HansG Geplaatst 22 December, 2017 Geplaatst 22 December, 2017 12 minuten geleden zei Brat Pit: Ik heb dit ook (Niro december 2018). Hij rijd als een trein, lekker spoepel, weinig geluid, de remmen hoor je ook af en toe snerpen net als in de trein en bij elektrisch optrekken hoor je ook dat trein geluid. Maar we zijn nu wat verder in de tijd en ik ben benieuwd of de diverse dealers het al opgelost hebben. Is gewoon een producteigenschap. Dealers zullen het niet op kunnen lossen. Kan alleen door de software aan te passen(rempedaal is alleen een schakelaar en heeft normaal geen verbinding met de remmen. Het remmen wordt door een computer gestuurd. 1 Quote
Derrek Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 11 uur geleden zei Brat Pit: en bij elektrisch optrekken hoor je ook dat trein geluid. Ik vind het wel een lekker geluidje 1 Quote
Paulpega Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 De KIA kruipt als je rem los laat. ik herken niets van discussie over knarsende of piepende remmen. Quote
HansG Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 6 uur geleden zei Paulpega: De KIA kruipt als je rem los laat. ik herken niets van discussie over knarsende of piepende remmen. Ik denk dat niet iedereen er last van heeft. Als je de rem loslaat kruipt de Kia maar op het moment dat je aarzelt en de rem niet helemaal los laat krijg je dat kreunend geluid. De Niro kruipt dan maar de remblokken raken de schijven nog net. Het irriteert sommigen maar mij bijvoorbeeld niet. Ik ie het als een normale product eigenschap. 1 Quote
gjcvro Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 Toch snap ik in dit geval de keuze 'kruipen' niet zo goed de elektromotor lijkt me snel genoeg om op het gaspedaal te reageren. Ik zag laatst dat bij de Tesla 3 het aan of uit te zetten is. Dat lijkt me ook wel wat voor de Niro. Normaal heb je er niet zo'n last van, maar af en toe in de file loopt de auto net te hard waardoor je continu met de rem moet afremmen. Net als dat ik bij een stoplicht ook niet de hele tijd op de rem wil staan. Elektrische handrem was dan ook wel lekker geweest. Misschien bij de volgende versie. Quote
Derrek Geplaatst 23 December, 2017 Geplaatst 23 December, 2017 Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de elektromotor "trekt" als je op de rem staat want dat zou immers niet energiezuinig zijn. Dat gebeurt pas als je de druk van de rem afhaalt (daar zit een druksensor in) en dan raken de remvoeringen inderdaad de remschijven nog. Quote
chippie777 Geplaatst 28 December, 2017 Geplaatst 28 December, 2017 Ik ervaar dit als normaal gedrag bij een automaat. Al jaren rij ik met automaten in het buitenland wanneer ik daar een auto huur. Inderdaad als je je voet iets van het rempedaal afhaalt gaat de auto kruipen en kan je wat horen. Niet heel raar vind ik. Als de auto inderdaad te snel rijdt met het “gas” los moet je bijremmen en dan ga je dit horen, in een schakel auto laat je dan de koppeling slippen, die hoor je niet maar ruik je uiteindelijk wel. De “handrem” zoals die in de Niro zit ken ik ook al jaren van de huur auto’s. Het is eigenlijk gewoon een parkeerrem die je hooguit gebruikt als je bang bent dat de “P”stand niet voldoende is. Het is in ieder geval een ander soort rem dan de handrem zoals in de schakelauto’s. JE gebruikt hem niet voor de hellingproef. Quote
HenkM Geplaatst 28 December, 2017 Geplaatst 28 December, 2017 Ook bij diverse handgeschakelde auto's is dit een bekend "fenomeen" wanneer je de rem langzaam lost op een heuvel. Quote
JanvR Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Sinds 09-01-2018 rij ik in een Kia Niro. Eerste indruk is positief. Wat me stoort is dat als ik rempedaal indruk en indrukt hou bij verlicht etc dan maakt de Kia een piepend en krakend geluid. Is dit normaal of moet ik hiermee terug naar dealer? Hoor graag jullie ervaringen hiermee Quote
BvE Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 1 uur geleden zei JanvR: Sinds 09-01-2018 rij ik in een Kia Niro. Eerste indruk is positief. Wat me stoort is dat als ik rempedaal indruk en indrukt hou bij verlicht etc dan maakt de Kia een piepend en krakend geluid. Is dit normaal of moet ik hiermee terug naar dealer? Hoor graag jullie ervaringen hiermee 1 uur geleden zei JanvR: Sinds 09-01-2018 rij ik in een Kia Niro. Eerste indruk is positief. Wat me stoort is dat als ik rempedaal indruk en indrukt hou bij verlicht etc dan maakt de Kia een piepend en krakend geluid. Is dit normaal of moet ik hiermee terug naar dealer? Hoor graag jullie ervaringen hiermee Kijk is in het draadje schurende remmen staat veel in ! Quote
xtra40 Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Sinds 09-01-2018 rij ik in een Kia Niro. Eerste indruk is positief. Wat me stoort is dat als ik rempedaal indruk en indrukt hou bij verlicht etc dan maakt de Kia een piepend en krakend geluid. Is dit normaal of moet ik hiermee terug naar dealer? Hoor graag jullie ervaringen hiermeeDit is normaal en heeft elke automaat als je de rem lichtjes los laat zit je op het punt dat de remmen los laten maar de auto drukt hem hier door heen waardoor je dit geluid krijgt niks ernstig en eigenlijk vrij normaal Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣 Quote
gjcvro Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Oftewel iets meer druk op je rempedaal zetten, probleem opgelost. Quote
PeterD Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Ik heb de afgelopen weken in de Nissan Tiida met automaat van mijn zoon gereden. Ook daar kraakte de rem als ik hem niet goed ingetrapt hield. En ik kan me herinneren dat mijn Golf Plus met DSG hetzelfde euvel had.. Dus gewoon de rem goed ingetrapt houden. Quote
Brat Pit Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Is normaal. Iets vlotter loslaten helpt. Treinen doen dat ook en de Niro rijdt tenslotte als een trein. 1 Quote
JanvR Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 Dank voor jullie reactie. Is mijn eerste automaat. Dank voor de tips. Zal rem wat steviger ingedrukt houden Quote
Kevo Geplaatst 11 Februari, 2018 Geplaatst 11 Februari, 2018 Bij de testauto waar ik een maand of 3 geleden mee reed viel het me ook op dat de remmen een schurend geluid maakten. Nu heb ik sinds gisteren een splinternieuwe Niro, en die heeft er geen last van. Het lijkt ook dat de auto niet wil kruipen als de rem ingetrapt is, want als je de rem lost heeft ie nog even tijd nodig om dat dat te beseffen alvorens hij begint te kruipen. Zouden ze de SW aangepast hebben om het schuren van de remmen te verhelpen? Quote
Paulpega Geplaatst 12 Februari, 2018 Geplaatst 12 Februari, 2018 Dat hij Ff wacht met kruipen is assistentie voor de hellingproef. De auto remt nog even nadat jij rempedaal los gelaten hebt zodat je gas kunt geven en de auto in de tussentijd niet achteruit rolt op helling Quote
Kevo Geplaatst 12 Februari, 2018 Geplaatst 12 Februari, 2018 Is goed mogelijk. Hij reageert iig anders dan de auto waar ik mee testreed... Die schuurde er duchtig op los voor een rood licht. Quote
Brainiac65 Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Ik herken het geluid bij het remmen, maar volgens mij heeft dit óók te maken met het hybride systeem. De niro gebruikt rem energie ook om de accu op te laden. Er word dus naast de remschijven ook met een flinke dynamo geremd. Ik merk dit ook op de snelweg. Als de cc ingesteld staat op ca 100km/U en ik even gas geef om bv in te halen. Als ik het gas dan loslaat zakt de snelheid eerst langzaam en voel dan dat er met de dynamo geremd word. Bij het kruipen in een file begint de NIRO eerst te rollen op de elektromotor. Als je dan tegelijkertijd zachtjes remt wil hij ook energie opslaan. Dit kan niet tegelijkertijd dus kan mij goed voorstellen dat hij dan bromt. Remschijven of trommels schuren meestal als er zand of een steentje tussen komt. Ik denk dat de dynamo ook nogal wat geluid produceert. Quote
Hanz99 Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Ik heb drie Renaults gehad, 2 met 6v automaten en de laatste had een CVT. Ik herken de klacht niet; nooit gehoord bij die Renaults. Ook bij de uitgebreide proefrit een paar weken geleden met de Kia Niro vond ik de 6v automaat probleemloos functioneren. Was een demoauto van de dealer. Mij zijn geen rare remgeluiden opgevallen terwijl ik ook met open raam en radio uit langzaam heb gereden. Wilde het effect van die 18" sloffen op klinkerweggetjes wel eens horen. Quote
Brat Pit Geplaatst 30 Maart, 2018 Geplaatst 30 Maart, 2018 Het schurende (zelfs een beetje krakende) geluid waarover gesproken wordt, is afkomstig van de remschijven, die het laatste stukje van de remweg voor hun rekening nemen. De andere onderdelen die de regeneratieve remenergie opwekken zijn contactloos en zouden dus geen schurend geluid mogen veroorzaken. 1 Quote
Moos Geplaatst 20 November, 2021 Geplaatst 20 November, 2021 Op 23-12-2017 om 23:48, zei Derrek: Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de elektromotor "trekt" als je op de rem staat want dat zou immers niet energiezuinig zijn. Dat gebeurt pas als je de druk van de rem afhaalt (daar zit een druksensor in) en dan raken de remvoeringen inderdaad de remschijven nog. Ik ben ook van mening dat het ligt aan de hardheid van de remvoeringen. Het verbaast mij dat ik hier over dat er weinig reacties zijn met deze mening. ( hardheid remvoering ) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.