Dynamicline Connect of bussinessline
2 2

33 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Is de bussinessline ca 1700euro waard in vergelijk met dynamicline travel connect? Ja. Ik wil graag een trekhaak.

anton 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij kun je alleen zelf beslissen of de extra opties je dat waard zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het zeker waard, tenzij je geen waarde hecht aan de opties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde afweging gemaakt en koos uiteindelijk voor de DynamicLine omdat de extra's van de Travel Connect voor ons minder waarde hadden. Wel een mooi setje 16" velgen erbij besteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Ik ben voor de  bussinessline gegaan omdat deze is voorzien van SCC en dit werkt voor 95% zeer fijn.
Wil je SCC op een Dynamic line moet dit af fabriek met lange levertijden als gevolg.
Smart Key ben ik minder blij mee.

aangepast door Hen E

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

BusinessLine ivm stoelverwarming. De dealer heeft extra korting gegeven omdat de BusinessLine Connect niet leverbaar was en ik heb er Kosong 16-inch LM velgen plus de Mobis afneembare trekhaak bijbesteld. Idem omruil zomerbanden voor Michelin CrossClimate all-season banden tegen meerprijs, levering 2e week Juni.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben voor de  bussinessline gegaan omdat deze is voorzien van SCC en dit werkt voor 95% zeer fijn.
Wil je SCC op een Dynamic line moet dit af fabriek met lange levertijden als gevolg.
Smart Key ben ik minder blij mee.

Wat is de reden dat je minder blij bent met de smart key.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het starten moet je de rem intrappen, als je dit vergeet gaat de boel wel op contact maar wegrijden is er niet bij.
Tevens is een smart key diefstal gevoeliger dan een fysieke sleutel.

Als de rugleuning van de achterbanken zijn neergeklapt en er staat gewicht op (bv koffer) dan zijn de deuren bij een smart key versie niet te sluiten via de deur drukknop.
Wel via de afstandsbediening, het systeem denkt dat er nog iemand in de auto aanwezig is en geeft een signaal.

Ben regelmatig mijn sleutel kwijt omdat ik deze dan vergeet weg te leggen met een fysieke sleutel had ik dat minder. ;)

aangepast door Hen E

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij het starten moet je de rem intrappen, als je dit vergeet gaat de boel wel op contact maar wegrijden is er niet bij.
Tevens is een smart key diefstal gevoeliger dan een fysieke sleutel.

Als de rugleuning van de achterbanken zijn neergeklapt en er staat gewicht op (bv koffer) dan zijn de deuren bij een smart key versie niet te sluiten via de deur drukknop.
Wel via de afstandsbediening, het systeem denkt dat er nog iemand in de auto aanwezig is en geeft een signaal.

Ben regelmatig mijn sleutel kwijt omdat ik deze dan vergeet weg te leggen met een fysieke sleutel had ik dat minder. ;)

Er zijn ook auto’s welke met een sleutel moeten worden gestart waarbij je de rem of koppeling moet intrappen om te starten. Dat je de deuren niet kunt sluiten middels de deur drukknop omdat er gewicht staat op de neergeklapte rugleuning(en) was mij (nog) niet bekend. Leuk wist je dat feitje :-) . Persoonlijk heb ik alijd de smart-key altijd prettiger gevonden omdat je die in je jas-/broekzak steekt als je weggaat en pas uit je zak haalt als je thuis komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik alijd de smart-key altijd prettiger gevonden omdat je die in je jas-/broekzak steekt als je weggaat en pas uit je zak haalt als je thuis komt.

Ja en dat vergeet ik telkens.:roll:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stop de smart key in mijn (afgesloten) jaszak, die wissel ik niet zo vaak, dus die blijft daar weken in zitten. Alleen nu met het warm weer stop ik hem in mijn broekzak, maar dan loop je ook meer met je autopapieren te slepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stop de smart key in mijn (afgesloten) jaszak, die wissel ik niet zo vaak, dus die blijft daar weken in zitten. Alleen nu met het warm weer stop ik hem in mijn broekzak, maar dan loop je ook meer met je autopapieren te slepen.

Autopapieren???? creditcard rijbewijs en kentekenbewijs. Heb ik in mijn portemonnee. Groene kaart ligt standaard in de auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijg je een piepje maar die krijg je al van heel veel dingen.
De Niro is een echte pieper.:-)

aangepast door Hen E

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijg je een piepje maar die krijg je al van heel veel dingen.
De Niro is een echte pieper.:-)

Als je naar mijn avatar kijkt zie je dat ik ook veel piep. Niet alleen met de Niro tijdens achteruit rijden. 

Wij hebben voor de Dynamic line gekozen omdat we geen meerwaarde zagen in de extra's van de business line.

aangepast door PeterD
Om het on-topic te maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar dat piepje hoor je toch niet meer als je uitgestapt en weggelopen bent? (met lopende motor en sleutel in je broekzak...)

Als het hetzelfde werkt als bij de Picanto echt wel hoor!
Wanneer ik die verlaat met de smartkey in mijn zak gaat er een luide toon af IN en BUITEN de auto, uit twee separate "speakers". Mijn vrouw haat het als dat gebeurt terwijl ze in de auto zit.
Ben er inmiddels achter dat de trigger zit op het sluiten van de bestuurdersdeur; laat ik die niet in het slot vallen wanneer ik wegloop dan is er geen piep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dat piepje hoor je toch niet meer als je uitgestapt en weggelopen bent? (met lopende motor en sleutel in je broekzak...)

Probeer het maar eens. Het geluid is zeer duidelijk te horen. Je hoeft dan niet eens zo ver van je auto weg te lopen.       (en meter moest idd motor zijn).

aangepast door Specialmade

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, AntonE said:

Is niet gezegd dat ik een Kia Niro gekocht heb :)

Geen Niro gekocht, maar ook een Stinger?

aangepast door Guust

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

BusinessLine ivm stoelverwarming. De dealer heeft extra korting gegeven omdat de BusinessLine Connect niet leverbaar was en ik heb er Kosong 16-inch LM velgen plus de Mobis afneembare trekhaak bijbesteld. Idem omruil zomerbanden voor Michelin CrossClimate all-season banden tegen meerprijs, levering 2e week Juni.

Is de Niro met Mobis trekhaak al ageleverd?

Binnenkort krijgt mijn Niro ook een Mobis trekhaak.

Daarom ben ik benieuwd hoe de gemonteerde trekhaak er uit ziet. Heeft de garage ook zo'n groot stuk (7 x 30 cm) uit de beschermplaat gehaald om ruimte voor de trekhaak te maken of hebben ze een fraaiere oplossing verzonnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de Businessline TravelConnect versie met trekhaak. Die wordt niet à fabriek eronder gezet (volgens de verkoper althans) naar in Nederland als de auto in Rotterdam van de boot komt. je hebt dan geen slordig uitgezaagde opening, maar een nette achterbumper met (praktisch onzichtbaar) een gat erin waar de trekhaak in moet om vastgeklikt te worden. De stekker zit weggedraaid ook uit het zicht.

En het is de juiste trekhaak qua merk!

Kortom...erg fraai!

aangepast door Tallguy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Tallguy:

Ik heb de Businessline TravelConnect versie met trekhaak. Die wordt niet à fabriek eronder gezet (volgens de verkoper althans) naar in Nederland als de auto in Rotterdam van de boot komt. je hebt dan geen slordig uitgezaagde opening, maar een nette achterbumper met (praktisch onzichtbaar) een gat erin waar de trekhaak in moet om vastgeklikt te worden. De stekker zit weggedraaid ook uit het zicht.

En het is de juiste trekhaak qua merk!

Kortom...erg fraai!

Dat klinkt goed, maar ik ben heel benieuwd hoe die fraaie opening er in werkelijkheid uitziet.

Is het mogelijk om er één of twee foto's van te plaatsen zodat ik die bij mijn dealer als voorbeeld kan laten zien? Ik zou er namelijk van gruwen als de monteur er zo'n lelijke gat van maakt.

Bij voorbaat dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie hier.  Je ziet..er is nog wel wat uitgezaagd (en het lijkt alsof ze een mal/template hebben gebruikt gezien de afgeronde hoeken), maar je moet bijna onder de auto hangen met je hoofd om het te kunnen zien.

IMG_5033.jpg

IMG_5032.jpg

aangepast door Tallguy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
2 2