gvdijk23 Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 Ik heb ook een Niro gekocht. Ik krijg hem over 2 weken Weet iemand of Apple carplay ook al werkt in de Niro? Op de site van Kia staat eind 2016.... Quote
Ron Penguin Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 Ik weet alleen dat je via een truukje android auto op je telefoon kan zetten, en dat werkt. Kan dan onder andere navigeren via google maps. Maar zijn ook een aantal andere apps beschikbaar. Formeel is de app van Android auto nog niet beschikbaar in nederland. Is eigenlijk niet je vraag, maar weet niet of het al werkt met Apple Carplay Quote
Derrek Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 Heeft iemand misschien een afzonderlijke handleiding van het navigatie systeem van de Niro? Die is blijkbaar te downloaden in "Mijn Kia", maar omdat daarin nog mijn Rio staat en ik mijn Niro nog niet heb, kan ik daar (nog) niet bijkomen. Heb wel de handleiding van de Niro zelf Quote
Ron Penguin Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 Heeft iemand misschien een afzonderlijke handleiding van het navigatie systeem van de Niro? Die is blijkbaar te downloaden in "Mijn Kia", maar omdat daarin nog mijn Rio staat en ik mijn Niro nog niet heb, kan ik daar (nog) niet bijkomen. Heb wel de handleiding van de Niro zelf In MijnKia staat alleen de handleiding van de Niro, niet van het navigatiesysteem. Handleiding van de Niro zelf staat hier wel op de site. Quote
Derrek Posted November 6, 2016 Posted November 6, 2016 Vreemd. Op de Kia site(http://www.kia.com/nl/modellen/navigatiesystemen/#handleiding) staat: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- DE HANDLEIDING VOOR UW NAVIGATIE Van alle navigatiesystemen die we in onze modellen inbouwen is er een handleiding beschikbaar. De handleiding voor de navigatie in uw Kia vindt op MijnKia. Log in op MijnKia, ga naar "Autodetails". Onderaan de pagina treft u de handleiding als pdf aan.GA VOOR DE HANDLEIDING NAAR MIJNKIA ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bij mijn Rio staat daar inderdaad een pdf met handleiding speciaal voor de Rio LG navigtie. Vandaar mijn vraag. Quote
JWS Posted November 19, 2016 Posted November 19, 2016 Mijn auto gisteren opgehaald, en in het systheem staat wel Android auto maar niet Appel Car Play, moet dus nog komen. Quote
Ron Penguin Posted November 19, 2016 Posted November 19, 2016 Ik kwam dit net op de belgische website tegen: De Kia Niro is een van de eerste Kia-modellen die compatibel is met Android Auto™, een standaard voor smartphones met Android versie 5.0 (Lollipop) of hoger. Apple CarPlay™ is vanaf eind 2016 beschikbaar voor iPhone 5 of nieuwer. Beide systemen werken met spraakbesturing zodat de bestuurder te allen tijde zijn handen aan het stuur en zijn ogen op de weg gericht kan houden. 1 Quote
olympus Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Ik was vorige week ook bij de Kia dealer en deze gaven hetzelfde antwoord over android, dat zou ook eind januari beschikbaar zijn dan. 1 Quote
Derrek Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Ik heb gelukkig Android. Nog 2 dagen.... Quote
Ron Penguin Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Ik heb gelukkig Android. Nog 2 dagen.... alleen de bijbehorende app staat nog niet in de playstore. Maar er is een workaround voor Quote
Wimis on Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Nu we het toch over de radio en Apps hebben:Is de GPS snelheid te vinden in de navigatie-modus? Nu zie je wel de toegestane snelheid, echter niet de werkelijke snelheid! Quote
olympus Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Nu we het toch over de radio en Apps hebben: Is de GPS snelheid te vinden in de navigatie-modus? Nu zie je wel de toegestane snelheid, echter niet de werkelijke snelheid! ik heb dat er ook niet bij zien staan Wimis. Quote
ludoke Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Nu we het toch over de radio en Apps hebben: Is de GPS snelheid te vinden in de navigatie-modus? Nu zie je wel de toegestane snelheid, echter niet de werkelijke snelheid! Kan ik in mijn Cee'd 2016 ook niet vinden,lijkt me niet moeilijk om het te integreren,je vind het in alle navi systemen . Maar ja ,ik heb een Cee'd model 2016 en mijn navi stuurde me een straat in bij mij achter de hoek die al 5 jaar éénrichting is !!!! Laten updaten,kaarten van 2015 erop !!!! en ja hoor wéér wou hij me die straat insturen. Ik moest ergens zijn waar ik hélemaal niet bekend ben en ja hoor ,wééééér een éénrichtingstraat wou hij me sturen(je zal het maar niet gemerkt hebben). Ik gebruik hem voor als het niet te moeilijk is,als ik een stads cetrum moet wezen heb ik mijn TomTom GO 6200 die ik in een nette Brodit houder zet en gaan maar. Maar het zou niet mogen zijn. Trouwens is niet alleen bij Kia de ingebouwde navi ruk,lees ik her en der Quote
Guest Stief Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Denk dat de GPS snelheid er bewust niet in zit. Staat een beetje knullig als je navi aangeeft dat je 110 rijdt terwijl teller 120 aangeeft Quote
ludoke Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Denk dat de GPS snelheid er bewust niet in zit. Staat een beetje knullig als je navi aangeeft dat je 110 rijdt terwijl teller 120 aangeeft Dan weet je tenminste je reeele snelheid 1 Quote
Wimis on Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Denk dat de GPS snelheid er bewust niet in zit. Staat een beetje knullig als je navi aangeeft dat je 110 rijdt terwijl teller 120 aangeeft De Tom Tom heeft nooit anders gedaan! Dan weet je tenminste je reeele snelheid En daar is het mij om te doen! Quote
Wimis on Posted November 22, 2016 Posted November 22, 2016 Jaren geleden heb ik wel eens de software van de Tom Tom XL aangepast (middels een progje) En daardoor kreeg ik de actuele hoogte van de Tom Tom, wilde ik toen hebben voor de ritten door de Dolomieten. Quote
Guest niro Posted December 22, 2016 Posted December 22, 2016 Vandaag bericht gehad van de dealer dat Apple CarPlay verschoven is naar medio 2017 Quote
chippie777 Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Als apple CarPlay is verschoven naar medio 2017, gaat dit dan via een update of heb je model mid 2017 nodig? Quote
Wimis on Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 27 minuten geleden zei chippie777: Als apple CarPlay is verschoven naar medio 2017, gaat dit dan via een update of heb je model mid 2017 nodig? Ja........ dat lijkt mij wel wat ! Allemaal naar een nieuwe Niro mid 2017 Quote
Guest niro Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 1 uur geleden zei chippie777: Als apple CarPlay is verschoven naar medio 2017, gaat dit dan via een update of heb je model mid 2017 nodig? Zal via een SW update gaan. Quote
Guest Nirofan Posted February 11, 2017 Posted February 11, 2017 In de USA is Apple Carplay en Android auto blijkbaar al wel beschikbaar. https://www.youtube.com/watch?v=hAbwO1wv_3o (Zie bij 6:30) Wat die Donald Trump al niet voor elkaar krijgt! Quote
rvg Posted February 23, 2017 Posted February 23, 2017 Op 6-11-2016 om 16:16 zei Derrek: Heeft iemand misschien een afzonderlijke handleiding van het navigatie systeem van de Niro? Die is blijkbaar te downloaden in "Mijn Kia", maar omdat daarin nog mijn Rio staat en ik mijn Niro nog niet heb, kan ik daar (nog) niet bijkomen. Heb wel de handleiding van de Niro zelf de dealer heeft de boekjes, maar je krijgt hem niet standaard, je moet er wel om vragen. Quote
Ron Penguin Posted February 23, 2017 Posted February 23, 2017 Beetje vreemd, ik heb hem gewoon gekregen hoor, zonder te vragen. Ligt ook standaard in de auto's als ze geleverd worden bij de dealer. Lijkt er op dat er een dealer aan het 'sparen' is. Quote
Guest Nirofan Posted February 23, 2017 Posted February 23, 2017 Beste rvg, de handleiding is te downloaden van de https://www.kia.com/nl/mijnkia/ site. Je daarvoor moet je een account aanmaken. Dat kan je volgens mij zelf nu al doen. De handleiding is volgens mij wel type specifiek en mogelijk kan je er pas bij als je auto geregistreerd is. Ik heb de handleiding in PDF maar is te groot (ook na verkleinen) om hier als bestand toe te voegen. Quote
Recommended Posts