Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag had ik last van een stilstaand kaartbeeld terwijl de auto gewoon reed.

Het begon al bij het starten van de auto toen ik thuis weg wilde rijden want hij gaf toen een melding dat het navigatiesysteem niet geïnitialiseerd (of iets dergelijks) kon worden.

Vervolgens bleef het kaartbeeld 'stilstaan' ondanks dat ik wegreed. 

Het rare was dat hij wel contact had met diverse satellieten en hij in de buurt van kruisingen ineens automatisch begon in te zoomen terwijl het kaartbeeld ongewijzigd bleef (zoals hij dat normaal ook doet).

Ook toen ik een route inplande liet hij alle aanwijzingen zien, inclusief detailkaarten van naderende rotondes etc; maar het kaartbeeld zelf bleef onveranderd.

De auto opnieuw starten hielp niet. Het kaartbeeld bleef hetzelfde, en wel alsof ik me op dat moment voor mijn huis bevond.

Pas toen ik de geheugenkaart eruit haalde en hem er weer instak was het probleem verholpen.

Nou ja, laten we het maar op een hikje houden.

Geplaatst

Mijn oude TomTom deed dit ook wel eens. Alsof het geheugen volliep en je dan een harde reset moest doen om dit te fixen.
Zelf denk ik dat dit te wijten is aan het feit dat de navigatie normaal nooit echt UIT gaat, maar in slaap.

Geplaatst

Hmm, ja bij een tomtom 1000 heb ik dat ook wel eens gehad. 

En inderdaad ging die denk ik nooit echt uit. Zo kwam ik wel eens na een paar weken vliegvakantie terug bij de auto en bleek de tomtom echt opnieuw te moeten opstarten. De interne batterij was dus niet tussentijds opgeladen en kon na drie weken blijkbaar leegraken.

Maar ik weet niet of dat bij de navigatie van mijn Sorento bouwjaar 2016 ook zo is. 

Ik heb de auto nu een drietal maanden en dit is de eerste keer dat dit gebeurt. De oplossing was in elk geval simpel. 

Ach ja, het blijven apparaten vol met software en electronica. Mijn vrouw zegt altijd: des te minder knopjes erop zitten des te beter, want des te minder kan er fout gaan.

Maar ik ben toch blij dat er zoveel knopjes inzitten ...........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...