Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 6-12-2018 om 15:43, riapi zei:

Met dezelfde klachten ?

Zelfde klachten ja  vastgesteld door de dealer sinds twee weken staat de auto daar.Niks te klagen dit keer een Mazda cx5 als leen auto bij mij.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb in september 2018 een tweedehands Niro FE gekocht. Ook ik had bijna vanaf het begin last van het schokkerig rijden tussen ongeveer 50-90 km per uur. Ben hiermee naar de dealer gegaan. Na een ritje samen met een monteur werd geconstateerd dat het waarschijnlijk aan de cilinderkop lag. Deze was toen (november) niet op voorraad bij Kia Nederland (wel in bestelling). Afgesproken dat we een afspraak zouden maken zodra koppen op voorraad waren. Nu, afgelopen maandag de auto gebracht. Direct maandag na demontage geconstateerd dat de cilinderkop inderdaad niet goed was. Direct besteld en was dinsdag binnen. Ook direct gemonteerd en de motor weer verder in elkaar gezet. Vandaag auto weer opgehaald! Nu afwachten of het probleem echt weg is en blijft ....

Uitstekende service van Kia Van Mossel Harderwijk! (Ook leuke leenauto meegekregen: bijna nieuwe witte Sportage!)

• 6 maanden later...
Geplaatst

Ik heb dit probleem ook met de KIa Niro van maart 2017 FE, 33000km. In 2018 ook al een keer gemeld en dit is met een update toen goed verholpen. Begin 2019 is het "stotteren" tussen 70 - 100 km/u hevig terug gekomen. Dit uiteraard weer gemeld bij de 2e servicebeurt in maart 2019 maar was niet verholpen. Weer teruggegaan en afspraak met gemaakt om met de chef van de garage samen te gaan rijden, zonder apparatuur zoals sommigen meldden. Hij kwam tot de conclusie dat mijn auto wel degelijk een probleem heeft met de EGR-klep en heeft dit volgens zeggen genoteerd en geregistreerd bij Kia NL. Ik heb er nu twee mails aan gewijd maar krijg van dealer van Mossel in Apeldoorn al twee maal het antwoord dat men nog steeds aan het testen is en ik bericht zal ontvangen zodra er iets over bekend is. Ik ga elke maand een mail schrijven zodat ik wel e.e.a. op papier kan laten zien. Ben erg benieuwd daar dit probleem dus al vanaf introductie lijkt te bestaan!  Het lijkt erop dat er andere wegen bewandeld zullen moeten worden dan alleen naar de dealer en Kia NL. Hoe is het mogelijk dat een bedrijf zolang een probleem NIET kan oplossen.

Geplaatst

lol, bij renault noemen ze het uiteindelijk een producteigenschap en doen ze niks meer, behalve de motor niet meer nieuw leveren en stil vervangen, dus het kan nog erger.

neemt niet weg dat dit ook niet goed is.

Geplaatst

Producteigenschap is de kapstok die echt elke fabrikant gebruikt als er een probleem is dat ze niet op kunnen lossen. Ik heb nog geen merk gezien dat die kapstok niet gebruikt.
Het begint altijd met: nooit van gehoord, u bent de eerste. Daarna: het is maar een extreem klein deel van de auto's. Daarna: producteigenschap, de auto werkt zoals deze is ontworpen, tot ziens en na de garantieperiode vertellen we wel wat er kapot is en op uw eigen kosten vervangen moet worden ;-)

• Like 1
  • 3 jaar later...
Geplaatst

Een vraag over deze oude post want de reacties drogen uiteindelijk op, wat op zich een goed teken lijkt.

Zijn de trillingen/stotteren alleen bij de FE uit 2016/2017 of herkennen latere modeljaar rijders dit probleem ook nog? En zo Ja, oorzaak gevonden en de aangeboden oplossing(en) hebben het opgelost, en zo Nee, dan mooi zo..!

Ik ervaar iets dergelijks, trilling/stotteren bij constante snelheid tussen circa 70 en 100 km/u ook bij mijn Niro ExecutiveLine uitvoering van eind 2016.

Nieuwe Goodyear Vector vierseizoenen banden, nu circa 1.500 km meegereden. Volgende week afspraak voor uitlijnen zodat ik er zelf “alles” aan gedaan heb wat ik zonder de Kia dealer kan doen..

Geplaatst

Mijn Niro PHEV uit juli 2020 heeft dit verschijnsel zeker niet. Rijdt zo glad als een strijkijzer over een linnen laken 😉

Geplaatst
11 uur geleden, zei Flying_Dutchman:

Mijn Niro PHEV uit juli 2020 heeft dit verschijnsel zeker niet. Rijdt zo glad als een strijkijzer over een linnen laken 😉

Goed om dat te lezen. Kan en moet dus kunnen.

Nu nog -enkele- meldingen die het probleem wél herkennen -én een oplossing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...