niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik start wel android auto... en die leest de whatsapp berichten netjes voor als je tenminste op tijd er op klikt in het scherm. of is er een commando om de laatste berichten te starten?
Bij beantwoorden ging het ook goed, totdat de tegenpartij een nieuw berichtje stuurde terwijl ik aan het inspreken was. Toen brak AA mijn antwoord af.
Ik zie nu sinds gisteren na de update ook google auto op de telefoon, wat volgens mij google maps is.... Bedoel je die als applicatie ipv android auto?

Misschien moet ik deze lijst eens proberen: http://ok-google.io/

 

Mijn telefoon nu voorzien van 64 gb micro sdxc kaart zodat lokaal muziek geen probleem meer moet zijn :-)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden zei wimkia:

Ik start wel android auto... en die leest de whatsapp berichten netjes voor als je tenminste op tijd er op klikt in het scherm. of is er een commando om de laatste berichten te starten?
Bij beantwoorden ging het ook goed, totdat de tegenpartij een nieuw berichtje stuurde terwijl ik aan het inspreken was. Toen brak AA mijn antwoord af.
Ik zie nu sinds gisteren na de update ook google auto op de telefoon, wat volgens mij google maps is.... Bedoel je die als applicatie ipv android auto?

Misschien moet ik deze lijst eens proberen: http://ok-google.io/

 

Mijn telefoon nu voorzien van 64 gb micro sdxc kaart zodat lokaal muziek geen probleem meer moet zijn :-)
 

Android Auto is een app die je op twee manieren kunt gebruiken. Je kunt hem bij wijze van spreken thuis op de bank gebruiken of in de auto terwijl hij niet met een USB-kabel verbonden is met het display van de auto.

De app maakt gebruik van de Google app (daar is hij als het ware mee geïntegreerd) en ook met de app Google Maps en muziekapps zoals Spotify, Google Play Music, Deezer of Tune-in.

Je kunt dus eigenlijk alles doen met die Android Auto app wat je er ook in de auto mee kunt doen als hij er met een kabel mee verbonden is.

Maar het verschil met als je hem met de kabel ermee verbindt is dat je op de eerste plaats ook de auto geschikt moet zijn om met Android Auto te communiceren (zoals de Niro of een Sorento zoals ik die heb). Wat er dan gebeurt is dat je Android Auto (AA) op het display van de auto ziet. Als je daarop tikt wordt AA op je telefoon gestart, je ziet een vergelijkbaar beginscherm zoals je dat ook op je telefoon ziet als je hem niet met de kabel verbindt. Maar het grote verschil is vanaf dat moment dat je telefoon op 'zwart' gaat cq een screensaver laat zien en je dus je telefoon zelf niet meer kunt gebruiken zolang hij met die kabel verbonden is. 

Je kunt dan heel beperkt gebruik maken van het touchscreen van het display binnen die app maar het meeste moet je doen met spraakherkenning. De reden is dat Google met een app wil werken waarmee je niet constant via het display met je telefoon bezig bent. Het moet het autorijden veiliger maken. En dus werken er maar een paar apps mee. Google maps om te kunnen navigeren en de genoemde muziekapps om naar muziek te luisteren. Het staat nog een beetje in de kinderschoenen.

Dat jij Whatsapp berichten kon/kunt versturen is fijn. Ik kon dat ook maar ineens sinds een week of zo niet meer. Maar sinds vanochtend weer wel. Op het Android Auto forum van Google werd dit vanochtend bekend gemaakt.

https://groups.google.com/a/googleproductforums.com/d/msgid/android-auto/dcbb3f15-ccf3-4b23-8663-05a9d5e1d179%40googleproductforums.com?utm_medium=email&utm_source=footer

Hoop dat ik het iets heb kunnen verduidelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de uitleg....
Ik heb nu een korte usb kabel van 0,25 meter in mijn Niro in de USB aansluiting zodat de telefoon makkelijk aan de multimedia unit gekoppeld kan worden. Nu kan ik kiezen voor AA of KIA kaarten.
Onduidelijk blijft elke uitleg vanuit Google over de applicatie, hoe commando's te gebruiken (wat veelvuldig mislukt), hoe optimaal de app gebruiken, wele issues er nog lopen, etc.

Wel zie ik veel heil in het voice gestuurd werken onderweg, maar dan moet je wel weten hoe je zaken realiseert.

Mogelijk kunnen we via dit forum het verder onder controle krijgen met de kia gebruikers :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden zei wimkia:

Bedankt voor de uitleg....
Ik heb nu een korte usb kabel van 0,25 meter in mijn Niro in de USB aansluiting zodat de telefoon makkelijk aan de multimedia unit gekoppeld kan worden. Nu kan ik kiezen voor AA of KIA kaarten.
Onduidelijk blijft elke uitleg vanuit Google over de applicatie, hoe commando's te gebruiken (wat veelvuldig mislukt), hoe optimaal de app gebruiken, wele issues er nog lopen, etc.

Wel zie ik veel heil in het voice gestuurd werken onderweg, maar dan moet je wel weten hoe je zaken realiseert.

Mogelijk kunnen we via dit forum het verder onder controle krijgen met de kia gebruikers :-) 

Ben ik met je eens. Je moet het inderdaad zelf maar een beetje uitzoeken.

Alhoewel de link naar dat forum best wel informatief is. Maar ook dat is zoeken. Wellicht dat ook de vele talen een rol spelen. Want de app moet heel wat talen kunnen begrijpen 

Zo ben ik er achter gekomen dat als ik de naam van een bedrijf en lokatie noem hij de mogelijke alternatieven laat zien en je kunt dan dat bedrijf dat je bedoelt aanklikken en de route wordt berekend.

Of je zegt: "Dorpsstraat Brunssum" en hij begint direct de route te berekenen. Je hoeft dus niet te vragen: "Navigeer naar ........".

Als je zegt "Parkeerplaatsen Roermond" laat hij een kaartje van Roermond zien met alle parkeergarages en tip je degene aan waar je naar toe wilt gaan. Je ziet dat dat inderdaad naar analogie van Google Maps is op je windows PC. Elke parkeergarage krijgt dan een letter op de kaart en in het staatje ernaast krijgt elke P-garage een letter.

Misschien moeten we een nieuw draadje aanmaken met commando's in Android Auto. En wellicht moet dat ergens onafhankelijk van een Kia model staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

En voor de geïnteresseerden: de bug met betrekking tot de Whatsapp berichten versturen is er nu uit (als je je aanmeldt als beta tester). Het ligt niet aan Android Auto maar aan de Google app (!!).

En als je het kaartmateriaal van Google Maps niet mooi vindt: sinds deze week is ook Waze beschikbaar als kaartapp voor Android Auto. Ook zeer aktuele kaartinfo (wegen, files, etc).

Waze biedt zoveel mogelijkheden dat het onmogelijk is om in een nutshell uit te leggen wat je er allemaal mee kunt. Gewoon zelf downloaden (gratis) en proberen. AA 'weet' als je voor Waze hebt gekozen en zal dus als je een adres of bedrijf inspreekt je via Waze ernaar toe leiden.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Even deze discussie zitten lezen en gelijk is mijn interesse gewekt.

Zowel de AA als de Google App geïnstalleerd, touwtje tussen Mob & Kia.
Hoppa, ff alles doorgenomen en werkt.

Moet wel vertellen dat AA eerst niet wou openen in NL.
Heb mijn VPN welke op laptop staat ook op Mob geplaatst en invoer op Frankrijk gezet et voila.

Dank voor jullie tips & trucs. Blijf dit draadje zeker volgen.
Moet WhatsApp nog instellen en mijn muziek ipv USB-stick op Mob plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden zei PeterSelie:

Even deze discussie zitten lezen en gelijk is mijn interesse gewekt.

Zowel de AA als de Google App geïnstalleerd, touwtje tussen Mob & Kia.
Hoppa, ff alles doorgenomen en werkt.

Moet wel vertellen dat AA eerst niet wou openen in NL.
Heb mijn VPN welke op laptop staat ook op Mob geplaatst en invoer op Frankrijk gezet et voila.

Dank voor jullie tips & trucs. Blijf dit draadje zeker volgen.
Moet WhatsApp nog instellen en mijn muziek ipv USB-stick op Mob plaatsen.

Ja klopt. AA is in Nederland nog niet te verkrijgen via Google Play. Dus of via VPN of via een apk installeren. Ik woon in Duitsland dus ik kon het gewoon via Google Play doen. En alles is dan gewoon in het Nederlands. Dus geen probleem.

Denk je er wel aan dat als je je muziek op je telefoon hebt gezet dat je dan via Google Play Music afspeellijsten moet maken en dat je dan via deze afspeellijsten je muziek kunt beluisteren. 

Ook kun je weliswaar zoveel afspeellijsten maken als je maar wilt maar via AA krijg je er maar een paar te zien terwijl je rijdt want Google wil niet dat je via AA "eindeloos" met je autodisplay bezig bent met scollen etc. Dus bedenk welke afspeellijsten je wilt maken van je muziek en die je tijdens het rijden veel gebruikt. Op het moment dat je stilstaat kun je geloof ik wel "eindeloos" scrollen via je autodisplay en dus elke afspeellijst kiesen die je gemaakt hebt.

En mocht je T Mobile hebben? Zij hebben een aanbieding dat je enkele maanden lang Deezer kunt gebruiken voor minder dan 2 Euro per maand en daarna kost het weliswaar een tientje. Maar alle MB's die je daarbij gebruikt tellen niet mee voor je bundel.

Succes en veel plezier met AA.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei der Rudi:

Ja klopt. AA is in Nederland nog niet te verkrijgen via Google Play. Dus of via VPN of via een apk installeren. Ik woon in Duitsland dus ik kon het gewoon via Google Play doen. En alles is dan gewoon in het Nederlands. Dus geen probleem.

Denk je er wel aan dat als je je muziek op je telefoon hebt gezet dat je dan via Google Play Music afspeellijsten moet maken en dat je dan via deze afspeellijsten je muziek kunt beluisteren. 

Ook kun je weliswaar zoveel afspeellijsten maken als je maar wilt maar via AA krijg je er maar een paar te zien terwijl je rijdt want Google wil niet dat je via AA "eindeloos" met je autodisplay bezig bent met scollen etc. Dus bedenk welke afspeellijsten je wilt maken van je muziek en die je tijdens het rijden veel gebruikt. Op het moment dat je stilstaat kun je geloof ik wel "eindeloos" scrollen via je autodisplay en dus elke afspeellijst kiesen die je gemaakt hebt.

En mocht je T Mobile hebben? Zij hebben een aanbieding dat je enkele maanden lang Deezer kunt gebruiken voor minder dan 2 Euro per maand en daarna kost het weliswaar een tientje. Maar alle MB's die je daarbij gebruikt tellen niet mee voor je bundel.

Succes en veel plezier met AA.

 

 

Dank je wel DerRudi (bekende naam....),

Ik heb idd tmobile dus bedankt voor je suggestie. Ga eerst eens kijken waar ik mijn muziek moet plaatsen, speciale map aanmaken oid. Dan playlist maken. Daarna ff muziek uitzoeken, heb zelf nog voor 115Gb!! op ssd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ook roepen "speel album Kate perry" en het album van haar wordt gestart.... Maar het is wel erg zoeken naar de juiste commando's..
Je kunt ook Google play registreren en dan krijg je 3 maanden de pro versie gratis... Maar voor mij is dat geen blijvertje..

Net als Der Rudi ben ik nu met Waze gestart. Als je de website ziet dan lijkt het heel erg Teletubbie er uit te zien. Maar is wel een opwaardering tov Google Maps. Op langere termijn kijken welke de beste is... Een app met potentie..

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden zei PeterSelie:

Dank je wel DerRudi (bekende naam....),

Ik heb idd tmobile dus bedankt voor je suggestie. Ga eerst eens kijken waar ik mijn muziek moet plaatsen, speciale map aanmaken oid. Dan playlist maken. Daarna ff muziek uitzoeken, heb zelf nog voor 115Gb!! op ssd.

Zo, 115Gb........  Nou ja, als je alles in een paar afspeellijsten zet gaat dat wel lukken (mits je genoeg geheugen hebt......). En afspeellijsten maken is leuk werk en simpel.

En natuurlijk moet je alles in één hoofdmap zetten en dan onderverdelen. Volgens mij maakt het niets uit waar je dat zet maar dat weet ik niet zeker. Want de standaard musicapp zoekt zelf wel waar er ergens mp3's etc staan. Zelfs opgenomen en ingesproken teksten vindt hij en zet ze onder de naam van de artiest "unknown".

Zelf het onderverdelen zou niets uit hoeven te maken. Want de music app sorteert zelf de nummers op basis van de metadata (nummer, artiest, album). En door een nummer te kiezen en dan toe te voegen aan een afspeellijst (een bestaande of een nieuwe) mogen die nummers dus allemaal doorelkaar staan. De afspeelllijst zorgt ervoor dat hij ze 'digitaal' bij elkaar zet. Alleen ben je in 'bestandsbeheer' dan wel totaal het overzicht kwijt.

Ik was eerst begonnen met de gratis versie van Google Music Play. Want door je eigen muziek/afspeellijsten te maken maak je wel gebruik van die functionaliteit maar kun je natuurlijk niet de 40-miljoen-of-zoiets tracks gebruikmaken die er dan tot je beschikking staan op het internet.

Later heb ik Dezer aangeschaft en heb ik eigenlijk dezelfde favoriete single nummers en albums opgezocht (via de Deezerapp en dus uit hun muziekbibliotheek) en daar afspeellijsten van gemaakt. Hierdoor had ik alle nummers die ik al had helemaal origineel en compleet; ook de albums. En vooral de metadata waren nu compleet, inclusief coverart. Want soms mistte ik wel eens een nummer of een afbeelding van een album of nummer.

Ach, het is leuk speelgoed. Zeker als je dan alles op orde hebt en in je auto zit te genieten van je muziek en het navigatiescherm.

Have fun.

PS

Bedoel je dat der Rudi een bekende naam is vanwege Rudi Carell of vanwege andere forums? Omdat ik Ruud heet en in Duitsland woon heb ik trouwens deze naam gekozen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden zei wimkia:

Je kunt ook roepen "speel album Kate perry" en het album van haar wordt gestart.... Maar het is wel erg zoeken naar de juiste commando's..
Je kunt ook Google play registreren en dan krijg je 3 maanden de pro versie gratis... Maar voor mij is dat geen blijvertje..

Net als Der Rudi ben ik nu met Waze gestart. Als je de website ziet dan lijkt het heel erg Teletubbie er uit te zien. Maar is wel een opwaardering tov Google Maps. Op langere termijn kijken welke de beste is... Een app met potentie..

Ja klopt. Dat kan. Maar mijn ervaring is wel dat hij niet specifiek naar een album of nummer gaat maar 'iets' afspeelt van die artiest. Ook niet als je de naam van het album of nummer erbij aangeeft.

En ja, de website ziet er teletubbie uit. Maar niet op je scherm. Of je moet al heel veel vrienden hebben die je dan met dat stomme symbooltje ergens ziet rijden. Want er zijn lui die het niet erg vinden dat IEDEREEN kan zien waar ze rijden, en niet alleen je vrienden. Maar wellicht kan je dat ook uitschakelen.

Waze heeft zoveel mogelijkheden. En je ziet bijvoorbeeld mobiele flitsers want Waze biedt de mogelijkheid om online wegsituaties door te geven (ongeval, mobiele flitsers, etc). En er zijn genoeg gebruikers die dat doen. Ook laat hij zien waar vaste camera's staan en spreekt dat ook uit als je ze nadert. Je kunt favoriete bestemmingen aanbrengen en daaruit kiezen. En het laat ook zoals bij Google Maps de vertraging zien die ergens is ontstaan is. Wat het niet heeft tov Google Maps is dat hij niet telkens laat zien hoelang het nog rijden naar huis is en wat het weer (temperatuur met name) waar je rijdt is.

Het is even uitproberen inderdaad. En afwisseling is ook niet verkeerd. Dan eens het ene, dan eens het andere.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei der Rudi:

Zo, 115Gb........  Nou ja, als je alles in een paar afspeellijsten zet gaat dat wel lukken (mits je genoeg geheugen hebt......). En afspeellijsten maken is leuk werk en simpel.

En natuurlijk moet je alles in één hoofdmap zetten en dan onderverdelen. Volgens mij maakt het niets uit waar je dat zet maar dat weet ik niet zeker. Want de standaard musicapp zoekt zelf wel waar er ergens mp3's etc staan. Zelfs opgenomen en ingesproken teksten vindt hij en zet ze onder de naam van de artiest "unknown".

Zelf het onderverdelen zou niets uit hoeven te maken. Want de music app sorteert zelf de nummers op basis van de metadata (nummer, artiest, album). En door een nummer te kiezen en dan toe te voegen aan een afspeellijst (een bestaande of een nieuwe) mogen die nummers dus allemaal doorelkaar staan. De afspeelllijst zorgt ervoor dat hij ze 'digitaal' bij elkaar zet. Alleen ben je in 'bestandsbeheer' dan wel totaal het overzicht kwijt.

Ik was eerst begonnen met de gratis versie van Google Music Play. Want door je eigen muziek/afspeellijsten te maken maak je wel gebruik van die functionaliteit maar kun je natuurlijk niet de 40-miljoen-of-zoiets tracks gebruikmaken die er dan tot je beschikking staan op het internet.

Later heb ik Dezer aangeschaft en heb ik eigenlijk dezelfde favoriete single nummers en albums opgezocht (via de Deezerapp en dus uit hun muziekbibliotheek) en daar afspeellijsten van gemaakt. Hierdoor had ik alle nummers die ik al had helemaal origineel en compleet; ook de albums. En vooral de metadata waren nu compleet, inclusief coverart. Want soms mistte ik wel eens een nummer of een afbeelding van een album of nummer.

Ach, het is leuk speelgoed. Zeker als je dan alles op orde hebt en in je auto zit te genieten van je muziek en het navigatiescherm.

Have fun.

PS

Bedoel je dat der Rudi een bekende naam is vanwege Rudi Carell of vanwege andere forums? Omdat ik Ruud heet en in Duitsland woon heb ik trouwens deze naam gekozen.

 

 

 

DerRudi schoot gelijk Rudi Carell bij me binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden zei der Rudi:

Ja klopt. AA is in Nederland nog niet te verkrijgen via Google Play. Dus of via VPN of via een apk installeren. Ik woon in Duitsland dus ik kon het gewoon via Google Play doen. En alles is dan gewoon in het Nederlands. Dus geen probleem.

Denk je er wel aan dat als je je muziek op je telefoon hebt gezet dat je dan via Google Play Music afspeellijsten moet maken en dat je dan via deze afspeellijsten je muziek kunt beluisteren. 

Ook kun je weliswaar zoveel afspeellijsten maken als je maar wilt maar via AA krijg je er maar een paar te zien terwijl je rijdt want Google wil niet dat je via AA "eindeloos" met je autodisplay bezig bent met scollen etc. Dus bedenk welke afspeellijsten je wilt maken van je muziek en die je tijdens het rijden veel gebruikt. Op het moment dat je stilstaat kun je geloof ik wel "eindeloos" scrollen via je autodisplay en dus elke afspeellijst kiesen die je gemaakt hebt.

En mocht je T Mobile hebben? Zij hebben een aanbieding dat je enkele maanden lang Deezer kunt gebruiken voor minder dan 2 Euro per maand en daarna kost het weliswaar een tientje. Maar alle MB's die je daarbij gebruikt tellen niet mee voor je bundel.

Succes en veel plezier met AA.

 

 

Der Rudi, ik kom regelmatig in Duitsland zou ik als ik daar ben AA via Google Play kunnen instaleren ?

aangepast door BvE
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei BvE:

Der Rudi, ik kom regelmatig in Duitsland zou ik als ik daar ben AA via Google Play kunnen instaleren ?

Ik zou zeggen, probeer het. Maar net zoals een laptop heeft ook android zijn eigen ip adres. Bij mij lukte ook echt niet maar daar ik een vpn (virtueel particulier netwerk) programma gebruik kan ik ieder land instellen wat ik wil en daardoor verandert ook je ip. Daarna was het installeren van AA een peulenschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja hoor. Geen probleem. Ik woon immers in Duitsland en dus heb ik een Duits ip-adres. 

Ik kon gewoon in Google play de app vinden en installeren. IIkkoos voor de Nederlandse taal en klaar.

Dus als jij een keer in Duitsland rijdt komt het goed en je opent Google Play doe jij hetzelfde als ik toen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt het bestand normaal downloaden via http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto

Pak dan de laatste versie en degene die geschikt is voor jouw telefoon. Zelf heb ik de arm versie gepakt. transfer dit bestand naar je android telefoon in een map.
Start op je telefoon mijn bestanden en ga naar de map waar je de file hebt geplaatst. Start deze op. er zal dan een melding volgen dat bij instellingen, beveiliging onbekende bronnen uitgezet dient te worden. Dit zorgt er voor dat installaties buiten de playstore geinstalleerd worden. 
Daarna staat AA in het nederlands op je gsm. 

Het is natuurlijk ook mogelijk met VPN te werken. persoonlijk gebruik ik F-secure freedom met 5 licenties. Dan zijn de ipad's, telefoons en de pc thuis bij ieder van ons beschermd. Tijdens black friday in Amerika kost dit maar 30 euro per jaar (normaal 60 euro). VPN beschermt je online door een ander IP adres te geven via een server die je de toegang tot internet regelt. De verbinding tussen deze server en jouw apparaat is encrypted dus niemand kan gegevens van je lezen ook al zit je op een vreemd wifi netwerk. 
https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/freedome

Dit is tegenwoordig al een aanrader om te gebruiken. 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel het idee dat Waze iets trager reageert als ik bijvoorbeeld een andere straat in sla. Het wijziging van het positieteken komt dan een tel later.

Toon vrienden in  kaartbediening staat nu uit bij mij. Als ik mezelf onzichtbaar zet staat dat dit slechts voor deze rit is. Maar heb je Facebook of andere social media niet aan staan dan heb je geen vrienden !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het aan de klanten uitgelegd moet worden. Niet iedereen is zelf in staat dit zelf te doen.

Zou wel zo netjes zijn als KIA zijn klanten hiermee wil helpen.

zodat niet iedereen alles zelf moet uitzoeken,  Surprise the client KIA

Ze geven aan dat ze graag tevreden klanten hebben. dit is hun kans

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden zei Janlidanwb:

Enige wat je zou kunnen zeggen is dat het aan de klanten uitgelegd moet worden. Niet iedereen is zelf in staat dit zelf te doen.

Zou wel zo netjes zijn als KIA zijn klanten hiermee wil helpen.

zodat niet iedereen alles zelf moet uitzoeken,  Surprise the client KIA

Ze geven aan dat ze graag tevreden klanten hebben. dit is hun kans

Daar ben ik het niet mee eens. Kia incorporeert een open systeem dat voornamelijk door anderen van content voorzien wordt. Het is dan ook aan die anderen (in dit geval android) om aan te geven hoe je daarmee om moet gaan. Kia biedt de klant het platform aan en het is aan de leverancier om daar apps voor te maken te koppelen et cetera.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Ben niet helemaal tevreden met de Apple kaarten (heb zelf een Iphone 6) tevens vind ik de navi van de Kia niet prettig werken, grafisch gezien prachtig maar alternatieve routes kiezen gaat zeer omslachtig.

Zit te denken om een 2e hands of hele goedkope Android telefoon te kopen, die moet dan wel geschikt zijn om Android auto te draaien. (dat wordt wel een hele puzzel)

Dan ben ik vrij om te switchen naar Google Maps of Waze, jammer dat Apple zo star is tegenover third-party apps, hopelijk komt hier ooit verandering in!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Me dunkt dat je heel makkelijk een tweedehands toestel kunt kopen waar AA op draait. 

Op Marktplaats stikt het van de toestellen van mensen die altijd het nieuwste type willen hebben en een toestel van een of twee jaar oud verkopen. 

En het is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik prefereer Google Maps boven Waze. Watze is op sommige punten handiger dan Google Maps (bijvoorbeeld kiezen uit Favorieten). Maar ik merk dat ik eigenlijk altijd Google Maps gebruik. En die file-indicatie komt we wat kinderlijk over. 

Nogmaals:het is een kwestie van smaak. 

Succes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruikte Maps maar tegenwoordig weer vaker Waze. Deze geeft iets meer informatie zoals bijvoorbeeld een waarschuwing wanneer er een auto op de vluchtstrook staat. Je kunt dan (als je dat wilt) op het scherm aangeven of het klopt of juist niet.

Beide werken feilloos met stembesturing, maar Maps werkt iets fijner. Bij Waze wordt die iets vertraagd. Je roept (na het tikken op het microfoontje op het scherm) maar "pompstation" en je kunt gaan tanken. Of "Albert Heijn" en je kunt eten gaan inslaan. Of gewoon het adres als "Kalverstraat 13" en je rijdt naar Amsterdam. Niets meer intikken dus.

Maar het belangrijkste: de kaarten zijn altijd op de minuut up-to-date. Zo hoort een navigatie 2018 te werken!

Een andere gadget op Android Auto vind ik het oplezen van Whatsapp-jes in vlekkeloos NL. Die taal kan de Kia navigatie nog wat ven leren. Het is een kleinigheidje, maar die kan niet eens "zeven"  zeggen maar zegt "seven". En "Gouda" is niet eens na te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eens. Het is gewoon een genot om een adres, een naam van een bedrijf of een soort bedrijf in te spreken en bijna altijd de juiste mogelijkheden voorgeschoteld te krijgen. 

En ook WhatsApp berichten voorgelezen te krijgen of ze in te spreken is een genot. 

Het allerfijnste vind ik nog dat je hierdoor niet meer in de verleiding komt je telefoon te pakken en iets op te zoeken of er iets mee te doen. Trouwens je ziet dan ook een zwart scherm want je kunt er dan niets meer mee doen. Top. 

En grappig is te vragen hoe hoog de Eiffeltoren is of hoe oud president Trump is en je dan ook een antwoord krijgt. Maar dat is meer een leuke bijkomstigheid en zelden echt nuttig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...