bigwade Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 Vind nu wel dat het zover is dat KiaMNL je een andere, nieuwe Niro aan mag bieden.. Quote
Niro marc Geplaatst 25 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2018 Dat is idd wat ik nu ook ga voorstellen Quote
Rox Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 Lijkt me idd een passende oplossing. Laat ze die Niro maar in zn geheel naar Korea schepen en ga er in rijden totdat ze weten wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden. Lijkt me ook fair naar andere klanten met, toekomstige, problemen. Quote
Niro marc Geplaatst 25 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2018 En helaas......na 15km rijden beginnen alle toeters en bellen weer te ringelen en is het euvel schijnbaar dus toch niet opgelost. Niro weer ingeleverd en wacht op bericht. Garage stond zelf ook verbijsterd te kijken en dat is logisch. Quote
Niro marc Geplaatst 25 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 Juli, 2018 Dit is ook wat ik net gemaild heb naar hen. Ook al wordt de auto binnenkort weer afgeleverd, ik heb in deze auto helemaal geen vertrouwen meer. Ik zak altijd met een bepaald onbestemd gevoel in deze auto rijden. Het is een waanzinnig fijne auto om in te rijden maar die ik heb mag van mij direct gewisseld worden voor een nieuwe. Nog geen twee maanden mee gereden, nog geen 4000 km op de teller. Soms moet een bedrijf zijn verlies nemen Quote
Freaky Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 Ook al nemen ze hem terug. Ze zullen nooit je aanschaf bedrag teruggeven. Ze reken altijd afschrijving van de kilometers en ouderdom. Hoe kort of weinig dit ook is. Maar als je dan weer een nieuwe goede auto hebt kan ik me voorstellen dat dat het wel waard is. Quote
Henriw03 Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 Paar jaar geleden met een Renault gehad. Die stond ook meer in de garage dan thuis op het erf. De dealer was niet echt happig om iets te doen qua omruil voor een nieuwe auto, uiteindelijk via RenaultNederland heeft de dealer een voorstel gedaan om een bedrag bij te betalen voor een nieuwe. Het is zo jammer dat je altijd weer geld moet inleveren, terwijl je bij de aanschaf van een nieuwe auto er toch echt vanuit gaat dat het de eerste periode alleen de beurten is qua kosten. Hoop dat je er goed uit komt met de dealer. Quote
Hen E Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Dit is het probleem bij huidige technieken ! Diagnose stellen is een vak op zich geworden en die kennis is niet meer voor handen in deze wegwerpmaatschappij. Je zult maar naar 2 jaar buiten de garantie rijden als bij veel andere merken het geval is. 1 Quote
JeroenV Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Als het zo snel al weer fout gaat, geeft dat toch ook wel aan de dealer blijkbaar ook niet even een uitgebreide proefrit heeft gemaakt. Dat zou je toch ook wel mogen verwachten na zo'n bijzondere reparatie... Quote
SimonV Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Dit probleem lijkt uitzonderlijk en geen algemeen bekend probleem voor de Niro. Het is natuurlijk wel uiterst vervelend indien het jouw nieuwe auto betreft! Wellicht heeft KMNL een A-Team dat bijzondere storingen kan oplossen, anders ruilen ze de auto om (maar dat hoor je niet vaak in de praktijk). Laat een medewerker van de garage er maar een dag in rijden als ea weer hersteld is. Succes, hopelijk wordt de storing nu binnenkort snel en volledig opgelost. Quote
Niro marc Geplaatst 26 Juli, 2018 Topic Starter Geplaatst 26 Juli, 2018 T’ja, jullie hebben allemaal een punt. De garage gaf echter aan dat ze naar hun mening en ism Kia, uitgebreid hebben gediastogniseerd en uiteindelijk tot de gezamenlijke conclusie zijn gekomen om deze reparatie uit te voeren. Daarnaast gaven zij ook aan de auto uitvoerig te hebben getest. Ik weet wel, dat ik hem niet meer ophaal, voordat ik 100% zeker weet of de oorzaak verholpen is. Quote
Roland2017 Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Wat een pech allemaal! Ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent in deze auto. Ik zou ook met geknepen billen in zo'n auto stappen. Maar hopen dat KIA met een passende oplossing komt, want deze affaire duurt al heel lang. Quote
Niro marc Geplaatst 4 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 4 Augustus, 2018 Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt. maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum. 5 Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 4 Augustus, 2018 Geplaatst 4 Augustus, 2018 Hey Marc, Dat is voor jou heel erg goed nieuws! En van de dealer erg netjes opgelost vind ik. Je krijgt een verse Niro en kan over een paar weken heerlijk gaan genieten van je nieuwe Niro. Ik wens je heel veel zorgeloze en veilige kilometers toe in je nieuwe Niro! Ben benieuwd wat het probleem nou is met je oude Niro dus ik blijf je topic volgen. Quote
bigwade Geplaatst 5 Augustus, 2018 Geplaatst 5 Augustus, 2018 12 uren geleden, Niro marc zei: Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt. maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum. Zelfde kleur en uitvoering ? Moest je nog wat bijbetalen vanwege die 4000 km ? Quote
Hen E Geplaatst 5 Augustus, 2018 Geplaatst 5 Augustus, 2018 Heel netjes opgelost van KIA ! Ook al zouden ze het probleem helemaal oplossen, beter zal zo'n auto niet worden naar zo'n grote sleutel partij. Quote
Niro marc Geplaatst 5 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 5 Augustus, 2018 9 uren geleden, bigwade zei: Zelfde kleur en uitvoering ? Moest je nog wat bijbetalen vanwege die 4000 km ? Zelfde kleur, zelfde uitvoering, niks bijbetalen. Keurig 6 Quote
Niro marc Geplaatst 28 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2018 Update: nog steeds geen oorzaak ontdekt. maar.........over 4-6 weken wel een nieuwe Niro voor de deur! Mochten ze nog achter de oorzaak komen dan krijg ik dat te horen en dan laat ik het weten op dit forum. Quote
Niro marc Geplaatst 28 December, 2018 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2018 28-12-2018 ik rij alweer 4 maanden tot volle tevredenheid met de nieuwe Niro rond en heb net de 8000 km aangetikt. Tijd voor een software update en tevens nagevraagd wat nu het probleem was met de vorige. Idd bleek het een fout in de elektromotor te zijn, waarbij er storing optrad tussen de communicatie met de benzinemotor voor mij is het nu afgedaan, waardoor deze topic dan ook afgesloten kan worden. 3 Quote
Guy Niro Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 Wij zijn zondag in panne gevallen met onze nieuwe Niro, 2 maand oud en 3107Km op de teller Storing Hybridesysteem op het dashboard, staan midden op een drukke weg, even herstarten denk ik om 30 meter verder de parking te halen, lukt net niet, vermogen valt weg indicator geeft aan dat we direct contact moeten uitschakelen en dat er geen remmen meer zijn, ook de stuurbekrachtiging was uitgevallen. Me hulp van iemand de contact nog even op en in zijn vrij de parking opgeduwd. Kia assistance opgebeld, die gingen hersteller sturen maar de wachttijd zou 3 uur zijn, buiten -2° en niets in de buurt waar je binnen kan natuurlijk, en effectief een goede 3 u verder is de VAB(wegenwacht) daar, die kijkt even meet de stroom op de relaiskast onder de motorkap, en meet 11volt, hij neemt zijn jumpstarter er even bij en het ondertussen totaal uitgevallen elektronica systeem start terug op, ik vertel hem van de batterijresetknop links naast de stuurkolom hij drukt de knop in en even lijkt het probleem opgelost, tot even later dezelfde melding weer op duiken, en hij weer geen vermogen meer heeft. De wegenwachter heeft de wagen op het laadplateau gereden met behulp van de stroom uit de jumpstarter. Maandagmorgen heb ik de verdeler gebeld met de melding van wat er geb eurde en de vraag zo snel mogelijk op de hoogte te worden gehouden van de situatie, maandag namiddag nog eens gebeld, geen nieuws. Maandag in de late namiddag kreeg ik een bericht van de wegenwacht dat mijn wagen net was afgeleverd bij de verdeler. Dinsdag 14U30 de dealer opgebeld om een situatieverslag te vragen, men ging in de werkplaats even horen en zouden met terug bellen, tot nu woensdag 9U40 nog niets gehoord, ik weet dat de werkplaats maar 20 meter van het bureel is :'( Het hele voorgaande topic maakt me ongerust net als andere info die over deze melding op internet is te vinden Quote
Niro 24C Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 Nou dat is me nogal wat zeg ! Hoop dat ze het snel gaan oplossen. De onze is drie weken oud. Ik hou mijn hart vast ! 1 Quote
dropje Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 (aangepast) 1 uur terug, Guy Niro zei: Wij zijn zondag in panne gevallen met onze nieuwe Niro, 2 maand oud en 3107Km op de teller Het hele voorgaande topic maakt me ongerust net als andere info die over deze melding op internet is te vinden Balen zeg.... succes !! Hoewel ik begrijp dat dit lastig is, probeer niet gelijk van het slechtste uit te gaan! Wellicht is het iets relatiefs eenvoudigs, bijvoorbeeld een onwillige start-accu ofzo (omdat die maar 11 volt meette) Er is gelukkig nog niet heel veel te vinden over deze melding op het www 23 Januari, 2019 aangepast door dropje 1 Quote
Guy Niro Geplaatst 23 Januari, 2019 Geplaatst 23 Januari, 2019 15 minuten geleden, dropje zei: Balen zeg.... succes !! Hoewel ik begrijp dat dit lastig is, probeer niet gelijk van het slechtste uit te gaan! Wellicht is het iets relatiefs eenvoudigs, bijvoorbeeld een onwillige start-accu ofzo (omdat die maar 11 volt meette) Er is gelukkig nog niet heel veel te vinden over deze melding op het www Vooral dat de dealer geen info verstrekt vindt ik vervelend Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.