Machlo Geplaatst 15 Juli, 2019 Geplaatst 15 Juli, 2019 Afgelopen week bleek, bij grote beurt van mijn picanto, dat de banden "eraan zitten te komen", alle 4 tussen 3 en 3.5mm nu nog. Heb nu nog even de tijd om te orienteren en zo mogelijk een aanbieding af te wachten (maar niet té lang ). Op dit moment neig ik naar de Vredestein sportrac 5 (mede ook vanwege de uitkomst vd zomerbandentest). Wat ik vreemd vind is dat niet bij ieder autobanden bedrijf de labels hetzelfde zijn voor deze band. Profile en euromaster wijken af van elkaar. Wat kan hier de reden van zijn? Eventueel andere ervaringen met ander type zomerbanden? Thnx alvast Quote
bob Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 https://www.oponeo.nl/banden-details/vredestein-sportrac-5-165-60-r14-75-h#261476311. Hier geven ze dezelfde waarde aan voor de band hier zijn ze wel goedkoper soms zijn er van 1type band in dezelfde maat verschillende type ivm de snelheid en draagkracht Quote
Machlo Geplaatst 18 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2019 Beetje huiverig om via Internet de banden te bestellen. Las verschillende reviews van enkele bedrijven waarbij er bv oude banden (enkele 2 jaar oud wat betreft productiedatum) tussen zaten. Vervolgens veel gezeik om deze om te ruilen. Daar zit ik niet echt op te wachten. Bij de vb die ik gaf zijn snelheide en belastbaarheid idem.....kan hier de verschillen (a of b) bij nat wegdek niet verklaren. Quote
bob Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 Wat betreft oude banden dit zie je aan het dot nummer tot 3 jaar vanaf productiedatum worden ze nog als nieuw gezien heb zelf wel goede ervaringen met online bestellingen had in Duitsland een keer 4 winterbanden en die waren volgens de dot code pas 3 weken oud en wat betreft die a en b denk ik dat het zo zou kunnen zijn. Quote
xtra40 Geplaatst 20 Juli, 2019 Geplaatst 20 Juli, 2019 ik bestel altijd bij autobandenmarkt en heb nog nooit oude banden gehad en de prijs is altijd goed en incl verzenden 1 Quote
Derrek Geplaatst 20 Juli, 2019 Geplaatst 20 Juli, 2019 14 uur geleden, xtra40 zei: ik bestel altijd bij autobandenmarkt en heb nog nooit oude banden gehad en de prijs is altijd goed en incl verzenden Ik kan me uit ervaring hierbij volledig aansluiten. Bestel nooit nieuwe banden bij de dealer (en ook geen accu's) maar gewoon via Internet. 1 Quote
Machlo Geplaatst 24 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Juli, 2019 (aangepast) Vandaag nieuwe banden op de auto laten zetten. Stadaardmaat Vredestein sportrac 5, uit mei 2019. Zondag besteld bij autobandenmarkt.nl en bij montagepartner hier erop laten zetten. Scheelt 11.50 per band (incl. Erop zetten). Toch mooi in de pocket die 46 euro. 24 Juli, 2019 aangepast door Machlo Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.