Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wij zijn ons aan het oriënteren en stuitten steeds maar weer op die Niro :-)  Mooie complete en ruime auto. Maar wat schetst mijn/onze verbazing: in de showroom zagen we dat er plastic(...) wieldoppen op een Dynamicline zitten. Klopt dit? Wel een beetje een afgang voor zo'n mooie (en toch niet goedkope) auto...

Posted

Vergeten te melden: De dealer beweert, dat een (16 inch) "wieldop" minder brandstof verbruikt. Verkooppraatje, of heeft hij een punt?

• Haha 1
Posted

Staat ook in de folder.

Posted

Het zijn iig geen stalen velgen, maar aluminium. Zelfs zonder wieldoppen ziet het er een "beetje sportief" uit. Maar van afstand ziet het er met doppen niet slecht uit. Het sluit wel mooi aan.

Ik vond dit ook wat goedkoop en heb op die velgen mijn winterbanden laten leggen en voor normaal gebruik de 16" Signa genomen.

Posted

Wij hebben ook mooie KIA velgen (Lichtmetalen velgenset Eisen zwart gepolijst 16 inch) genomen voor de zomer en in  de winter deze lelijkere velgen ingezet. Natuurlijk mee laten nemen in de aanschafprijs....

Posted

De wieldoppen zitten er puur voor het verbruik. Daardoor is de Co2 uitstoot lager en betaal je minder BPM.

Als je de auto privé aanschaft is dat toch mooi meegenomen. En zo lelijk zijn doppen nu ook weer niet(toch?)

De Niro met deze wielen is bovendien behoorlijk comfortabel geveerd. Dat is nog een gunstige bijkomstigheid.

Je ziet die wieldoppen vaker bij dit soort auto’s, Honda had ze op de Civic Hybrid. De Prius heeft ze ook nog steeds.

Je moet wat doen voor het lage verbruik:wink:

Met goedkoop heeft het niets te maken.

Posted

Klopt wat de dealer aangeeft. Of je het mooi vind of niet blijft een persoonlijke keuze. Mijn dealer had een speciale dealer versie uitgebracht van de Dynamic line. Hierbij waren de 16 inch wielen (met wieldoppen) vervangen door 18 inch lichtmetalen wielen en is de bekleding van leer ipv stof.

Posted
5 uur geleden zei chippie777:

Klopt wat de dealer aangeeft. Of je het mooi vind of niet blijft een persoonlijke keuze. Mijn dealer had een speciale dealer versie uitgebracht van de Dynamic line. Hierbij waren de 16 inch wielen (met wieldoppen) vervangen door 18 inch lichtmetalen wielen en is de bekleding van leer ipv stof.

Dat was geen speciale dealer actie maar een actie van Kia Nederland (Kia Niro Style Edition). De originele bekleding wordt dan door een stofferingsbedrijf in NL vervangen door een lederen bekleding, die anders is dan de 'echte' lederen bekleding af-fabriek. Wij hebben die versie niet genomen vanwege het prijsverschil, hogere verbruik, mindere rijcomfort maar ook de hete billen in de zomer en koude billen in de winter. 

Posted
6 uur geleden zei metbril:

Dat was geen speciale dealer actie maar een actie van Kia Nederland (Kia Niro Style Edition). De originele bekleding wordt dan door een stofferingsbedrijf in NL vervangen door een lederen bekleding, die anders is dan de 'echte' lederen bekleding af-fabriek. Wij hebben die versie niet genomen vanwege het prijsverschil, hogere verbruik, mindere rijcomfort maar ook de hete billen in de zomer en koude billen in de winter. 

Dat is lekker interessant :no:

Posted

Ben afgelopen week bij de dealer geweest voor winterwieltjes. Velgen heb ik niks mee en ik dacht dat dit voor een redelijke prijs moest kunnen. Die "goedkope velgen met deksels" kosten een kleine €600 Euri.

Dat is dus per stuk :smileys-car-driving-896549:.

Voor een vele betere prijs heb ik een set besteld met die velgen, Vredestein banden én TPMS (€1200). Let it snow, let it snow, let it snow :weather07:.

Posted

De velgen wegen 5 kilo per stuk minder als de 18 inch. Dat is best vrij fors. Waarschijnlijk een speciale, lichtere legering.

Vandaar ook dat ze zo duur zijn. Er is nogal wat aluminium en speciaal versterkt staal gebruikt om de auto lichter te maken.

Posted
7 uur geleden zei HansG:

De velgen wegen 5 kilo per stuk minder

Dat is idd fors en zeker beter voor mijn rug bij wielwissel :-) .

Posted
18 uur geleden zei metbril:

helaas is voor sommige mensen looks interessanter dan verbruik 

en als ze echt leer gebruiken heb je geen last van dat hete en koude (heb zelf ook leer ) maar als ze van dan kunstoog troep gebruiken dan heb je dat plakken wel en dat is niet leuk inderdaad :no:

Posted
Op 11-8-2017 om 13:41 zei metbril:

@metbril Nee hoor, wat jij (waarschijnlijk) bedoelt is de style edition gebaseerd op de Comfort line uitvoering. De uitvoering die ik heb gekocht is de Dynamic Line uitvoering met daarop 18 inch velgen en leren bekleding. Deze staat/stond ook niet in de standaard prijslijst van Kia. 

Maar goed het ging hier om wel of geen wieldoppen. Die vraag is inmiddels duidelijk beantwoord.

Posted
1 uur geleden zei chippie777:

@metbril Nee hoor, wat jij (waarschijnlijk) bedoelt is de style edition gebaseerd op de Comfort line uitvoering. De uitvoering die ik heb gekocht is de Dynamic Line uitvoering met daarop 18 inch velgen en leren bekleding. Deze staat/stond ook niet in de standaard prijslijst van Kia. 

Maar goed het ging hier om wel of geen wieldoppen. Die vraag is inmiddels duidelijk beantwoord.

Als je de link in mijn reactie volgt zie je letterlijk dat de style edition is gebaseerd op de dynamic line. Verschil met originele lederen bekleding is dat de style edition half licht half donker leer krijgt en origineel geheel donker is.

Posted
12 uur geleden zei chippie777:

Ben nog steeds erg blij met de Niro.

Mooi. Ik ook trouwens. Ben er een sport van aan het maken het verbruik boven de 1:22 te houden. 

Posted
14 uur geleden zei metbril:

Mooi. Ik ook trouwens. Ben er een sport van aan het maken het verbruik boven de 1:22 te houden. 

Mooi !

Posted
Op 16-8-2017 om 06:03 zei metbril:

Knap! ik ben al blij wanneer ik 1 op 20,5 haal na een rit. Overal verbruik ligt bij mij 1 op 19.

Posted
52 minuten geleden zei chippie777:

Knap! ik ben al blij wanneer ik 1 op 20,5 haal na een rit. Overal verbruik ligt bij mij 1 op 19.

Probeer eens bij bv 50 km/u je gas even los te laten en daarna voorzichtig je gaspedaal in te drukken. Je zult zien dat de Niro (bij voldoende batterij spanning) elektrisch gaat rijden. Scheelt echt heel veel. 50 km/u is maar een voorbeeld kan natuurlijk ook met hogere snelheden maar niet boven de +/- 110 km/u.

Posted

Ik ben blij als ik 1 op 18 haal, maar vervolgen op een ander draadje. Wat is het gebruik van je Niro :excl2:

Posted
2 uur geleden zei Specialmade:

kan natuurlijk ook met hogere snelheden maar niet boven de +/- 110 km/u.

Lekker off-topic, maar inderdaad, dit weekeinde op de A12 lange stukken 110 op de teller met de CC aan en een brandend EV lampje.