Jump to content

Ervaringen gezocht met Rio automaat DCT7

Guest GreyGriffin
Go to solution Solved by bigwade,

Recommended Posts

Guest GreyGriffin

Hallo bigwade,

Vandaag natuurlijk een tochtje gereden in de nieuwe aanwinst. Het viel me op hoe goed de motor en de automaat bij elkaar passen. Alleen als je het gaspedaal stevig indrukt komt er van onder de motorkap zo'n kenmerkend driecilinder-roffeltje. Bij beschaafd rijgedrag is de Rio een oase van stilte, hooguit wat afrolgeluid van de banden is hoorbaar. Echt blij ben ik met de trekkracht, dat is toch wel heel andere koek dan een Picanto automaat! Op de invoegstrook naar de snelweg kan ik nu een echte aanloop nemen, waarbij de bak in mum van tijd door de zeven versnellingen heen schakelt.

Op speciaal verzoek hierbij een plaatje. Het is een DynamicPlusLine, dus uitgerust met 16-inch lichtmetalen sloffen.

GG-Rio.jpg

• 3 years later...

Heb ook een Kia Rio automaat, geen 1.0 maar een 1.4 uit 2019.

Heeft een DCT automaat en die werkt perfect!

Schakelt mooi en onvoelbaar, je hoort het alleen aan het toerental dat zakt en met muziek aan

merk je het alleen op de toerenteller want dan hoor je de motor niet.

En heb je haast: dan gaspedaal helemaal intrappen, dan kick down effect: de automaat schakelt terug 

en de auto gaat er als een speer vandoor. Handig met inhalen bijvoorbeeld.

Geweldig zo`n automaat, ook in de file en die files zijn er meer dan je lief is vandaag de dag.