Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb af en toe dat de versnelling bij het terugschakelen (bij afremmen) erg veel moeite heeft en schokt. Het schokken is vrij heftig en je hoort daarbij ook verontrustende geluiden. Vreemd is wel dat het zich niet altijd voordoet. Er staat nu 53000 op de teller en altijd keurig dealer onderhouden.

• 2 weken later...
Geplaatst
On 4/1/2021 at 8:38 AM, R.J. said:

Ik heb af en toe dat de versnelling bij het terugschakelen (bij afremmen) erg veel moeite heeft en schokt. Het schokken is vrij heftig en je hoort daarbij ook verontrustende geluiden. Vreemd is wel dat het zich niet altijd voordoet. Er staat nu 53000 op de teller en altijd keurig dealer onderhouden.

Ben je al bij je dealer geweest?

Geplaatst

Gisterenmorgen had ik er weer last van. Dus wilde ik langs de dealer, maar op de terugweg was het weer weg, dus heeft het geen zin. De dealer moet het zelf ook voelen.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Inmiddels zijn we maanden verder. Het schokken en ratelen werd zo erg, dat de dealer informatie heeft gevraagd bij Kia Nederland en deze adviseerde de dubbele koppeling te vervangen. In eerste instantie was deze niet op voorraad, maar na een zoektocht heeft mijn dealer er een gevonden bij een andere dealer. Morgen of maandag komt hij bij mijn dealer aan, gaan ze hem controleren en kunnen we een afspraak maken. Er zou 1 dag voor staan. Uit het forum maak ik op dat er wel 2 of 3 dagen voor staat. We zullen zien. Hopelijk krijg ik dan wel de allernieuwste versie, want ik heb ook uit het forum begrepen dat de koppeling van de Niro aan de derde versie is. Ook zal de software dan aangepast moeten worden. Ivm vakanties van monteurs kan het nog wel twee weken duren voor een afspraak. Hoop dat de koppeling het zo lang volhoud, want als je het hoort verbaas ik mij dat hij er niet gewoon mee stopt. Wordt vervolgd.

• 4 weken later...
Geplaatst

Update. Koppeling is met behulp van monteur Kia Nederland geplaatst. Nu blijkt de elektronische versnellingsrobot defect te zijn. Moet Korea toestemming voor geven en is niet op voorraad. Zal nog zeker tot eind volgende week duren

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo, even een vraag omdat ik een gebruikte Niro overweeg: vallen deze reparaties dan onder die 7 jaar garantie? Een koppeling wordt door veel merken als slijtagedeel beschouwd. Zo niet, dan zijn de kosten aanzienlijk vrees ik?

Geplaatst

Dat valt onder de garantie. Koppeling vervangen en de koppelingsrobot. Volgens de dealer, totaal 6.000 euries. Perfect geregeld allemaal.

Geplaatst

Volgens mij worden ze nu nog onder garantie vervangen, dus ik ga er even van uit aan het einde van die 7 jaar ook nog, tenzij het inderdaad alleen de koppeling(platen) is die versleten is.

Geplaatst

Zou wel erg snel versleten zijn dan, zeker voor een automaat. De koppelingsrobot was verkeerd afgesteld., waardoor de koppeling  naar zijn grootje ging. Zeer uitzonderlijk.

Geplaatst

Als je veel met een zware aanhanger rondrijdt  heeft de koppeling het meer te verduren waardoor het uiteindelijk domweg slijtage kan zijn, dan neem ik aan dat kia zegt dat je pecht hebt. Als blijkt dat het een fout is zal het garantie zijn. Kan alleen zijn dat als je aan het einde van de 7 jaar echt nieuwe slijtage onderdelen krijgt dat je een deel moet betalen, voor het deel dat normaal versleten zou zijn en nu dus weer hagelnieuw is. Allemaal nog niet van toepassing op de gevallen die nu bekend zijn waarschijnlijk, Wel zijn de eerste modellen (2016) iets meer bekend met kinderziektes dan de latere versies. Kijk dus goed als je gaat kopen of er reparaties zijn gedaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...