Jump to content
Eindelijk

Rechter richtingaanwijzer voorkant werkt niet meer

Recommended Posts

Hallo iedereen, 

de rechter richtingaanwijzer werkte een tijdje niet, toen een tijdje weer wel en daarna opnieuw niet meer. Ik heb de lamp al vervangen met een nieuwe maar dat had geen effect. Daarna  heb ik de lamp, en dat stukje waar die in zit en die je uit de wagen haalt bij vervanging, verwisselt met die van de linkerkant (die wel werkt als die links zit) en toen werkte het nog niet. Het probleem is dus niet het lampje , en ook niet dat klein rond stukje die de lamp vast houdt;

Het moet dus iets anders zijn. Ik zie ook niet bij de contacten waar je die kleine lampenhouder indraait, geen corrosie.... Is er misschien een zekering enkel en alleen voor die rechter voorkant richtingaanwijzer?

Edited by Eindelijk

Werkt 'ie wel met de alarmlichten?

Als dat niet zo is moet je het zoeken in de elektrische verbindingen; contacten, stekkers, draden....

6 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Werkt 'ie wel met de alarmlichten?

Als dat niet zo is moet je het zoeken in de elektrische verbindingen; contacten, stekkers, draden....

Je bedoelt de 4 pinklichten die je aansteekt als er bijvoorbeeld file is? Neen, ook als ik deze aansteek werkt deze niet.

IDD, dat zijn de alarmlichten.

De richtingaanwijzers zijn meestal gezekerd "achter contact", de alarmlichten op een aparte zekering die wat zwaarder is.

Als de rechter voorlamp het niet doet in beide gevallen moet je het dus zoeken in de aansluiting/bedrading van het lampje. Dus de fitting, stekkers en/of bedrading.
Meer dan dit kan ik je op afstand (van een auto die ik verder niet ken) niet uitleggen.

12 uur geleden, Murcielaygo zei:

IDD, dat zijn de alarmlichten.

De richtingaanwijzers zijn meestal gezekerd "achter contact", de alarmlichten op een aparte zekering die wat zwaarder is.

Als de rechter voorlamp het niet doet in beide gevallen moet je het dus zoeken in de aansluiting/bedrading van het lampje. Dus de fitting, stekkers en/of bedrading.
Meer dan dit kan ik je op afstand (van een auto die ik verder niet ken) niet uitleggen.

Je raad is heel welkom en heeft me al veel inzicht gegeven. Ik ga volgende week eens naar de garagist. Zou dit veel tijd kosten? Kost? Ik bendoodsbang van garagisten. Ben drie keer zwaar genaaid geweest en sindsdien ben ik op m'n hoede. Jammer want er zijn ook heel veel zeer goede en betrouwbare  garagisten. Maar je moet ze weten te vinden. 

Als je een auto-elektricien weet te vinden ben je misschien beter af dan bij een garage.
Maar die zijn dun gezaaid ben ik bang.

Of je moet zelf handig zijn, maar gezien jouw vraag denk ik niet dat je dit zelf kunt/wilt.
Ik zou het zelf op kunnen lossen, dus de vraag niet stellen ;-)

Het wisselen van de fittingdelen was al een goede start.
Als ze bereikbaar zijn zou je kunnen proberen te kijken of er op die contacten wel spanning doorkomt.
Dan meten aan de stekker van de lichtunit (evt. koplamp uitbouwen) en als daar geen spanning gemeten kan worden de bedrading gaan volgen.
Doet je zij-knipper rechtsvoor het wel?
Als daar wel spanning is kun je misschien vanaf daar een nieuwe aftakking naar voor (laten) maken.

2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Als je een auto-elektricien weet te vinden ben je misschien beter af dan bij een garage.
Maar die zijn dun gezaaid ben ik bang.

Of je moet zelf handig zijn, maar gezien jouw vraag denk ik niet dat je dit zelf kunt/wilt.
Ik zou het zelf op kunnen lossen, dus de vraag niet stellen ;-)

Het wisselen van de fittingdelen was al een goede start.
Als ze bereikbaar zijn zou je kunnen proberen te kijken of er op die contacten wel spanning doorkomt.
Dan meten aan de stekker van de lichtunit (evt. koplamp uitbouwen) en als daar geen spanning gemeten kan worden de bedrading gaan volgen.
Doet je zij-knipper rechtsvoor het wel?
Als daar wel spanning is kun je misschien vanaf daar een nieuwe aftakking naar voor (laten) maken.

Ik heb inderdaad een knipperlicht aan de spiegel rechts die het wel doet. 

Dan is het zaak te kijken of er wel spanning aan de stekker naar de lichtunit binnen komt.
Is dat niet zo, dan is waarschijnlijk de simpelste oplossing een draad te trekken van zij-knipperlicht naar voren, achter de stekker.

Heb je WEL spanning in de stekker, dan is er iets mis IN de licht-unit...

Bedankt. Zodra ik tijd heb ga ik naar de garage.

• Like 1