Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
24 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Koop jij een tweede set velgen voor zomerbanden? Kan je ze daar omheen laten monteren wellicht? En als je een grotere velg gaat nemen verkoop je ze aan een andere e-Niro eigenaar.

Nee, dat was de vraag ook niet. Ik wil, juist om het 2x per jaar wisselen te voorkomen, graag CrossClimates hebben IN PLAATS VAN de standaard banden:

11 uur geleden, Hippe lip zei:

Eerder deze week vroeg ik de dealer wat het me zou gaan kosten als mijn nieuwe e-Niro straks niet op de fabrieksbanden maar op Michelin CrossClimates zou worden afgeleverd. 

Antwoord: 500 euro, inclusief BTW, en montage.

Klinkt dat een beetje redelijk?

Geplaatst
2 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Dan is de andere optie die ik noemde wellicht de juiste; verkopen aan een nadere e-Niro eigenaar.

.... die nu nog op gloednieuwe banden rondrijdt...?

Geplaatst

Da's ook een optie. De auto wordt, tegen de huidige planning, pas in mei geleverd. Tegen die tijd zal ik een keuze moeten maken. In de tussentijd ben ik me dus aan het oriënteren.

Geplaatst
11 uur geleden, Hippe lip zei:

Eerder deze week vroeg ik de dealer wat het me zou gaan kosten als mijn nieuwe e-Niro straks niet op de fabrieksbanden maar op Michelin CrossClimates zou worden afgeleverd. 

Dat hangt af van de maat: De E-Niro staat standaard op 17 inch velgen en als daar de CrossClimates op moeten is het een redelijke prijs (los heb ik ze gezien voor 146,- p/st excl 12,50 montage en balanceren) maar als de dealer met 16 inch gaat werken, is dat niet redelijk, zeker als je ook nog je zomerbanden daarbij inlevert, die hij makkelijk weer voor nieuwprijs kan verkopen à ca. 100,- p/st.( De 16 inch CrossClimates heb ik gezien voor 106,- p/st excl. 12,50 montage en balanceren)

Maar in beide gevallen ben je goedkoper uit als je ze zelf aanschaft en je nieuwe zomerbanden zelf verkoopt of als het mogelijk is inruilt.

Geplaatst
1 minuut geleden, Kia de Niro zei:

Dat hangt af van de maat: De E-Niro staat standaard op 17 inch velgen en als daar de CrossClimates op moeten is het een redelijke prijs (los heb ik ze gezien voor 146,- p/st excl 12,50 montage en balanceren) maar als de dealer met 16 inch gaat werken, is dat niet redelijk, zeker als je ook nog je zomerbanden daarbij inlevert, die hij makkelijk weer voor nieuwprijs kan verkopen à ca. 100,- p/st.( De 16 inch CrossClimates heb ik gezien voor 106,- p/st excl. 12,50 montage en balanceren)

De dealer gaat zeker geen 16" monteren, want ik vraag om afleveren op Cross Climates IN PLAATS VAN de originele banden. Als ze dan afleveren op 16" zullen ze ook nog voor andere velgen moeten zorgen en ik zie geen reden dat ze dat gaan doen.

Geplaatst
12 minuten geleden, Hippe lip zei:

De dealer gaat zeker geen 16" monteren, want ik vraag om afleveren op Cross Climates IN PLAATS VAN de originele banden. Als ze dan afleveren op 16" zullen ze ook nog voor andere velgen moeten zorgen en ik zie geen reden dat ze dat gaan doen.

Reden? hoe dan ook: aan jou te verdienen en nog meer door een set 16 inch met CrossClimates te monteren of iets minder aan je te verdienen door 500,- bij te laten betalen en bijna het zelfde bedrag nog een keer aan je ongebruikte zomerbanden te kunnen terug verdienen........kassa voor je dealer.

Zoals Henk Smit ook al opperde: ga langs div. bandenleveranciers en vraag of je bij hun je zomerbanden kunt inruilen, dan krijg je vast een veel betere deal!

Geplaatst

De e-Niro wordt op 17" geleverd, daarom zegt Hippe Lip dat. En tegen de tijd dat het zomer is en HL zijn Crossclimates onder zijn velgen heeft zijn er allicht andere e-Niro rijders die hun voorandjes al op hebben en ze heel makkelijk kwijt zal raken.

Geplaatst (aangepast)
5 minuten geleden, henk smit zei:

alle garages zijn op lichters....

Als je er zo naar kijkt heb je een zwaar leven.....

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

Als je er zo naar kijkt heb je een zwaar leven.....

Precies, ik ga altijd maar uit van het goede in de mens ( tot het tegendeel bewezen is) Dat maakt de wereld toch allemaal net iets mooier.

Geplaatst
4 uur geleden, henk smit zei:

ten eerste lach ik ieder een uit regel matic  

op vacanie

Want?

En ten tweede?

Geplaatst
18 uur geleden, Hippe lip zei:

Nagevraagd hoe het met de prijsopbouw zit. Antwoord:

De banden kosten inclusief montage € 902,66 incl. BTW.
Wij kunnen maximaal € 100,00 per band teruggeven voor de zomerbanden.

Nou, dat kan goedkoper:

Voor 570 euro heb ik die vier Cross Climates erop liggen, inclusief montage. Dan kan ik die zomerbanden zelf wel verpatsen. Misschien wil de bandenboer die monteert ze wel voor 270 overnemen. Hij blij, ik blij....

Geplaatst
22 uur geleden, henk smit zei:

alle garages zijn op lichters.  maar ja je heb zeven jaar garantie. bij de Kia niro . ze spelen daar mooi mee in.

wat betref het onder houd ik heb daar geen last van met mijn private lease Kia niro.    

Zijn die private lease banken dan geen oplichters? Je betaalt er dubbel en dwars voor! Of denk je echt dat die private lease er is omdat ze jou zo'n aardige jongen vinden? En dat ze je daarom een goedkopere prijs gunnen zodat ze er zelf graag wat geld bijleggen?

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 13-1-2019 om 10:21, henk smit zei:

ben licht autist en dyslectie. komt veel voor bij ons in de familie. maar heb wel  veertig jaar een goede baan bij Rabobank nederland.  in de ietec .ik schrijf tegen woordig in wort als het mij luk op mijnvier en zeventig ze binnen ver jaar dag          

Beste Henk,  gewoon fijn doorgaan zo super!!!!!!! 

Geplaatst

Iemand interesse in anti diefstal wielmoeren voor lichtmetalen wielen van Kia Niet stuur pb voor prijs. 

Geplaatst
Op ‎2‎-‎2‎-‎2019 om 10:05, Derrek zei:

Of denk je echt dat die private lease er is omdat ze jou zo'n aardige jongen vinden? En dat ze je daarom een goedkopere prijs gunnen zodat ze er zelf graag wat geld bijleggen?

Ik enk echt steeds meer dat hij dat echt denkt, dat hij duizenden euro's verdiend met zo'n lease-constructie.
Of om met respect voor zijn leeftijd te spreken: "Die lui een fikse poets bakt!!"

Geplaatst
19 minuten geleden, dropje zei:

Ik enk echt steeds meer dat hij dat echt denkt, dat hij duizenden euro's verdiend met zo'n lease-constructie.
Of om met respect voor zijn leeftijd te spreken: "Die lui een fikse poets bakt!!"

Ik vind dat hij dat zelf moet uitmaken, niemand kan in de portemonnee van een ander kijken.  Een beetje respect!!! 

Geplaatst
5 uur geleden, BvE zei:

Ik vind dat hij dat zelf moet uitmaken, niemand kan in de portemonnee van een ander kijken.  Een beetje respect!!! 

Zeker klopt, heb ik ook al vaker gezegd dat het ieders eigen keus is. 

Henk komt echter telkenmale met allerlei bedragen en hoeveelheden aan die gewoon niet kloppen, als ik die weerlegd en probeer daar een discussie over aan te gaan, word ik gewoon genegeerd. Ook niet echt respectvol toch? 

Je vind mij wellicht respectloos, ik zie dat niet zo, maar ik ben ook maar een mens dus wellicht zie ik het niet, zal er proberen op te letten.  Henk als ik je onheus heb bejegend dan bied ik hierbij mijn excuses aan. 

• Like 3
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 5-2-2019 om 16:35, BvE zei:

Sorry hoor, maar ik vind dropje niet respectloos.

Het is een discussie op een forum en er wordt niet gescholden, geen vieze woorden gebruikt en niet gevloekt. Dus kan ieder zo zijn mening geven.

Ik ben het overigens met de mening van dropje eens. Mijn mening is ook dat Private lease uit financieel oogpunt zeker niet slim is, en ook niet verstandig voor je portemonnee op langere termijn.

• Like 1
Geplaatst

Stukje vanautoweek: (kia dynamicline)

KOSTEN PER MAAND (4 jaar/15.000 km p.j.)
afschrijving 4 jaar spacer.gif € 322
motorrijtuigenbelasting spacer.gif € 59
verzekering spacer.gif € 63
brandstofkosten spacer.gif € 94
onderhoud spacer.gif € 52
totale kosten spacer.gif € 603
totale kosten per kilometer spacer.gif 48,2 ct/km

Geplaatst
je hoef geen in verstiring te doen die dertig duizend onder houd wegen belasting verzekering. houd je in je zak. 

Daar vergis je je.
Je smeert een HOGER bedrag uit over een langere tijd.
Hoger, want de leasemaatschappij moet haar personeel ook betalen EN wil winst maken...

Je bent jezelf rijk aan het rekenen, maar goed, dat is aan jou.
Geplaatst

Ik dacht dat dit het winterbandentopic was

Enfin

Lease is een combinatie van financiering en verzekeren. Je hebt ook het risico van een slechte inruilprijs verzekerd. En financieren en verzekeren is zelden gratis.

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

voor geschiedenis. mijn gebruik kosten. zijn

460 euro per maand inclusief. bezine

En weer klopt ook dit bedrag niet Henk, je zit jezelf rijk te rekenen.

Lease-kosten 413 euro

Brandstof: 20.000 per jaar / 12 maanden = 1.667 km/maand. Verbruik 1:20 = 83,33 liter x 1,50 euro/liter = 125,00 eur

Totaal Euro 538,00 en niet (!!!) 460,00 euro per maand.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...