Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo :clap:ik ben Rense 37 jaar en kom uit Elst (gld). Op dit moment loopt mijn lease (skoda octavia) af en ben ik op zoek naar mijn volgende auto.

Op dit moment staat de Kia Proceed 1.4 dct7 hoog op de shortlist. In de komende periode hoop ik mijn besluit te hebben gemaakt en hier nog veel informatie te halen en te delen met jullie.

Vandaag in Nijmegen geweest bij Wassink. De verkoper wist mij te vertellen dat de prijs van de proceed ongewijzigd blijft; met dien verstande dat het panoramadak nu een optie is van €795. Mijn inziens acceptabel, wetende dat je daar nu een digitale cockpit voor terug krijgt en een groter infotainment systeem.

Ik heb tevens een proefrit gemaakt met een gtline 1.4 dct7 en dat viel mij niet tegen. Prima motor en transmissie en voelde vlotter aan dan het opgeven vermogen/koppel. As woensdag nog even met de gt plusline uitvoering rijden maar de kans is groot dat dit hem gaat worden. 

Alleen de kleur ben ik nog niet helema over uit, al neig ik op dit moment naar de penta metal. Iemand anders deze kleur toevallig?

IMG_20190711_222145.jpg

Edited by Renzo4000

Prima keuze maar penta is niet mijn kleur. De Proceed heeft zoveel mooie elementen die mijn inziens niet uitkomen met die kleur. De mijn is deluxe white. Vind ik persoonlijk een hele mooie kleur. Besmettelijk? Mwoah, mijn auto staat nu op een stoffige camping en ziet er nog steeds prima uit. Succes met je keuze, aan de auto zal het niet liggen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zal mijn topic ook even updaten, helemaal niet meer aan gedacht. Het is definitief de Kia Proceed 1.4 dct7 gtplusline geworden in de kleur dark penta grey. Daarnaast nog wat extra accessoires zoals led deurverlichting (met Kia logo :)) instapverlichting, kofferbak antislipmat en led binnenverlichting. Nu begint het lange wachten tot de 1e week van januari :/

Als ik hem heb zal er ook een audio upgrade worden uitgevoerd. De huidige jbl "premium" upgrade is m.i. belabberd. Er volgen nog wat eigen foto's tegen die tijd.

KiaProceed0219(6).thumb.jpg.a4186d50492a325fc13e7887114c7a87.jpg

Hopelijk geen Engelse uitvoering :clown:

Goede keuze en zou toch even wachten met die audio-upgrade (afhankelijk van wat je gewend bent natuurlijk) Ik vond het ook enigszins tegenvallen, maar met wat geklooi aan de knoppen heb ik het nu toch zo ingesteld dat ik het een fijne set vind.