Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 minuten geleden, dropje zei:
1 uur geleden, henk smit zei:

voor geschiedenis. mijn gebruik kosten. zijn

460 euro per maand inclusief. bezine

En weer klopt ook dit bedrag niet Henk, je zit jezelf rijk te rekenen.

Lease-kosten 413 euro

Brandstof: 20.000 per jaar / 12 maanden = 1.667 km/maand. Verbruik 1:20 = 83,33 liter x 1,50 euro/liter = 125,00 eur

Totaal Euro 538,00 en niet (!!!) 460,00 euro per maand.

Ik ga verder in het "leasing" topic, dat is beter

Geplaatst (aangepast)
11 minuten geleden, henk smit zei:

als ik thuis bent rijd ik niet zo veel. nu 500 km per maand. van af mei gaan wei een toer maken.

naar porto dan kom ik aan de 8000 km heen en terug. 

Je hebt zelf geschreven dat je 20.000 km per jaar rijd....

Dus dan reken ik daar naar als je je gemiddelde maandlasten wil weten.

aangepast door dropje
Geplaatst
7 minuten geleden, henk smit zei:

je schrijf iedere keer in een ver keert lijntje 

Ik ga verder in het leasing topic

Geplaatst

Lieve mede forum genoten, dit topic gaat over winterbanden, en dit begint te lijken op het spelletje wie heeft de langste:offtopic::winkiss:

Geplaatst
2 minuten geleden, henk smit zei:

ik vraag mij dat ook af. ik heb een tweede hans zet Kia

velgen gekocht. Waar de banden boer nieuwe tpms sensoren

heeft in gezet zijn die gelijk als de orzinele Kia velgen. 

Wat ik zo een beetje begreep is dat er verschillende types sensoren zijn. Wellicht zaten in jouw set net de verkeerde.

Geplaatst
48 minuten geleden, henk smit zei:

als ik in april wisselt van wielen zou ik dat 

wel ervaren of de tpms sensoren werken

Maar ze werken nu ook toch? De bandenboer had ze toch vervangen schreef je net?

Als de (originele) zomerset er weer onder gaat bij je, zie je al vrij snel weer de spanningen verschijnen.

Geplaatst
22 uur geleden, gjcvro zei:

"OP langer termijn" die moet je eens uitleggen. Je weet precies wat je per maand kwijt bent, wat is dan het nadeel?

Met niet verstandig op lange termijn bedoel ik dat je, als je auto je eigen bezit is, langzaam maar zeker een waarde opbouwt die van jou blijft. Je spaart dan een gedeelte voor je eerste eigen ((als je jong bent veelal 2e hands) auto die vervolgens een waarde vertegenwoordigd. Die waarde gebruik je na een paar jaar als inruil voor een volgende (veelal betere) auto die vervolgens een weer hogere (inruil)waarde vertegenwoordigd. Je hoeft dan slechts een gedeelte bij te leggen op je volgende auto en minder te financieren.

Huur je aan auto (lease is niets anders dan lange termijn huur) dan is er niets van jou bij (behalve het recht om hem te mogen gebruiken) en heb je op het einde van de huurtermijn NUL opgebouwd voor een volgende auto. Dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Je hebt niets aan waarde (voor jezelf) opgebouwd

Natuurlijk heeft auto op de pof ook voordelen zoals minder zorgen over onderhoud of het voordeel dat je nu toch een betere (duurdere) auto kan rijden dan je zelf zou kunnen kopen, maar ook nadelen zoals financiele zorgen omdat je doorgaans voor een langere termijn (4 of 5 jaar) aan een maandelijkse last vast zit, minder vrijheid zoals het niet kunnen wisselen naar een groter of kleiner model, ander model vanwege veranderde omstandigheden, etc. Er zijn leasemaatschappijen die daar wat flexibeler in zijn maar dan ook weer iets duurder. Het moet immers uit de lengte of uit de breedte komen.

Dat Private leaseauto’s goedkoper zijn vanwege:

-        Schaalvoordeel. Eechter veel Kia-rijders op dit forum hebben ook 9 tot 10% korting bedongen op de cataloguswaarde;

-        goedkoper verzekeren door de leasemaatschappij omdat eigen schade niet verzekerd wordt maar direct ten laste komt van de leasemaatschappij. Echter dat wordt ook echt wel verrekend in de leaseprijs!);

-        goedkopere motorrijtuigenbelasting omdat de leasemaatschappijen in NH gevestigd zijn. Wat scheelt dat? De duurste provincie (Zuid Holland) is 8,- per maand duurder.

-        goedkopere reparaties. (??)

-        hogere verkoopwaarde dan een particulier (???)

zijn mijns inziens vooral Marketing bedenksels.

Geplaatst
23 uur geleden, Derrek zei:

Sorry hoor, maar ik vind dropje niet respectloos.

Het is een discussie op een forum en er wordt niet gescholden, geen vieze woorden gebruikt en niet gevloekt. Dus kan ieder zo zijn mening geven.

Ik ben het overigens met de mening van dropje eens. Mijn mening is ook dat Private lease uit financieel oogpunt zeker niet slim is, en ook niet verstandig voor je portemonnee op langere termijn.

Heb ik dat dan gezegd dat Private lease slim is? Ik dacht het niet, maar een ieder is vrij omdat zelf te beslissen  !!!!!

Geplaatst

Ik voorspel dat een heleboel mensen van een zeer koude kermis thuis komen als ze de auto inleveren na 4 jaar private lease. Lees dit tot nog maar een terug.

Elk krasje 150 Euro en ieder butsje 350. Ik heb in mijn leven circa 11 lease auto's ingeleverd, maar de laatste jaren is er op dat vlak heel duidelijk iets veranderd. Er bestaat een hele tak van experts die met een loep langs je auto lopen en precies weten waar iets zit dat jij nog nooit gezien hebt.

Geplaatst
5 uur geleden, henk smit zei:

in dit lijntje praten wei over winter banden . niet over lease. 

Nee, de titel van dit lijntje is Winterbanden, maar we praten over lease:winkiss:

• 2 weken later...
Geplaatst

Op zomerbanden naar de wintersport is natuurlijk tamelijk lomp.....

Echter er kan met de auto altijd iets op doen natuurlijk, soms zie je ook de meest nieuwe auto's stranden onderweg. Ook met onderhoud is niet alles 100 % te voorkomen.

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

er zijn mensen die eigenlijk het geld niet hebben.

om een auto te kunnen onder houden. dat zie je ook op vakanties

in de zomer. waar de ANWB er aan de pas moet komen.  

Er zijn er ook die dan een Priva:winkiss:te Lease nemen... 

Geplaatst
20 uur geleden, henk smit zei:

toen ik vorige week . in oosten rijk was. kregen die stomme, 

zuinige Hollanders. duizend euro boete.  

Hahahahahah  :taz:

• 2 weken later...
Geplaatst
5 minuten geleden, henk smit zei:

als je het geld niet heb. kan je ook een Toyota private lease voor 200 euro

per maand. ik lease een Kia niro. dijnamiline voor 363 euro per maand. inclusief

10.000 km     

Of koop een fiets......

Geplaatst
Of koop een fiets......

Of neem een lease fiets ,nog voordeliger.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst
5 uur geleden, Dudeljo zei:

Of neem een lease fiets ,nog voordeliger.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Nee, das 'n denkfout. Leasen is duurder. Tenzij 'n leasefiets van de zaak...

Geplaatst

Gaat weer nergens over. :hammer:

Gelukkig kunnen de winterbanden er weer af. Eigenlijk maar een paar dagen nuttig geweest en het is dat we nog een wintersport overwegen, anders waren zeer al lang weer af geweest, met deze temperaturen slijten ze veel te hard.

Geplaatst
22 uur geleden, henk smit zei:

Derrek deze mensen gaan met een half. bakken auto op vakantie

die krijgen geen financiering. of private lease auto krijgen.  .  

Henk, ook zat mensen die helemaal geen financiering of private- lease willen...... Het is een keuze. Daarom hoeft een iets oudere auto helemaal niet slecht te zijn.

1 van de eerste dingen die ik roep als wij een garage binnen stappen op zoek naar een nieuwe auto is : "wij willen geen financiering !!"  en tegenwoordig zou ik daar ".... of private lease!" achteraan kunnen plakken.

Financiering is voor een woonhuis, niet voor een auto.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, dropje zei:

Henk, ook zat mensen die helemaal geen financiering of private- lease willen...... Het is een keuze. Daarom hoeft een iets oudere auto helemaal niet slecht te zijn.

1 van de eerste dingen die ik roep als wij een garage binnen stappen op zoek naar een nieuwe auto is : "wij willen geen financiering !!"  en tegenwoordig zou ik daar ".... of private lease!" achteraan kunnen plakken.

Financiering is voor een woonhuis, niet voor een auto.

Helemaal met je eens! De garages willen graag financieren want daar verdienen ze een sloot commissie over. Maar drie keer raden wie dat uiteindelijk betaalt...

Financiering voor (luxe) verbruiksgoederen wordt vaak aangegaan voor als je het eigenlijk niet kunt betalen (uitzonderingen daar gelaten) maar uiteindelijk kost het extra geld dat je dus niet kunt missen. Zo raak je steeds verder in de put. 1 op de 5 huishoudens heeft problematische schulden in Nederland en dat aantal neemt steeds toe. Mede door de huidige hype in private lease constructies die rooskleurig voorgesteld worden door de marketing verleidingstactieken waar mensen zonder na te denken in trappen.

Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten. 

Private lease is een nietsontziende nieuwe marketing techniek om meer verkopen (omzet) te halen. Banken hebben nog een zorgplicht, maar dit soort leiden mag mensen straffeloos in het ongeluk storten.

aangepast door Derrek
Geplaatst

Private lease IS financiering!

Voor de duidelijkheid, bedrijfslease is iets anders en niet op een hoop te vegen met private lease. 

Geplaatst
54 minuten geleden, henk smit zei:

. zou het nog winter worden .?????????  

Volgens jouw dus schijnbaar niet !! ;-)

Maar als je twijfelt waarom laat je die vierseizoenenbanden er dan niet gewoon nog een paar weken onder liggen?

Geplaatst (aangepast)
27 minuten geleden, henk smit zei:

dat kost geen onder houd

Banden, remmen, lampjes, ketting (en evt versnellingsapparaat) enz. Ook een fiets heeft onderhoud nodig. ;-)

aangepast door HenkM
Geplaatst
2 uur geleden, henk smit zei:

van daag zet banden ge wisseld. in een ander lijntje schreven ze als je wisseld moeten ze op nieuw in geleest worden dat klop.   

Stukje rijden en ze verschijnen weer in beeld (de waardes van bandendruk bedoel ik) 

Geplaatst

Zitten de kunststof wieldoppen eigenlijk samen met de wielmoeren vast, of puur vast geklikt in de lichtmetalen velgen?

ik zag afgelopen weekend dat bij 1 wiel de wieldop niet goed zit, het 'hapje' voor het ventiel zit 1 'vakje' te ver..... Dat vindt de autist in mij een rot zicht :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...