Ga naar inhoud

Kia Niro executive led koplampen


Syrrah

Aanbevolen Berichten

Gast edsnijders

Ik heb executive en heb er bi-xenon in zitten wilde ook LED hebben ben  bij de dealer geweest en kreeg te horen dat dit niet kon. (Kooyman Vianen) voor mij onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand die dit zeker weet, anders zal ik het bij dealer moeten navragen.

maar die zijn nooit zo happig op zulke dingen.

Ik hoopte dat iemand dit al had gedaan, is mooier dat aftermarket xenon of led pitten.

wilt iemand misschien met de led-lampen een foto van de aansluitingen maken, zodat ik ze kan vergelijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, Syrrah zei:

Niemand die dit zeker weet, anders zal ik het bij dealer moeten navragen.

maar die zijn nooit zo happig op zulke dingen.

Ik hoopte dat iemand dit al had gedaan, is mooier dat aftermarket xenon of led pitten.

wilt iemand misschien met de led-lampen een foto van de aansluitingen maken, zodat ik ze kan vergelijken?

Hoi,

Hier is al een forum item over. Ik heb ze al ca 18 mnd inzitten. Geen problemen.

Ze zijn er in allerlei prijsklassen, maar ik heb bij Zandbergen besteld. Wel 2 afdekkappen van 15 euro erbij genomen. Andere hebben zitten knippen en lijmen. Zonde bij een nw auto. Montage is niet moeilijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou contact opnemen met de dealer, dan weet je het zeker. Er zijn inderdaad twee type koplampen voor de Niro  ( zie instructieboekje blz 9-90 koplamp type B ). Weet niet  hoe de koplamp verstelling dan wordt geregeld?.

In de executive uitvoering zit geen hoogte verstelling van de koplampen meer in.

De koplampverstelling zoals omschreven op blz. 5-119 is niet aanwezig. Ga ervanuit dat dit automatisch geregeld wordt. Volgens het Kia Niro forum in Duitsland gebeurt dit automatisch en dit zou zich rechts achter in de wielkast bevinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dealers weten hier vaak juist niets vanaf en/of willen zich er niet aan branden...
Echt kijken naar de stekkers is waarschijnlijk de beste oplossing, maar nogmaals; ik denk niet dat het past/werkt.

Bij de Picanto passen in dezelfde ruimte ook de projectielampen ipv die met H4, maar de aansluitingen komen zodanig niet overeen, dat je niet eens de stekkers kunt ombouwen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-4-2019 om 14:50, henk smit zei:

zondag 22/9 is er een meeting van de Kia crusses klup. daar komt een jonge die alles weet van let lampen. hij monteert de h7 lampen per zet voor 105 euro. het aderes Franciscus dreef 43 Utrecht. bij de vechse banen ik hoop je goed geïnformeerd te hebben.   zondag 9 mei is hij ook aan wezig bij Kia dieler vermorzel in Zwolle van 11 tot 17 uur meeting .        

Henk, lijkt mij sterk..... H7 lamp?  In Niro zit de HB3. Doe aub uw huiswerk.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb vorig jaar september door deze persoon h 7 let laten monteren. voor 105 euro  bij kwikvit hebben ze ook eind van het jaar lampen achtie
daar kosten de lampen als lid ANWB inclusief montage per zet 52 euro .      

In een Kia Niro passen geen H7 lampen. De enige welke hierin past zijn de HB 3 lampen, zowel halogeen of led.
Wat betreft de Kwikfit actie voor ANWB leden was van toepassing op halogeen lampen met een wittere kleur maar dus niet voor led lampen. Dus hier klopt iets niet Henk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry, ik wil niet lastig doen maar in handleiding (10-07) staat het volgende:

WATTAGE LAMP
Lamp Vermogen (W) Gloeilamp
Voor
Koplampen (dimlicht/grootlicht) 60Watt HB3 HL+

Koplampen (dimlicht/grootlicht) - HID-type* 25Watt D8S 

Mistlampen voor Gloeilamp 35Watt H8LL
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, henk smit zei:

maar ze hebben wel degelijk h.7 let lampen in mijn Kia niro gezet.

Afwijken van standaard HB3 misschien mogelijk met een adapter (waarbij de brandpunt afstand van de reflector of lens niet exact wordt bereikt)?

Aanpassen van stekkers of ook hier een adaptertje er tussen???

Adaptertje er in en pruts maar wat???

APK afkeur, strooi licht en tegenliggers verblinden???

Een prutser die middels kunstgrepen een H7 in een HB3 armatuur propt terwijl er direct passende oplossingen zijn (voor een aanzienlijk lagere prijs) laat ik liever heel ver weg van mijn auto blijven (zeker gezien de enorme prijs).

aangepast door HenkM
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb vorig jaar september door deze persoon h 7 let laten monteren. voor 105 euro  bij kwikvit hebben ze ook eind van het jaar lampen achtie daar kosten de lampen als lid ANWB inclusief montage per zet 52 euro .      

 

 

Ha Henk,

 

Op 14-12-2018 schreef ik onderstaande in dit forum:

 

 

 

(Wat betreft de eindejaar ANWB/Kwik-fit aanbieding: )

 

Inderdaad. Het is geen LED. WhiteVision lampen zijn gewoon halogeen met een hogere kleurtemperatuur en iets hogere lichtopbrengst in vergelijk met ‘normale’ halogeen lampen.

 

Sowieso heeft de actie voor vele Niro rijders geen zin. Vele uitvoeringen (alle? iig. mijn DynamicLine) gebruiken HB3 lampen en die vallen niet onder de ANWB/Kwik-fit actie.

 

Ik heb mail contact gehad met ANWB en Kwik-fit hier over. HB3 kan wel, maar kost EUR 134,25 voor een setje. Omdat zoals men schrijft, het veel arbeid vergt om ze te plaatsen.

Vreemd, heel vreemd. Want ze zouden zo te vervangen moeten zijn.

 

Niet interessant dus.

 

En na lange zoektochten langs vele sites en LED leveranciers blijken er prima LED lampen te bestaan in HB3 uitvoering, alleen komt H7 wat meer voor bij div. automerken. Dus markttechnisch interessanter voor leveranciers. (HB3 heeft een iets andere voet, lengte plus een haakse connector.)

 

Net als andere forumleden ben ik ook heel benieuwd hoe deze Zwolse aftermarket leverancier/inbouw-tech jouw wagen voorzien heeft van passende niet-HB3 lampen.

 

Zou je wellicht een foto van de lampen en lamp kap kunnen maken en deze hier posten?

 

 

Gr. Fumbler.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is inderdaad grappig. Mijn dealer gaf het setje er gratis bij: ook H7.
Werd later (op mijn verzoek) aangevuld met een HB3 exemplaar.

Bij mij hoorde bij het afleveringspakket ook een reservelampen setje, maar dit was niet aanwezig bij de aflevering in 2016. Bij navraag hoorde ik dat men niet wist welke lampjes hierin moesten zitten (hoe zo). Na lang wachten vanwege de backorder voor de HB3 lampen is het goed gekomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...