Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
[mention=18471]iBigfarmer[/mention]
Is er ook een wezenlijk voordeel voor het ene of het ander systeem? Ik kan binnenkort een andere telefoon uitzoeken, dus ben nog aan het kijken wat het beste werkt.

om eerlijk te zijn werkt Android Auto met iets uitgebreider. Keuze uit Google maps en Waze om te navigeren. En het voorlezen van Whatsapp berichten gaat met AA ook net wat natuurlijker. Terwijl ik toch verknocht ben aan mijn iPhone. Apple maps navigeert met het aangeven van de rijstroken bij afslagen en knooppunten overigens best duidelijk. Succes met de keuze van een telefoon. Let wel: AA kun je niet standaard downloaden vanaf de Play store. Is in Nederland (nog) niet ingevoerd. Je moet een apk bestand downloaden vanaf een apk mirror. Maar werkt dan perfect in de Nederlandse taal

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
14 uur geleden zei gjcvro:

Apk gaat wel lukken. Toevallig vandaag de keuze doorgegeven voor een android foon.

Als er Android 8 Oreo opzit werkt het niet met Android Auto !

Geplaatst
1 uur geleden zei gjcvro:

Ja, dat las ik al, maar dat zal toch nog wel een keer opgelost worden..

Die vraag licht bij Kia Nederland 

Geplaatst

In zijn algemeenheid is android wat beter in het juist interpreteren van vragen en integreren van alle functies. Apple is wat universeler, eenvoudiger en werkt altijd.

Geplaatst

Misschien is het handig als iemand een foto maakt van de Apple Carplay en van Android  Car (scherm). Je kunt dan een goed overzicht krijgen van de verschillen.

Geplaatst

Youtube filmpjes genoeg met 'tests' , zelf gecombineerde, maar dat is bijna altijd door iemand met een bepaalde voorkeur gedaan. vandaar dat ik naar de ervaring van iBigfarmer vroeg , omdat hij alletwee de systemen gebruikte.

Oreo heeft veel meer problemen met auto, ook andere merken, zou in 8.1 opgelost moeten zijn?

Geplaatst

In basis werken ze beide prima. Echter als het gaat om bijvoorbeeld de stembediening, dan wordt de bediening  bij apple gestuurd door siri, de android door google assistant, die laatste is superieur aan siri. Apple heeft onlangs toegegeven dat siri niet echt intelligent is. Ik heb beide systemen gebruikt en google assistant begrijpt een vraag vele malen beter dan siri. Dat heeft groet invloed op de bediening.

Ondanks dat gebruik ik nog steeds apple.

Geplaatst

Mijn nadeel bij Carplay: de combinatie navigatie en muziek werkt niet lekker. De ingebouwde navigatie met de muziek via barplay werkt wel goed.  Siri werkt goed. Beter dan de stembesturing van de Audi A1 die ik hier voor had. Ik heb niets met Android. Apple werkt eenvoudiger. Teveel mogelijkheden vind ik niet prettig. Voor mij moet het simpel zijn:tt1:

Geplaatst
15 uur geleden zei KiaNiro:

Ik heb vanmiddag gegoogeld op "Android Auto vs Apple Carplay" en heb een aantal tests/vergelijken gelezen.
Beide systemen voldoen prima, men heeft voor wat betreft navigatie een lichte voorkeur voor Android Auto.
Wanneer je Android gewend bent, zou ik niet overstappen naar Apple, en omgekeerd.
Voor mij persoonlijk is het zeer beroerd, heb (nu nog) een Windows telefoon :ddown:, daar kun je bijna nix mee, behalve wat basis dingen. 

Ik vind het jammer dat Windows zou weinig mogelijkheden heeft. Ik heb in het verleden windows gehad en vond het een erg prettig systeem. 

Geplaatst
Die vraag licht bij Kia Nederland 

Dat lost Kia Nederland niet op

Geplaatst
23 uur geleden zei KiaNiro:

Mag ik vragen waarom?

Ik heb alles apple en windows. Omdat ik niet elke keer een nieuwe telefoon wil en een paar jaar geleden kwam de iPhone 6 plus uit. Ik vind android ook prima werken en op enkele fronten zelfs beter, maar na korte tijd stopt vaak de update support, zodat je achterblijft op het gebied van onder andere security.

Geplaatst
4 uur geleden zei KiaNiro:

Blijkbaar bestaat dit probleem dus niet bij Apple.

Ook Apple stopt het upgraden van het besturingssysteem bij de oudere Iphone's. De ondersteuning is hier echter beduidend langer.

IOS 11 loopt bv nog op de Iphone's vanaf de 5s, deze is van 2013.

Geplaatst

Nadeel is wel dat na elke update je weet dat je een oude telefoon hebt, en hij steeds trager aanvoelt.

Ik heb nu een huawei p smart besteld. Niet al te duur, en volgens  wat ze beweren 3 jaar lang updates.. We gaan het zien, deze moet 2 jaar mee gaan.

Geplaatst
Op ‎14‎-‎4‎-‎2018 om 15:15 zei iBigfarmer:

Dat lost Kia Nederland niet op

????

Geplaatst
????

Je hoeft van Kia NL niet te verwachten dat de nieuwste Android versie geschikt wordt voor Android Auto. Dat zal gebeuren in een update van Google zelf. Trouwens AA is in NL niet eens officieel beschikbaar. Dat kan alleen via een apk bestand, maar dat weet jij wel. Daar gaat Kia zich echt niet mee bezig houden

Geplaatst
3 uur geleden zei iBigfarmer:

Je hoeft van Kia NL niet te verwachten dat de nieuwste Android versie geschikt wordt voor Android Auto. Dat zal gebeuren in een update van Google zelf. Trouwens AA is in NL niet eens officieel beschikbaar. Dat kan alleen via een apk bestand, maar dat weet jij wel. Daar gaat Kia zich echt niet mee bezig houden

Dat is roepen in de woestijn, we hebben het over Kia Hotspot en niet over Android Auto. KMN zal dit doorgeven aan Kia Europa die moet de app geschikt maken en niet Google.

Geplaatst
Dat is roepen in de woestijn, we hebben het over Kia Hotspot en niet over Android Auto. KMN zal dit doorgeven aan Kia Europa die moet de app geschikt maken en niet Google.

Oh, laat deze discussie nou gaan over Apple carplay én Android auto en in principe niet over Kia Hotspot. Of de discussie is helemaal omgeturnd naar Kia Hotspot. Hotspot heeft niks te maken met Apple Carplay en Android Auto. Kia Hotspot is gewoon een wifi verbindings mogelijkheid met je smartphone voor on line services.

• 3 weken later...
Geplaatst

Vanmiddag rond 17.00 uur op de A12 richting Den Haag ter hoogte van Bodegraven melding van Apple Maps over een file, volgens Apple was de A12 nog steeds de snelste route )ik had inmiddels begrepen dat richting Den Haag de A12 volledig afgesloten was na Gouda.

Zelf de nieuwe rondweg Reeuwijk genomen om in Gouda te komen, dus Carplay heeft het nog niet helemaal door.

Geplaatst
2 uur geleden zei surfingjohn:

Vanmiddag rond 17.00 uur op de A12 richting Den Haag ter hoogte van Bodegraven melding van Apple Maps over een file, volgens Apple was de A12 nog steeds de snelste route )ik had inmiddels begrepen dat richting Den Haag de A12 volledig afgesloten was na Gouda.

Zelf de nieuwe rondweg Reeuwijk genomen om in Gouda te komen, dus Carplay heeft het nog niet helemaal door.

Goed dat je dat even doorgeeft. Ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in het ingebouwde systeem. Maar in de toekomst zal dat wellicht anders zijn.

• 1 maand later...
Geplaatst

Het vermelden waard:

Met IOS 12 kan je met Carplay ook navigatie van derden gebruiken zoals Google Maps. Een vooruitgang!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...