Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Picanto uit 2013. Laatst tijdens een APK keuring vertelde de dealer mij dat de remschijven en blokken vervangen dienen te worden. Kilometerstand is 42000.  Nou wil ik ze zelf online bestellen. Er zijn diverse modellen te vinden, met acoustisch signaal bij versleten of een sensor die "op mijn dashboard een lampje laat branden als ze op zijn?  Hoe weet ik of mijn Picanto dit laatste heeft en wat zou een goed merk zijn?  De keuze is namelijk "reuze". 

Geplaatst

lijkt me beetje apart dat jou pikanto dit systeem er op zit ik ben ze nog niet tegen gekomen 

maar even een wiel er af en je weet het 

Geplaatst

42.000 km op de klok en nu al remschijven en blokken vervangen? Rijd jij met de voet op de rem ofzo of probeert die dealer je een poot uit te trekken? Want beide vervangen na slechts 42.000 km is niet normaal. Of rijdt die Picanto alleen in de stad met veel optrekken en afremmen? Maar dan nog....

Geplaatst

Ik zou dit niet accepteren. Lijkt mij een fabricagefout. Tenzij  het nieuwe rijden te fanatiek wordt uitgeoefend?  Ik zie jongeren niet meer terugschakelen ( op de motor remmen) als ze voor een stoplicht moeten afremmen of voor een bocht alleen maar remmen en heel laat terugschakelen. Ik  heb het nieuwe rijden gelukkig nooit zelf hoeven leren. Dit is een aanslag op je  remmen. Ik probeer mijn zoon die pas zijn rijbewijs heeft  het afremmen op de motor aan te leren . Dit wordt bij rijlessen blijkbaar niet meer gedaan. Net als de handrem  gebruiken bij een hellingproef.Wordt ook bijna  niet meer gedaan. Lijkt mij ook niet best voor de koppelingsplaten.

Geplaatst

Hoi, ik rij als sinds 1985 auto.  Ik heb dit ook niet eerder meegemaakt. 
Ik geloof er ook dan niet zoveel van. Denk eerder dat de garage €280,00 aan mij wil verdienen voor nieuwe schijven en blokjes. Vandaar dat ik zelf even op zoek gegaan ben. Voor wat betreft het vinden van het juiste type. Als ik bijvoorbeeld dat de site van mr Auto ga en ik mijn kenteken opgeef  krijg ik 4 of 5 soorten, MET acoustisch signaal en anderen weer met iets van een sensor. Ik denk ook niet dat ik deze laatste heb hoor, maar toch.. zou wel handig zijn :-)

Overigens rem ik zelf veel af op de motor en soms even lekker op de remmen om ze een beetje te schonen. 
Ik heb de auto gekocht met 21.000 en heb het laatste jaar daar nog eens 20.000 bij gezet. Wel voornamelijk op de snelweg, dus geloof ik ook niet dat het al op is. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...