Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
18 uren geleden, casper zei:

Crossclimates zijn all season banden. Deze hoef je dus niet te wisselen. Ze zijn juist bedoelt om er het hele jaar mee te rijden. Ze zitten tussen zomer en winter banden in. 

Ik zou ze er lekker op laten zitten scheelt je veel geld met wisselen. 

Dat verklaart overigens ook het hogere gemiddelde gebruik van div. Niro rijders: sommigen rijden op 225/18 inch of wel op 205/16 maar dan op "crossclimates"4 seizoenenbanden (Label B of soms hoger, afhankelijk van het merk ) die ook meer gebruiken dan de Eco-zomerbanden! (Label A)......en dat dus 12 maanden per jaar

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

ik gaat in april wisselen voor 25 euro gaat ik dat niet zelf doen.

Ik blijf nog steeds benieuwd waarom je vierseizoenen-banden gebruikt naast je zomerbanden.....?

Vind het eerlijk gezegd nogal zonde van je geld,  Beetje nutteloos eigenlijk.

Nogmaals, je kan net zo goed heel het jaar op de Cross-climates blijven rijden.

• Haha 1
Geplaatst
18 minuten geleden, henk smit zei:

het was een compleet zet met vier seizoen. nu heb ik een vraag. als ik het hele jaar op deze banden zou rijden. en ik berg de originele Kia niro. zet op gaan deze banden niet uit drogen.  trouwens ik vind de Michelin enesie zomer banden beter dan winter banden. maar om dat wij 4 februari naar oosten rijk op vakantie gaan. heb ik toch winter banden nodig. en waar schijn lijk sneeuw kettingen.             

Ik zou desondanks toch gewoon wisselen, sowieso omdat je zelf al aangeeft dat je de zomerbanden beter vindt rijden! Maar vooral omdat je zomerbanden ook zuiniger rijden, bespaar je daar ook brandstof mee, plus dat je "crossclimates" minder zullen slijten......

Geplaatst

Als je dan toch op zomerbanden gaat rijden (en wilt wisselen) kan je toch beter winterbanden als tweede set nemen? Crossclimates zou ik niet verwisselen.

Als je niet op wintersport (of naar Scandinavië) gaat kan je (kijkende naar de NL winters uit het recente verleden) net zo goed (nou ja, bijna net zo goed als) het hele jaar op zomerbanden rijden. Het hangt er dus nogal vanaf hoe je de auto gebruikt.

Geplaatst

Als je het 'echt' goed wilt doen :-) :
Zomerbanden in de zomen;
Cross climates in voor- en najaar en
Winterbanden voor als er echt sneeuw ligt en vakantie naar sneeuwgebieden (en natuurlijk kettingen meenemen).

Geplaatst
5 uren geleden, henk smit zei:

het was een compleet zet met vier seizoen. nu heb ik een vraag. als ik het hele jaar op deze banden zou rijden. en ik berg de originele Kia niro. zet op gaan deze banden niet uit drogen.  trouwens ik vind de Michelin enesie zomer banden beter dan winter banden. maar om dat wij 4 februari naar oosten rijk op vakantie gaan. heb ik toch winter banden nodig. en waar schijn lijk sneeuw kettingen.             

Koop je dan ook nog een set met winterbanden er bij ??

Geplaatst
6 uren geleden, dropje zei:

Koop je dan ook nog een set met winterbanden er bij ??

Ik denk het niet. Ik vermoed dat Henk een goede deal heeft gehad met de cross-climates en deze als winterbanden gaat gebruiken. In de zomer lekker de zomer wieltjes er onder.

Gezien zijn leeftijd (niet vervelend bedoeld hoor naamgenoot ;-) ) denk ik dat hij de luxe heeft om de auto te laten staan als het te bar wordt. Dat is wat hier met de Picanto gebeurd als het te gek wordt (staat ook op all-seasons). Sterker nog, de Picanto komt de oprit niet eens omhoog (waar dit met winterwieltjes van de Niro wel gaat).

Geplaatst
On ‎1‎/‎15‎/‎2019 at 12:59 PM, henk smit said:

die banden boer heeft er nieuwe sensoren in gezet. half uurtje werk. wat  een surfers. koop je een twee de hands zet originele Kia niro. met Michelins cros clematiswinter banden .voor vijf honderd euro. wat een geweldige garantie. kan ieder dit bedrijf aan bevelen. ze verkopen alle merken banden.      

Bij Bandenhandel Someren ?

Ron Tullemans heeft altijd goede aanbiedingen; in het verleden zeker een ritje waard geweest naar Someren om bij mijn oud collega banden te kopen voor mijn toenmalige XC60 (100 euro goedkoper voor 4 banden (Michelin maat 235/65/17) tov van lokale bandenhandel (omgeving Bladel/Eersel).

Geplaatst
1 uur terug, henk smit zei:

dropje zij koop je er ook een zet winter banden bij. natuurlijk niet. heb een zet winter banden. crosclimatis en een zet zomer banden. of ik op deze crosclimates. het hele jaar blijf rijden. dat weet ik nog niet. het scheelt wel honderd euro per jaar. op slaan bij de KIA dieler en twee keer wisselen.   

Crossclimates zijn geen winterbanden....

Maar dat ze beter zijn in de winter, dan de zomerbanden, ben ik met je eens.
Ik rijd zelf ook het hele jaar op 4-seizoenenbanden, doen wij al jaren, voorheen ook altijd met de Crossclimates, best fijne bandjes hoor,

Geplaatst
1 uur terug, dropje zei:

Crossclimates zijn geen winterbanden....

Dat is maar hoe je het bekijkt. Niet als je de drie hoofdcategoriën bekijkt: zomerbanden, cross climates en winterbanden.

Wel als je kijkt naar wat er verplicht is in landen waar je op enig moment met winterbanden moet (of beter kan) rijden, zoals Duitsland als het koud is. Daarbij gaat het om het sneeuwvloksymbool en dat staat op cross climates ook, zodat ze wat dat betreft voor winterbanden door kunnen gaan.

Geplaatst (aangepast)
Op 17-1-2019 om 12:29, Hippe lip zei:

Dat is maar hoe je het bekijkt. Niet als je de drie hoofdcategoriën bekijkt: zomerbanden, cross climates en winterbanden.

Wel als je kijkt naar wat er verplicht is in landen waar je op enig moment met winterbanden moet (of beter kan) rijden, zoals Duitsland als het koud is. Daarbij gaat het om het sneeuwvloksymbool en dat staat op cross climates ook, zodat ze wat dat betreft voor winterbanden door kunnen gaan.

Overigens zijn CrossClimates ook (juridisch) toegestaan onder winterse omstandigheden in Oostenrijk. En ook in Zwitserland want daar is geen wettelijke verplichting om winterbanden te hebben. Je mag overal in Europa met CrossClimates rijden. Wel zijn in een aantal landen sneeuwkettingen verplicht en als je die om je CrossClimates bevestigd of om je winterbanden, dat maakt niet uit. 

Let wel, dit betekent niet dat alle all-seasons overal zijn toegestaan!

aangepast door Derrek
Geplaatst

Nee, je hebt gelijk. Ik was een categorie banden vergeten: de all-seasons. 

Het rijtje is dus: zomerbanden, all-sesons, cross climates, winterbanden. En als die cross climates het sneeuwvloksymbool hebben (hebben ze dat niet allemaal?), dan mag je er overal mee rijden waar winterbanden verplicht zijn.

Maar weet wel dat er een duidelijk prestatieverschil is tussen cross climates en winterbanden, ervan uitgaande dat je dezelfde kwaliteit vergelijkt. Het voordeel van cross climates is dat je niet meer hoeft te wisselen.

Geplaatst (aangepast)

Het rijtje is dus: zomerbanden, all-sesons, cross climates, winterbanden.

Ook niet helemaal correct, er zijn buiten de cross-climates van Michelin ook "all-seasons" met een sneeuwvloksymbool. Vredestein Quatrac 5 bijvoorbeeld (de Michelins waren in de maat van de Picanto niet leverbaar)..

aangepast door HenkM
Geplaatst
23 minuten geleden, HenkM zei:

Ook niet helemaal correct, er zijn buiten de cross-climates van Michelin ook "all-seasons" met een sneeuwvloksymbool. Vredestein Quatrac 5 bijvoorbeeld (de Michelins waren in de maat van de Picanto niet leverbaar)..

Complexe materie dus....

Geplaatst
12 minuten geleden, gjcvro zei:

is cross climate gewoon niet hetzelfde als all season, maar dan uitgebracht door een ander merk? 

Klopt de cross climate (van Michelin) is een all-season band. Niet alle alle all-season banden hebben echter het bekende sneeuwvlok symbool en zijn minder geschikt voor "echt" winterse omstandigheden.

De laatste worden dan ook niet overal erkend als winterband.

Geplaatst

Zijn die cross climates van Michelin stiller, zeg je? Als dat werkelijk zo is, zou dat dan komen omdat het rubber zachter is dan van de zomerbanden?

Geplaatst

Ik ga denk ik de dealer eens vragen wat het kost de e-Niro direct met Cross Climates te leveren (4 bandjes kosten nog geen 600 euro en de 'oude' zijn nieuw ook wat waard). Ben ik van dat gewissel af. In NL (als je daar blijft) de laatste 5 jaar toch al complete onzin eigenlijk. Die paar echt koude en gladde dagen stond je toch (veilig) stil in de files. Dat stille spreekt mij wel aan en het is een mooi compromis voor als het eens koud en glad wordt. Kan ik mooi mijn bewaarplekje onder de werkbank weer voor iets anders gebruiken.

Geplaatst
Ik ga denk ik de dealer eens vragen wat het kost de e-Niro direct met Cross Climates te leveren (4 bandjes kosten nog geen 600 euro en de 'oude' zijn nieuw ook wat waard). Ben ik van dat gewissel af. In NL (als je daar blijft) de laatste 5 jaar toch al complete onzin eigenlijk. Die paar echt koude en gladde dagen stond je toch (veilig) stil in de files. Dat stille spreekt mij wel aan en het is een mooi compromis voor als het eens koud en glad wordt. Kan ik mooi mijn bewaarplekje onder de werkbank weer voor iets anders gebruiken.

Ik heb bij aanschaf van mijn Niro 2jaar geleden direct de CrossClimate laten monteren voor 175 Euro extra.
Dit heb ik ervaren als de beste oplossing voor mij en ben hierover heel tevreden en kan dit dit aanbevelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
volgens mijn schoon. zoon. die veertig duizend. km per jaar rijd. gaan ze naar drie jaar wel herrie maken. de Michelin Cors climate vier sesoen banden.  

Hier wordt ik heel blij van, na miljoenen kilometers heb ik nog nooit banden gehad waar je zo lang mee kunt rijden.

Geplaatst (aangepast)

Dit hangt wel heel sterk af van je rijstijl.

Bovendien zul je er toch echt rekening mee moeten houden dat de prestaties van cross climates in de winter minder goed zijn dan winterbanden en in de zomer minder goed zijn dan zomerbanden. en dat is nou precies de reden dat ik er toch maar voor kies om te wisselen.

1496673119_vergelijkwinterbandenzomerband.jpeg.0823a7a5dce28dfcee3268aca14e63e9.jpeg

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
Michelin zomer banden.  ik denk zeventig. duizend km .                                                                                                                                                         dan moeten ze ver vangen worden.

Nu wordt ik helemaal blij. Met de crossclimate banden kan ik dus ongeveer de dubbele afstand afleggen t.o.v. Michelin zomerbanden en ze zijn ook nog stiller. De wereld wordt steeds leuker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...