dropje Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Onze Niro is altijd met bluetooth verbonden, eenmaal ik op pad ben. Kan ik dan ook de flitsservice aan zetten? Of moet het echt met hotspot? Quote
Specialmade Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 32 minuten geleden, dropje zei: Onze Niro is altijd met bluetooth verbonden, eenmaal ik op pad ben. Kan ik dan ook de flitsservice aan zetten? Of moet het echt met hotspot? Om de flitsservice te kunnen gebruiken moet je of een hotspot (telefoon) of een MIFI router gebruiken. Je hebt een internet verbinding nodig. Daarna zie je in het navigatie menu (laatste optie) de mogelijkheid om deze aan te vinken. Quote
harm.cremer Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Werkt inderdaad super, ik heb in mijn e-Niro zo'n MiFi router liggen met een data abonnement en de file- en flits informatie is perfect! Zou ik de door @Adje genoemde bestanden ook veilig kunnen gebruiken voor mijn e-Niro? Is dan nog gewoon alles in het Nederlands (aangezien het via de DE. website komt)? Quote
Martinus1957 Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Hoi Gisteren de Map-update binnengehaald, op een sd kaart gezet en uitgeprobeerd. Het werkt, weet alleen nog niet welke wijzigingen er doorgevoerd zijn maar dat zien we wel. Bedankt voor het plaatsen. Groeten, Martin Quote
Moo Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Ik ga eens kijken of ik dit ook geinstalleerd krijg op de Stonic. Quote
Vince Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Mooi dat het een aantal Niro-rijders al gelukt is om de software en de navigatie zelf te updaten. Voor mij een extra stimulans om dat nu ook zelf te gaan doen. Per mail heb ik KIA Motors Nederland BV. de suggestie aan de hand gedaan om KIA-rijders, als ze dat willen, zelf hun navigatie-updates te laten uitvoeren. Hieronder staat het antwoord dat ik ontving: Dank voor uw suggestie inzake het updateproces voor navigatiesystemen van Kia. Er is door Kia bewust gekozen voor een updateproces via de Kia-dealer. Het proces is relatief complex en bevat voor verschillende generaties van navigatiesystemen ook zeer verschillende handelingen. Daarbij wordt separaat van de kaartupdate, ook de firmware van het toestel vernieuwd. Het onjuist doorlopen van de processen kan resulteren in een blijvend defect aan het navigatiesysteem en een schadepost van enkele duizenden euro's voor u als klant. We danken u nogmaals voor de door u gedane suggestie, maar verwachten niet dat het updateproces op dusdanige wijze zal veranderen, dat het uitvoeren hiervan in de toekomst door u als eindgebruiker zelf kan gaan geschieden. Ervan uitgaand u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Naam: .......... Coordinator AfterSales Een duidelijk antwoord lijkt me. Eerder in dit topic is deze uitleg trouwens ook al eens gegeven, maar het een keer herhalen kan zeker geen kwaad. Nu is het voor iedereen weer duidelijk. Quote
harm.cremer Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Oeps .... als ik bovenstaande vooraf gelezen had, dan had ik het waarschijnlijk niet gedurfd.. Maar ik kwam eigenlijk online om even te laten weten dat ik vanmiddag de software en kaarten updates geïnstalleerd heb op mijn e-Niro. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 15 Februari, 2019 1 uur terug, Vince zei: Mooi dat het een aantal Niro-rijders al gelukt is om de software en de navigatie zelf te updaten. Voor mij een extra stimulans om dat nu ook zelf te gaan doen. Per mail heb ik KIA Motors Nederland BV. de suggestie aan de hand gedaan om KIA-rijders, als ze dat willen, zelf hun navigatie-updates te laten uitvoeren. Hieronder staat het antwoord dat ik ontving: Dank voor uw suggestie inzake het updateproces voor navigatiesystemen van Kia. Er is door Kia bewust gekozen voor een updateproces via de Kia-dealer. Het proces is relatief complex en bevat voor verschillende generaties van navigatiesystemen ook zeer verschillende handelingen. Daarbij wordt separaat van de kaartupdate, ook de firmware van het toestel vernieuwd. Het onjuist doorlopen van de processen kan resulteren in een blijvend defect aan het navigatiesysteem en een schadepost van enkele duizenden euro's voor u als klant. We danken u nogmaals voor de door u gedane suggestie, maar verwachten niet dat het updateproces op dusdanige wijze zal veranderen, dat het uitvoeren hiervan in de toekomst door u als eindgebruiker zelf kan gaan geschieden. Ervan uitgaand u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Naam: .......... Coordinator AfterSales Een duidelijk antwoord lijkt me. Eerder in dit topic is deze uitleg trouwens ook al eens gegeven, maar het een keer herhalen kan zeker geen kwaad. Nu is het voor iedereen weer duidelijk. Dat van die FIRMWARE blijft altijd een extra aandachtspunt, tijdens het updaten van welke Firmware ook en deze wordt door stomme pech plots onderbroken door wat voor reden ook dan kan het product echt zeer grote problemen krijgen mocht een fabrieksinstelling niet mogelijk zijn. Quote
Vince Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 30 minuten geleden, harm.cremer zei: Oeps .... als ik bovenstaande vooraf gelezen had, dan had ik het waarschijnlijk niet gedurfd.. Maar ik kwam eigenlijk online om even te laten weten dat ik vanmiddag de software en kaarten updates geïnstalleerd heb op mijn e-Niro. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk En... werkt het ook naar behoren en... in het Nederlands? Quote
harm.cremer Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 En... werkt het ook naar behoren en... in het Nederlands? Voor zover ik kan zien is alles in orde. Update was enorm eenvoudig en net nog even een test rit gemaakt (ik blijf excuses zoeken om een stukje te kunnen rijden in deze heerlijke auto) en alles werkt perfect. Toen ik bijna bij de eindbestemming was kreeg ik een icoontje in beeld voor parkeerplaatsen in de omgeving, met tarieven. Dus dat maakt me meteen duidelijk dat dit de nieuwe software is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Vince Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Haha... daar heb ik ook last van, flauwe excuses zoeken om weer een stukje te kunnen rijden. Goed om te horen dat het werkt. Ik heb nog één vraag. Welke versies heb je nu geïnstalleerd? Quote
HenkM Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 (aangepast) Quote Het proces is relatief complex en bevat voor verschillende generaties van navigatiesystemen ook zeer verschillende handelingen. Daarbij wordt separaat van de kaartupdate, ook de firmware van het toestel vernieuwd. Het onjuist doorlopen van de processen kan resulteren in een blijvend defect aan het navigatiesysteem en een schadepost van enkele duizenden euro's voor u als klant. Wat een nonsens v.w.b. de nieuwe kaarten. Ik heb de nieuwe kaarten lopen op de vorige firmware. Een bestandje uitpakken op een SD-kaart kan m.i. nagenoeg iedereen. Voor de veiligheid natuurlijk niet op de SD van KIA maar op een reserve. Zou het uitpakken al mis zijn gegaan gewoon de vorige er in steken. Het kaartmateriaal is niet meer als een database verdeeld over meerdere bestanden in een bepaalde structuur. V.w.b. een firmware / software is de kans van mislukken i.d.d. mogelijk bij stroom uitval. In het ergste geval zal het tot gevolg hebben dat een of meer (e)eproms vervangen moeten worden om het systeem weer te kunnen herladen. "Enkele duizenden euro's " is wel heeeeel erg veel voor zo'n actie. Vandaar dat ik ook alleen maar het kaartmateriaal op een SD-kaart heb gezet en voila: het werkt. Aan de ene kant een motivatie om voor een update naar de dealer te gaan (verdien model) maar aan de andere kant zijn er fabrikanten die voor een navi-update beduidend meer Euri's vragen dan een complete oliebeurt mét update bij KIA kost . 15 Februari, 2019 aangepast door HenkM Quote
harm.cremer Geplaatst 15 Februari, 2019 Geplaatst 15 Februari, 2019 Het is gewoon een heerlijke auto! Dit zijn mijn huidige versies: Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Vince Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 9 uur geleden, harm.cremer zei: Het is gewoon een heerlijke auto! Dit zijn mijn huidige versies: Helemaal mee eens! Thanks, we zijn weer helemaal op de hoogte. Quote
Vince Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 KIA weet nu zelf ook even niet meer wat ze met de updates aan moeten. De Navigatie updates pagina is verdwenen! Quote
Moo Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 17 hours ago, Xmoo said: Ik ga eens kijken of ik dit ook geinstalleerd krijg op de Stonic. Ik kan bevestigen dat het voor de Stonic ook werkt. Dank je wel! Quote
bert111bel Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 14 uur geleden, harm.cremer zei: Oeps .... als ik bovenstaande vooraf gelezen had, dan had ik het waarschijnlijk niet gedurfd.. Maar ik kwam eigenlijk online om even te laten weten dat ik vanmiddag de software en kaarten updates geïnstalleerd heb op mijn e-Niro. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik durf het niet hoor ..... Quote
harm.cremer Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Ik durf het niet hoor .....Vooral niet doen dan!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
hveng Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Ik heb de map update gedaan, voor de zekerheid eerst de SD kaart gekopieerd en toen de nieuwe map bestanden er op gezet. Dit werkt prima, de nieuwe kaarten werken ook met de oude firmware zoals anderen ook al opgemerkt hebben. De firmware ga ik niet updaten. Bedankt voor het plaatsen! Quote
PeterSelie Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 23 uur geleden, Vince zei: Mooi dat het een aantal Niro-rijders al gelukt is om de software en de navigatie zelf te updaten. Voor mij een extra stimulans om dat nu ook zelf te gaan doen. Per mail heb ik KIA Motors Nederland BV. de suggestie aan de hand gedaan om KIA-rijders, als ze dat willen, zelf hun navigatie-updates te laten uitvoeren. Hieronder staat het antwoord dat ik ontving: Dank voor uw suggestie inzake het updateproces voor navigatiesystemen van Kia. Er is door Kia bewust gekozen voor een updateproces via de Kia-dealer. Het proces is relatief complex en bevat voor verschillende generaties van navigatiesystemen ook zeer verschillende handelingen. Daarbij wordt separaat van de kaartupdate, ook de firmware van het toestel vernieuwd. Het onjuist doorlopen van de processen kan resulteren in een blijvend defect aan het navigatiesysteem en een schadepost van enkele duizenden euro's voor u als klant. We danken u nogmaals voor de door u gedane suggestie, maar verwachten niet dat het updateproces op dusdanige wijze zal veranderen, dat het uitvoeren hiervan in de toekomst door u als eindgebruiker zelf kan gaan geschieden. Ervan uitgaand u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Naam: .......... Coordinator AfterSales Een duidelijk antwoord lijkt me. Eerder in dit topic is deze uitleg trouwens ook al eens gegeven, maar het een keer herhalen kan zeker geen kwaad. Nu is het voor iedereen weer duidelijk. Beetje geklets van Kia. Klein beetje pc kennis is voldoende om zowel software update als nav update uit te kunnen voeren. SDCard invoeren en alles gaat vanzelf. Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 Februari, 2019 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2019 1 uur geleden, PeterSelie zei: Beetje geklets van Kia. Klein beetje pc kennis is voldoende om zowel software update als nav update uit te kunnen voeren. SDCard invoeren en alles gaat vanzelf. Ze kunnen toch ook gewoon de updates online zetten en kopers dus de keuze geven of dat je het zelf doet of dat je het liever door de dealer laat doen .. Je kan dan ook eindelijk zelf bepalen of jou huidige versie correspondeert met de meest recente updates die Kia om de zoveel tijd online zou zetten dan. Dan is meteen alle twijfel weg bij de gebruikers. Het zou wederom weer een mooie extra service van kia kunnen worden. Goed geprogrammeerd kunnen deze updates eigenlijk niet fout gaan, dat zie je nu hier op het forum al. Een goede simpele ook te downloade handleiding in PDF zou al genoeg moeten zijn. Quote
Vince Geplaatst 16 Februari, 2019 Geplaatst 16 Februari, 2019 Op 15-2-2019 om 08:44, dropje zei: Onze Niro is altijd met bluetooth verbonden, eenmaal ik op pad ben. Kan ik dan ook de flitsservice aan zetten? Of moet het echt met hotspot? De bluetooth verbindt alleen je telefoon met het audiosysteem en de afstandsbediening op het stuurwiel zodat je handsfree kunt telefoneren. Dit heeft niets met het internet te maken zoals Specialmade ook al opmerkte. Bij 'instellingen' op je mediascherm kun je de Wifi instellen door middel van de hotspot van je telefoon of een MIFI-router. De hotspot in je telefoon moet je nog wel even activeren zodat je die op je mediascherm terugziet in de Wifi-netwerklijst. Als het eenmaal werkt zie je in het navigatiescherm een flitscamera-icoontje op je route. Tevens klinkt er een waarschuwingssignaal zodat je nog net even op de rem kunt trappen:-) Quote
Derrek Geplaatst 17 Februari, 2019 Geplaatst 17 Februari, 2019 16 uur geleden, PeterSelie zei: Beetje geklets van Kia. Klein beetje pc kennis is voldoende om zowel software update als nav update uit te kunnen voeren. SDCard invoeren en alles gaat vanzelf. Ben het helemaal met je eens. Het is bangmakerij omdat de werkelijke reden van Kia een puur commerciele is. Ze willen dat je bij de dealer langsgaat voor klantenbinding (bijv. voor onderhoud) en niet bij een vakgarage. Dat is niet erg en ook wel begrijpelijk, maar zeg dat dan ook! Quote
Picanto2011 Geplaatst 17 Februari, 2019 Geplaatst 17 Februari, 2019 Super Ton. Blijkt dus dat KIA het systeem van upgraden bij de dealers heeft aangepast. Is een stuk eenvoudiger zo. En geeft automatisch de jongste updates aan. Quote
PeterSelie Geplaatst 17 Februari, 2019 Geplaatst 17 Februari, 2019 (aangepast) Dat is een mooie maar wel heel uitgebreide manual. Hartelijk bedankt hiervoor. Vraag(je): hoe kom ik aan de dealercode voor aan te melden? Mag ook per PM mocht je antwoord hebben. 17 Februari, 2019 aangepast door PeterSelie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.