Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

LED is het eenvoudigst omdat hier geen ballast voor nodig is. Kijk dan wel voor LED's die de driver geïntegreerd hebben en dus geen extra "kastje" hebben.

Geplaatst (aangepast)

De meeste leds hebben een doosje met een draadje.

Die zijn tegenwoordig dermate klein dat je ze zo in je koplamphuis kunt laten zakken.

O ja, ik zou ook voor led gaan

aangepast door Nir00tje
Aanvulling
Geplaatst

Heb aardig wat ervaring met inbouw van Xenon (vanaf 1990) en de laatste jaren ook met LED. LED is inderdaad veel eenvoudiger in te bouwen dan Xenon maar voor beide geldt: koop een kwalitatief goede set. Heb goedkope Xenon ingebouwd (meestal Chinees) en later ook de Pilot Pro Line Xenon en vooral het lichtbeeld van de Pro Line was duidelijk veel beter waardoor de verlichting goed was af te stellen.

De goedkope set (in de Peugeot 107) later vervangen (na defect) door goede LED (H4-bi) lampen (Canbus LED H4 Bi LED) met kleine voorschakelapparaatjes die in de lampunit paste (Peugeot 107). Het lichtbeeld en verstelbaarheid was nu veel beter dan de oude Xenon (afgesteld door garageapparatuur) en ook merkten we geen verschil in lichtopbrengst tussen Xenon en LED (beide veel beter dan de standaard halogeen maar dat is geen verrassing meer).

Besloten om deze LED lampen (in de versie zonder Bi) ook meteen in onze Picanto in te bouwen. Het voorschakelapparaatje paste moeiteloos in de koplampunit. Het meeste werk is nog het demonteren van de koplampen van de Picanto om erbij te kunnen, maar het installeren van de LED is dan een fluitje van een cent..

Nu totaal van het inbouwen van Xenon afgestapt en alleen nog (goede) LED (alhoewel er in mijn Niro standaard Xenon zit…..)

Geplaatst
38 minuten geleden, Derrek zei:

Heb aardig wat ervaring met inbouw van Xenon (vanaf 1990) en de laatste jaren ook met LED. LED is inderdaad veel eenvoudiger in te bouwen dan Xenon maar voor beide geldt: koop een kwalitatief goede set. Heb goedkope Xenon ingebouwd (meestal Chinees) en later ook de Pilot Pro Line Xenon en vooral het lichtbeeld van de Pro Line was duidelijk veel beter waardoor de verlichting goed was af te stellen.

De goedkope set (in de Peugeot 107) later vervangen (na defect) door goede LED (H4-bi) lampen (Canbus LED H4 Bi LED) met kleine voorschakelapparaatjes die in de lampunit paste (Peugeot 107). Het lichtbeeld en verstelbaarheid was nu veel beter dan de oude Xenon (afgesteld door garageapparatuur) en ook merkten we geen verschil in lichtopbrengst tussen Xenon en LED (beide veel beter dan de standaard halogeen maar dat is geen verrassing meer).

Besloten om deze LED lampen (in de versie zonder Bi) ook meteen in onze Picanto in te bouwen. Het voorschakelapparaatje paste moeiteloos in de koplampunit. Het meeste werk is nog het demonteren van de koplampen van de Picanto om erbij te kunnen, maar het installeren van de LED is dan een fluitje van een cent..

Nu totaal van het inbouwen van Xenon afgestapt en alleen nog (goede) LED (alhoewel er in mijn Niro standaard Xenon zit…..)

Welk merk kunt U mij aanraden en waar koop ik die . las wel op dit forum dat de afdekkappen moeten worden aangepast/vervangen

Geplaatst

Vooropgesteld, ik heb een Picanto 2014 met lenskoplampen en LED dagrijverlichting (de luxere uitvoeringen). Ik heb geen ervaring met Picanto’s met “normale” reflector koplampen.

In deze Picanto met lenslampen wordt de H7 lamp gebruikt.

Ik heb nu 2 jaar geleden voor de Picanto de LED lampen “Canbus LED H7 Dimlicht 4000 Lumen” (artikelnummer 5100.00.96) besteld. Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen bewegende delen van een ventilator en dus minder kans op defecten).

Het (kleine) voorschakeldoosje kun je net in de ruimte van de koplamp stoppen en bij deze LED lampen kun je bovendien de koelvin op de achterkant van de lamp eenvoudig omgedraaid monteren en dan passen de afsluitdoppen zonder aanpassen weer op de koplamp. Dat betekent at ze ook goed af blijven afsluiten tegen vocht.

Succes.

Geplaatst
1 uur geleden, henk smit zei:

Ik heb nu 2 jaar geleden voor de Picanto de LED lampen “Canbus LED H7 Dimlicht 4000 Lumen” (artikelnummer 5100.00.96) besteld. Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen bewegende delen van een ventilator en dus minder kans op defecten).

Deze lampen passen niet in de Niro. De Niro heeft HB3 / 9005 lampen.

Geplaatst
1 uur terug, HenkM zei:

Deze lampen passen niet in de Niro. De Niro heeft HB3 / 9005 lampen.

Ohw..... Dan heb ik niet veel aan de H4 reservelamp die ik mee heb genomen uit onze vorige wagen....

Goed dat je het zegt!

Geplaatst

Vreemd trouwens dat er op de KIA site een H7 set aan geboden wordt als reserve-lampen....

• 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...