Ga naar inhoud

Wie heeft er een Proceed in bestelling?


Gampie
Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

14 uur geleden, zei Paul van den Hout:

Hier ook de proceed in bestelling staan sinds October 2021. 1.5 automaat gt plusline zonder Panodak in blue flame. Levering zou feb 2022 zijn toen juli, aug… We zijn inmiddels gebeld. Levering aanstaande woendag🥳. Lijkt dus toch zo nu en dan schot in te komen!

Betekent dat je 11 maanden hebt moeten wachten. 
Ik zie iedereen beetje rond het jaar zitten. 

Als dat de standaard is zou beteken dat ik pas in januari mijn Proceed mag ontvangen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 hours ago, Fredschhh said:

Betekent dat je 11 maanden hebt moeten wachten. 
Ik zie iedereen beetje rond het jaar zitten. 

Als dat de standaard is zou beteken dat ik pas in januari mijn Proceed mag ontvangen.. 

Denk dat je dat niet zo 1 op 1 kan zeggen. Als er wachttijd is ontstaan bijvoorbeeld door missende chips, en dat is opgelost, lopen ze wellicht ook wel in ;).

Hoe dan ook, ik heb pas eind mei besteld... Je hebt em vast eerder 😁

aangepast door Sjaak_Trekhaak
Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden, zei Sjaak_Trekhaak:

Denk dat je dat niet zo 1 op 1 kan zeggen. Als er wachttijd is ontstaan bijvoorbeeld door missende chips, en dat is opgelost, lopen ze wellicht ook wel in ;).

Hoe dan ook, ik heb pas eind mei besteld... Je hebt em vast eerder 😁

True, is ook lastig. 
Merk aan mezelf dat mijn geduld best op begint te raken ;)

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Net nieuw hier op dit forum
Volg vanaf maart 22 al dit forum omdat ik ook een Proceed (GT-Line 1.5 T-GDI DCT7, Infra red, zonder pano) heb besteld via ANWB private lease.

Vandaag goed bericht gehad, mijn auto staat in de haven van Rotterdam.
Heb de auto in week 7 besteld, 1e leverdatum was week 31, dit is toen verschoven naar week 45.
Nadat ik hier las dat vele te horen hebben gekregen dat de auto oktober/november geleverd zou kunnen worden, heb ik contact gezocht met mijn dealer in Ede.
30 september moet ik mijn huidige auto inleveren, hoop dat ik dan meteen mijn proceed kan ophalen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooie berichten zie ik voorbij komen. Goed om te horen dat de verwachtingen concreter worden! Ik dacht, laat ik maar even bellen met de dealer. Eerste verwachte leverweek was week 30, dat werd in week 29 week 43. Net te horen gekregen dat er nog geen chasisnummer is en dat de verwachte leverperiode halverwege november is. Weer vertraagd dus bij mij, helaas.

aangepast door DizzyB
Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar aanleiding van de leverberichten op dit forum heb ik ook maar even contact opgenomen met de leverende dealer. Mijn Kia Proceed 1.5 T-GDi DCT7 GT-PlusLine 5D 117kW in de kleur Blue Flame Metallic is eind november/begin december 2021 besteld en zou in eerste instantie in week 22 worden geleverd. Vervolgens werd het eind augustus (week 35) en tenslotte eind november (week 48). Dus bijna een jaar wachten.

Even had ik de hoop dat de mijne eindelijk iets eerder zou komen, gezien de berichten hier, maar de dealer gaat nog steeds uit van eind november. Ik begrijp ook niet welke logica hierachter zit, want de één mag bijna een jaar wachten, terwijl de andere auto "al" na 8 maanden wordt geleverd. Dat is ook nog best lang, maar wel iets beter te verteren. 

Ik wacht het maar weer af... In de tussentijd maar weer onderhouds- en bandenwisselafspraken inplannen voor mijn huidige Octavia...

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei michelklok:

Naar aanleiding van de leverberichten op dit forum heb ik ook maar even contact opgenomen met de leverende dealer. Mijn Kia Proceed 1.5 T-GDi DCT7 GT-PlusLine 5D 117kW in de kleur Blue Flame Metallic is eind november/begin december 2021 besteld en zou in eerste instantie in week 22 worden geleverd. Vervolgens werd het eind augustus (week 35) en tenslotte eind november (week 48). Dus bijna een jaar wachten.

Even had ik de hoop dat de mijne eindelijk iets eerder zou komen, gezien de berichten hier, maar de dealer gaat nog steeds uit van eind november. Ik begrijp ook niet welke logica hierachter zit, want de één mag bijna een jaar wachten, terwijl de andere auto "al" na 8 maanden wordt geleverd. Dat is ook nog best lang, maar wel iets beter te verteren. 

Ik wacht het maar weer af... In de tussentijd maar weer onderhouds- en bandenwisselafspraken inplannen voor mijn huidige Octavia...

Yes erg vreemd, de logica is er niet en iedereen probeert deze te vinden. Las op Tweakers dat de dealer daar tegen iemand had gezegd. Proceeds en Ceeds met kleur zwart, wit en grijs worden eerder geleverd dan de andere kleuren. 
Maar Dimmu, heeft rood besteld en die staat ook in de haven. 

Ik heb week 6(3-2-22) besteld en Dimmu week 7. En deze worden wel geleverd. 


Zeg het maar, ik vindt het ook allemaal erg vreemd waarom ze niet gewoon netjes de lijst afwerken aan de hand van datum... 
Wel zuur voor Dizzy en jou zeg, hopelijk heb je snel goed nieuws en is er een VIN nr bekend. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealer in Ede kon ook niet aangeven waarom de ene sneller een auto heeft dan de ander.

Vanaf april waren de chips het grootste probleem, maar dat lijkt nu opgelost.

Als je nu een Proceed besteld wordt deze vanaf maart 2023 pas geleverd, en de prijzen van private lease zijn fors gestegen..

Mijne had prijsprotectie en heb ik erg voordelig een ruime en mooie auto waar ik 5 jaar van ga genieten

@Fredschhh is jouw auto MY23? mijne wel nl

aangepast door Dimmu Borgir
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, zei Dimmu Borgir:

De dealer in Ede kon ook niet aangeven waarom de ene sneller een auto heeft dan de ander.

Vanaf april waren de chips het grootste probleem, maar dat lijkt nu opgelost.

Als je nu een Proceed besteld wordt deze vanaf maart 2023 pas geleverd, en de prijzen van private lease zijn fors gestegen..

Mijne had prijsprotectie en heb ik erg voordelig een ruime en mooie auto waar ik 5 jaar van ga genieten

@Fredschhh is jouw auto MY23? mijne wel nl

Die van mij is ook MY23 inderdaad, had ook prijsprotectie :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook nog even met de dealer gebeld, ook ik heb prijsprotectie 👍. De status van de auto is naar "in order" gegaan, ik weet verder niet wat het precies inhoud maar al met al klinkt het beter dan dat ze niks weten. Hij achtte November mogelijk (staat ook op week 46).

aangepast door Switch
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12-9-2022 om 15:16, zei Fredschhh:

Las op Tweakers dat de dealer daar tegen iemand had gezegd. Proceeds en Ceeds met kleur zwart, wit en grijs worden eerder geleverd dan de andere kleuren. 
Maar Dimmu, heeft rood besteld en die staat ook in de haven.

Toen ik de mijne begin februari bestelde kon een zwarte al in mei geleverd worden, Infra Red zou 4-6 weken langer duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, 5T-3F-4N said:

Toen ik de mijne begin februari bestelde kon een zwarte al in mei geleverd worden, Infra Red zou 4-6 weken langer duren.

Grappig, bij mij was t andersom. 5 maanden wachttijd voor zwart en experience green was begin Mei leverbaar. Maar ik heb een ceed sw en geen proceed, zal ook verschil in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-9-2022 om 09:45, zei Fredschhh:

Sweet! Hier ook eindelijk goed nieuws.
Auto is in de haven van Rotterdam. Wordt oktober geleverd. 

Super...bevrijding 😀. Zelf ook maar contact gelegd met de dealer, maar helaas nog niets bekend. Besteld op 14-2 dus je zou denken (hopen) in dezelfde productielijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb niet goed gekeken, leek erop dat er ook Hyundai en Kia opstonden, waren volgends mij suv achtingen auto’s. Geen sw.
Mijne in ieder geval niet😂. Die is nog onderweg🤗.

Is wel balen voor degene die de komende weken zijn auto verwacht, en weer moet wachten🤬.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, zei Dimmu Borgir:

Ik heb niet goed gekeken, leek erop dat er ook Hyundai en Kia opstonden, waren volgends mij suv achtingen auto’s. Geen sw.
Mijne in ieder geval niet😂. Die is nog onderweg🤗.

Is wel balen voor degene die de komende weken zijn auto verwacht, en weer moet wachten🤬.

Hmmm laten we het hopen inderdaad.
Wel zuur dit.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...