Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie te kort komingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
8 minuten geleden zei niro:

Eergisteren besteld, gisteren ontvangen, sim er in en de E5330S-2 gekoppeld aan de Niro,

Gaat perfect. Starten en een 200m verder is er al een verbinding :) 

Zei ik toch :whistling:

@Derrek: Wifi snelheid is ook hetzelfde, zal wel met productiedatum of zo te maken hebben. 

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren meegereden met een collega, een Peugot 308 van een half jaar oud. Wat heeft die een slecht navigatiesysteem zeg: traag, slecht leesbaar, te veel knoppen etc. Dan hebben we in de Niro maar een fijn navigatiesysteem! Dan neem ik die paar tekortkomingen maar voor lief.

• Like 1
Geplaatst

Voor de mensen die een mifi hebben/willen, T-Mobile stopt met de 2e sim voor data (MB-verdeler) die aan je abo is gekoppeld. Er zijn nieuwe abo-vormen waarbij ze dit niet meer gaan leveren. Baal er wel van, werkt heel erg goed.

Andere oplossing is een prepaid kaartje of mogelijk een andere provider, dat heb ik nog niet uitgezocht. Heb zelf nog de tijd tot december.

Geplaatst

@Ron,

Volgens mij telt dit alleen voor het Go-abonnement. Voor het Stel Samen en Stel bij abonnement wordt hierover geen woord gerept.

Let op: We bieden de MB-verdeler niet aan bij het Go-abonnement 
Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Geplaatst

Ik heb de TP-link M7350 en een abo bij Vodafoon, werkt perfect, wel is dit een 4G MIFI dat is niet nodig maar dat had ik bij aankoop nog niet door, het kan dus een stuk goedkoper, maar ja gereed voor de toekomst zullen we maar zeggen:-).

Geplaatst
3 minuten geleden zei JWS:

Ik heb de TP-link M7350 en een abo bij Vodafoon, werkt perfect, wel is dit een 4G MIFI dat is niet nodig maar dat had ik bij aankoop nog niet door, het kan dus een stuk goedkoper, maar ja gereed voor de toekomst zullen we maar zeggen:-).

Wat betaal je dan voor dat abo ?

Daarbij zie ik (nog) niet dat de MB-verdeler niet meer voor het Stel Samen abo wordt geleverd.

Geplaatst

Ik heb het RED SUPER abo bij Vodafoon, en dan heb je 3 sim kaarten, 1 telefoon en twee data, bijv.1 tablet en 1 MIFI zo als ik heb. kosten 36.00 euro per maand, maar de MIFI was bijna 100 euro en dat had achteraf een stuk goedkoper gekund.

Geplaatst
19 minuten geleden zei JWS:

Ik heb het RED SUPER abo bij Vodafoon, en dan heb je 3 sim kaarten, 1 telefoon en twee data, bijv.1 tablet en 1 MIFI zo als ik heb. kosten 36.00 euro per maand, maar de MIFI was bijna 100 euro en dat had achteraf een stuk goedkoper gekund.

Valt allemaal erg mee. met 3 simkaarten in het abo. Mifi had idd goedkoper gekund maar de TP Link mifi is wel een goed product en meteen geschikt voor 4G. Niet dat je dit nodig hebt voor de Navi maar voor andere apparaten is het wel weer prettig zoals op vakantie etc.

Geplaatst
@Ron,
Volgens mij telt dit alleen voor het Go-abonnement. Voor het Stel Samen en Stel bij abonnement wordt hierover geen woord gerept.
Let op: We bieden de MB-verdeler niet aan bij het Go-abonnement 
Bij de Go-abonnementen is onbeperkt internet in Nederland, Europa en zelfs USA beschikbaar. Met de MB-verdeler zou het dan mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ons netwerk is klaar voor de toekomst, maar toch bestaat het risico dat andere klanten hierdoor trager internet ervaren. En dat willen we niet. Daarom hebben we besloten de MB-verdeler niet aan te bieden bij het Go-abonnement.

Dat abonnement gaat vervallen. Kan dan alleen nog met een basis abonnement.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

• 3 maanden later...
Geplaatst

Even terug naar de navigatie.  Net 10 dgn Zuid Frankrijk gereden. Hoe vaak ik niet gehoord heb raadpleeg de kaart. Ondanks dat de navigatie recentelijk geüpdate is. Herkende deze de wijzigingen op de Tolweg rond montpellier nog niet. Als ik w.... (gratis app) op mijn telefoon ernaast  houd is die wel up to Date.  Zo willen dat ik de standaard navigatie van de niro in kon ruilen  voor deze. Is weliswaar een online app maar verbruikt  bijna niets. De andere auto die mee was heeft met w... 140 mb verbruikt voor die 10 dgn Frankrijk . Ben benieuwd wat de auto update  zou gebruiken  in die tijd.

• Like 1
Geplaatst
1 uur geleden zei MarkS:

Even terug naar de navigatie.  Net 10 dgn Zuid Frankrijk gereden. Hoe vaak ik niet gehoord heb raadpleeg de kaart. Ondanks dat de navigatie recentelijk geüpdate is. Herkende deze de wijzigingen op de Tolweg rond montpellier nog niet. Als ik w.... (gratis app) op mijn telefoon ernaast  houd is die wel up to Date.  Zo willen dat ik de standaard navigatie van de niro in kon ruilen  voor deze. Is weliswaar een online app maar verbruikt  bijna niets. De andere auto die mee was heeft met w... 140 mb verbruikt voor die 10 dgn Frankrijk . Ben benieuwd wat de auto update  zou gebruiken  in die tijd.

je kan ook android auto of applecar gebruiken, daar zit ook navigatie in. Heb je die niet geprobeerd? Dat kan volgens mij ook een goed alternatief zijn.

Geplaatst

Bestaat de mogelijkheid om een keuze te maken, Snelste route met Tolwegen vermelden ? Frankrijk heeft veel goede snelwegen die naast de tolwegen liggen en tolvrij zijn

Vanmiddag wat ik dacht ik ga de Kia Niro bestellen, een laatste proefrit gemaakt, op mijn vraag zet eens de app op de telefoon met Android van mijn vrouw, nou dat ging niet ook verbinding maken tussen telefoon / navigatie systeem werkte niet

De monteur er bij, nou vergeet het maar, ook op zijn prive Samsung Android werkte niet

Dus nog geen Kia Niro besteld, misschien eind van de week beter

Geplaatst

Maarten,

er is nog geen legale android auto in NL, dus daarom werkt t niet.... maar zie andere discussie want je moet een  zogenaamd APK bestand downloaden. Ik heb het ook gedaan en android auto werkt perfect! 

Super handig!

• Like 1
Geplaatst

Zoals Hannus 1986 schreef, werkt de android app uitstekend als je het APK bestand download (bij Galaxy Essentials staat de app Car mode, is dezelfde Android app) 

• Like 1
  • 6 maanden later...
Geplaatst
Op 12/3/2016 om 14:48 zei Ron Penguin:

De meerdere routes mis ik ook, je kan niet kiezen of je snel, kort, of economisch wil reizen zoals in de Venga werd voorgesteld. Dat is anders dan wat Wimis bedoeld, dat hij alternatieven geeft ivm files.

Zelf routes opmaken kan als je Android auto gebruikt, die werkt met de Google Maps navigatie. Dan kan je dus wel een route importeren via je telefoon. Je mist dan wel weer de TomTom live ... 

Hi Ron,

Hoe werkt Android auto? Mobiele hotspot werk prima. Maar Android auto symbool blijft grijs. (Met USB kabel aangesloten)

Geplaatst
1 uur geleden zei JohnB2408:

Hi Ron,

Hoe werkt Android auto? Mobiele hotspot werk prima. Maar Android auto symbool blijft grijs. (Met USB kabel aangesloten)

Ik  moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel veel gebruik, maar werkt wel. Heb je ook de app op je telefoon geïnstalleerd?

https://apkpure.com/android-auto-maps-media-messaging-voice/com.google.android.projection.gearhead

Nog niet via de Play store te downloaden voor zover ik weet.

Geplaatst

Android auto kun je downloaden via apkmirror (https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/) wel de juiste variant kiezen voor je toestel (bij de samsung A3 2017 was dat ARM).
Zet op de telefoon bij instellingen de installatie van onveilige apps (dus buiten de playstore) op aan. Als je de APK download via een pc, zet je hem op je telefoon via een usb kabel. of je download hem direct via een webbrowser op je telefoon. Start de APK en de installatie loopt. Updates van de apk pak je ook obij apkmirror.
Na installatie koppel je de telefoon via de usb aan de Niro en je kunt Android auto starten op de navigatie. Alle instellingen zoals plaatsen etc kan via google maps op de pc.

Heb je een Iphone dan is het nog makkelijker. Iphone aansluiten op de Niro en carplay kun je starten.....

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 21-1-2017 om 09:58 zei Ron Penguin:

Voor de mensen die een mifi hebben/willen, T-Mobile stopt met de 2e sim voor data (MB-verdeler) die aan je abo is gekoppeld. Er zijn nieuwe abo-vormen waarbij ze dit niet meer gaan leveren. Baal er wel van, werkt heel erg goed.

Andere oplossing is een prepaid kaartje of mogelijk een andere provider, dat heb ik nog niet uitgezocht. Heb zelf nog de tijd tot december.

Heb je al een alternatief gevonden?

Geplaatst
27 minuten geleden zei Brat Pit:

Heb je al een alternatief gevonden?

Ik heb een simkaartje van Simpel gekocht, abo van € 2,50 per maand, voor 500 MB. Dat is voor mij voldoende.

• 9 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en rijd sinds 10 maanden een Niro execute.

Tot nu toe met volle tevredenheid.Navigatie gaf keurig de flitspalen aan tot ik een update op mijn IPhone kreeg voor IOS 12.Sindsdien werkt dat niet meer.

dealer en chatdienst kunnen mij niet helpen , wie wel?

Geplaatst

Navigeer via Apple Carplay of via het ingebouwde navigatie systeem? Indien je via het ingebouwde systeem navigeert gebruik je je telefoon dus als hotspot? Ik kan me niets bedenken wat een ios update daarmee te maken heeft. Als je Apple carplay gebruikt kan het zijn dat eea niet meer goed werkt, dit blijft een buggy systeem vind ik.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Mijn navigate doet het nog prima via hotspot en de nieuwe ios 12. Alle files en flitsers. 

Je kunt de WiFi laten vergeten in je auto en een nieuwe naam maken op je iPhone. Dan weer opnieuw koppelen, mischien dat het dan werkt. 

Heb je ook je thuis wifi erin staan? Dit werkt vaak tegen die zou ik er dan ook uitgooien. 

Wat het ook kan zijn maar dit zat er ook al op op IOS 11. Is de USB beveiliging. Dan moet je eerst je iPhone unlocken voordat je carplay start. Dit kun je uitzetten.  

1. Open de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Touch ID (of Face ID) en toegangscode.
  3. Zet de schakelaar bij USB-accessoires in de juiste stand (aan = altijd toegang, uit = geen toegang, vereist toegangscode).
aangepast door Freaky
Geplaatst

Ik navigeer met orginele navigatiesysteem, tot  nog toe werkte dit goed,zette mijn IPhone op persoonlijke hotspot en dan gaf display cameraatje weer.na update naar IOS 12 werkte dit niet meer.

in mijn auto kan ik niet via instellingen radar controle zien.zie foto.wat gaat er fout.zie foto.wat doe ik fout,dealer wist het ook niet

4BE8F98F-5873-4E86-B4E8-623EF6587DC2.jpeg

Geplaatst
3 uren geleden, Girdi zei:

USB heb ik aangezet

Ik heb IOS12 sinds de eerste beta en het werkt prima. De laatste keer dat de navigatie hotspot bij mij niet werkte, had ik wifi op de iPhone uitgezet.:idea: Voordat ik daar achter was....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...