Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

update navigatie

Gast longbigbear

Aanbevolen Berichten

Gast longbigbear
Geplaatst

als men onderhoud heeft bij een dealer {eerste beurt kleine beurt } moet men dat doorgeven dat de navigatie ook gedaan moet worden ?
En hoe lang duurt dit, of kan men dit zelf .

Het is een kia picanto 2018

Geplaatst
5 uur geleden, longbigbear zei:

als men onderhoud heeft bij een dealer {eerste beurt kleine beurt } moet men dat doorgeven dat de navigatie ook gedaan moet worden ?
En hoe lang duurt dit, of kan men dit zelf .

Het is een kia picanto 2018

Bij een kleine, olie of grote beurt zullen meteen alle benodigde updates gedaan worden incl. de navigatie.

Gast longbigbear
Geplaatst (aangepast)

het schijnt dat je het wel moet doorgeven   om de navigatie  te updaten , tenminste bij mijn dealer, dus hier is het niet gebeurt.
En het duurt tussen  een half uur en twee uur volgens de garage.
Dus moet nu nog een keer terug.

aangepast door longbigbear
  • 2 maanden later...
Geplaatst

HAllo,

Kan je ook tussentijds de navigatie laten updaten (uiteraard gratis)?

Bv. als ik van TomTom een melding krijg dat er updates zijn?

Groet,

Martin

Geplaatst
8 uur geleden, mcl zei:

HAllo,

Kan je ook tussentijds de navigatie laten updaten (uiteraard gratis)?

Bv. als ik van TomTom een melding krijg dat er updates zijn?

Groet,

Martin

Bij mijn garage doende niet moeilijk over een tussentijds verzoek of er updates zijn.

maar die lopen zeker niet gelijk met de updates voor losse Tom Tom apparaten, dus daar moet je niet op rekenen.

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Ik krijg dinsdag mijn nieuwe Picanto. Kan je mij de code van de laatste versie geven, zodat ik kan controleren of de laatste is geinstalleerd. Groet, Martin

Geplaatst

Vandaag mijn nieuwe Picanto ontvangen.

Waar kan je de stem van de navigatie aanzetten en veranderen. 

Geplaatst

Stem kun je niet veranderen. Volume aanpassen kan door op het icoontje links te drukken als het scherm op navigatie modus staat.

Geplaatst

Ik heb de volgende software en firmware. Ik wil weten of dit up-to-date is?

SOFTWARE:

JAEUR 5 OP.006.5.18.1002

FIRMWARE:

JAEUR 0.5.313.180905 MICOM

• 2 weken later...
Geplaatst

Vanwege mijn klachten over de navigatie heeft de dealer gisteren een nieuwe update geinstalleerd, maar volgens mij is dat eenb oudere dan wat er op zat. Ik ben helemaal niet tevreden over deze uitvoering van TomTom.

Ik heb een foto van de info bijgevoegd.

Groet,

Martin

TomTom update 16-1-2020.jpg

Geplaatst

Je software is versie omhoog gegaan. 006 naar 007.

Je firmware ook. 313 naar 332

Je navigatie is van 2 januari 2019 of 1 februari 2019 als ik het goed heb onthouden,

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik kom weer even terug over de KIA navigatie. Zojuist terug van een korte vakantie naar Limburg. Wat een waardeloze navigatie zit er op mijn KIA.Geeft heel veel verkeerd aan. Ook in mijn dorp waar ik woon, geeft hij een snelheid aan van 30km terwijl er al jaren een 60km snelheid is toegestaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zojuist mijn losse TomTom aan de PC gehangen en ja hoor.... 3 updates.

Kan dat nou niet betert bij KIA? een van de redenen dat ik een nieuwe KIA wilde hebben was de ingebouwde navigatie. Wat een teleurstelling!

Geplaatst
23 hours ago, mcl said:

Ik kom weer even terug over de KIA navigatie. Zojuist terug van een korte vakantie naar Limburg. Wat een waardeloze navigatie zit er op mijn KIA.Geeft heel veel verkeerd aan. Ook in mijn dorp waar ik woon, geeft hij een snelheid aan van 30km terwijl er al jaren een 60km snelheid is toegestaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zojuist mijn losse TomTom aan de PC gehangen en ja hoor.... 3 updates.

Kan dat nou niet betert bij KIA? een van de redenen dat ik een nieuwe KIA wilde hebben was de ingebouwde navigatie. Wat een teleurstelling!

De juiste snelheid kun je altijd nog aflezen van de verkeersborden…… :whistling:

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Navigatie loopt altijd achter bij mij ook. Bij een servicebeurt 1 x per jaar wordt deze wel ge-update maar dan nog. Laatst kreeg ik op de nav. te horen links afslaan terwijl al een jaar de afslag rechts ligt en zo heb ik er nog wel een paar. Heb daarom ook maar Android auto erop gezet.

aangepast door Viper1967
uitbreiding uitleg
Geplaatst

1e Ervaring.Op een weg waar je 50/60 mag rijden geeft hij 15km aan!

Verder wel wat verbeteringen.

Iemand nog een ervaring?

• 4 maanden later...
Geplaatst

Hallo,

Op mijn verzoek heb ik gisteren een update gehaald, omdat hij de meest vreemde verbindingen geeft.
Echter vandaag blijven die vreemde verbindingen erin zitten.

BV. ik woon in Heinenoord. Als ik naar Den Haag wil gaan, dan leidt hij mij via 's Gravendeel, hetgeen de tegenovergestelde richting is.

Ik moest vandaag naar Spijkenisse, de kortste en snelste route is via de pont van Nieuw Beijerland naar Spijkenisse. Ondanks dat in het menu veerpont aanstaat, gaf hij aan via de A15, hetgeen stukken langer en minder snel is.

Dus... super ontevreden

Nog meer ontevreden mensen?

Groet,

Martin

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 16-7-2020 om 12:44, mcl zei:

Hallo,

Op mijn verzoek heb ik gisteren een update gehaald, omdat hij de meest vreemde verbindingen geeft.
Echter vandaag blijven die vreemde verbindingen erin zitten.

BV. ik woon in Heinenoord. Als ik naar Den Haag wil gaan, dan leidt hij mij via 's Gravendeel, hetgeen de tegenovergestelde richting is.

Ik moest vandaag naar Spijkenisse, de kortste en snelste route is via de pont van Nieuw Beijerland naar Spijkenisse. Ondanks dat in het menu veerpont aanstaat, gaf hij aan via de A15, hetgeen stukken langer en minder snel is.

Dus... super ontevreden

Nog meer ontevreden mensen?

Groet,

Martin

Geplaatst

Hier hetzelfde, ik vink toltunnel aan en bij de afslag Roozendaal/Bergen op Zoom (ik moet naar Terneuzen) wijst de navigatie mij doodleuk richting Antwerpen aan terwijl ik de afslag B.o.Z./Rozendaal moet hebben. Als ik de nav had gevolgd heel wat km om moeten rijden terwijl hij op korste route staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...