R.J. Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Hoe vinden jullie de lkas. Ik gebruik hem niet meer. Je gaat van de ene naar de andere kant tussen de lijntjes. Erg onrustig. En soms kom je toch erg dichtbij andere auto’s die je inhaalt. op zich een mooi systeem, maar voor de Niro zou het verder geperfectioneerd moeten worden. Quote
JeroenV Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Ik gebruik het ook niet, heb hem alleen op lane departure warning staan. Het gevoel in het stuur is hetgeen ik niet aan kon / wil wennen. Quote
HenkM Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Ik gebruik het eigenlijk altijd op max. Net terug uit Berlijn en wat mij betreft ben ik tevreden zeker op wegen die naar een kant weglopen hoef ik niet te corrigeren maar houdt de auto prima de lijn. Quote
R.J. Geplaatst 11 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2019 Begrijp ik nu dat je hem ook alleen op lange departure warning kan zetten? En dat je hem ook nog op een bepaalde stand kan zetten? Zou graag willen weten hoe. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Kijk eens op http://www.kniro.net/lane_keeping_assist_system_lkas_-469.html en klik dan ook aan het eind op LKAS operation. Staat er allemaal heel duidelijk. Quote
casper Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Op misschien even het boekje lezen. Staat er echt in hoor Quote
casper Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 43 minuten geleden, HenkM zei: Ik gebruik het eigenlijk altijd op max. Net terug uit Berlijn en wat mij betreft ben ik tevreden zeker op wegen die naar een kant weglopen hoef ik niet te corrigeren maar houdt de auto prima de lijn. Staat bij mij ook altijd aan. Zeker op lange ritten werkt het goed. Heb liever de 30 sec warning uit als je je stuur los laat. In combinatie met active cruisecontrol maakt het het rijden een stuk prettiger. Quote
tijdjes123 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 LKA is ook alleen om je terug te sturen als je over de lijn gaat. dan ga je als een soort biljartbal tussen de lijntjes. Bij LFA(lane following assist) volgt die wel de lijntjes goed. Quote
HenkM Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 1 uur terug, tijdjes123 zei: LKA is ook alleen om je terug te sturen als je over de lijn gaat. dan ga je als een soort biljartbal tussen de lijntjes. Geen last van, houd hem prima tussen de lijntjes zonder onnodig gezwabber (staat wel in de "zwaarste" stand). Kwestie van calibratie? Quote
tijdjes123 Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 12 minuten geleden, HenkM zei: Geen last van, houd hem prima tussen de lijntjes zonder onnodig gezwabber (staat wel in de "zwaarste" stand). Kwestie van calibratie? Geen idee. Ik weet dat kia een onderscheid maakt tussen LKA(terugsturen bij perongeluk uit lijn gaan) en LFA(het volgen van de lijn) Quote
R.J. Geplaatst 11 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2019 Ben erachter nu. Heb wat aangepast en op maximum gezet en doet het inderdaad wat rustiger. Nu zoek ik nog een mogelijkheid om het geluid van de waarschuwing wat harder te zetten. Heb tot nu toe alleen van de parkeersensoren gevonden Quote
HenkM Geplaatst 11 Augustus, 2019 Geplaatst 11 Augustus, 2019 6 uur geleden, tijdjes123 zei: Geen idee. Ik weet dat kia een onderscheid maakt tussen LKA(terugsturen bij perongeluk uit lijn gaan) en LFA(het volgen van de lijn) In de handleiding van de Niro wordt hier geen onderscheid in gemaakt heet hier LKAS. In de "lichte" stand wordt alleen ingegrepen als je over de lijn dreigt te gaan. In de "zware"' stand stuurt de auto tussen de lijnen. In dit filmpje is te zien dat de Niro de auto prima tussen de lijntjes houdt zonder gestuiter tussen de lijnen: Klikkerdeklik Quote
dropje Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Ik vind het een schitterend systeem, niks geen heen en weer gezwabber. oosterscheldekering af (zijde Burgh-Haamstede) is een hele lange bocht, die loopt hij zonder ingrijpen helemaal mooi rond Alleen een passagier die voor het eerst mee rijd schrikt af en toe van het gepiep, als je toch eens een lijntje over gaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.