The Dude Geplaatst 21 December, 2019 Geplaatst 21 December, 2019 zijn er mensen die een werkende RFID blokker hebben voor de sleutel? Leuk en handig maar ook risicovol dit contactloze verhaal. Heb een hoesje van de bol gekocht met veel hoge waarderingen maar geen effect. Ontgrendeld op 1m afstand. Ook het alu doosje van de pepermuntjes blokkeert niets van de radiogolven. Is er iets op de markt dat de auto op slot blijft als ik over de oprit loop en niet geskimt kan worden? Dus waar je sleutel in kan terwijl hij ook nog in je broekzak mee kan? Quote
meeder Geplaatst 21 December, 2019 Geplaatst 21 December, 2019 LoJack hoesje werkt perfect. In ieder geval met een Ford en een Toyota getest en de deuren gingen niet meer open, zelfs niet met het hoesje direct tegen de auto aan. https://lojack.nl/product_keyjack.html Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Quote
korsowito Geplaatst 21 December, 2019 Geplaatst 21 December, 2019 Ik heb deze € 2,24 20% Off | Car key Bag Car Fob Signal Blocker RFID Cell Phone Signal Blocking Protector Keyless Remotes Entry Fob Guard Signal Pouch Baghttps://a.aliexpress.com/DzUfHiTCR alleen past ie niet echt in je broekzak. Je moet de sluitel wel in het achterste deel plaatsen anders werkt het niet, wellicht is dat ook jou probleem? Quote
Gast Geplaatst 21 December, 2019 Geplaatst 21 December, 2019 Als je er alleen langs loopt dan gaat de auto niet echt open, de spiegels reageren wel, maar de deur is nog steeds niet van het slot (tenminste bij de NIro E) zelfs als je hem open klikt en de deur niet binnen afzienbare opent, gaat hij toch gewoon weer op slot. Quote
jwv Geplaatst 22 December, 2019 Geplaatst 22 December, 2019 @Veefer het gaat erom dat dieven met een truc het signaal van je sleutel kunnen versterken. Dus hangt je sleutel in de gang en staat de auto voor de deur, dikke kans dat ze je auto kunnen openen en starten. Zie Quote
Gast Geplaatst 22 December, 2019 Geplaatst 22 December, 2019 Je zegt zelf in je post ' ontgrendelen' als ik over de oprit loop. Daar reageerde ik op. Dat andere verhaal ken ik. Toen de eerste hybride auto's kwamen, las je ook al die verhalen over gestolen hybrides die in Moskou reden. Als je de cijfers kijkt van de gestolen hybrides valt dat heel erg mee. Verzekeringsmaatschappijen en alarm inbouwers kwamen toen wel heel snel met extra pakketten en eisen.... Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die de berichtgeving enigszins beïnvloed hebben.Ik heb zelf ook zo'n hoesje, maar na een half jaar zijn ze allemaal lek. Door het gebruik kraakt de voering en is hij weer lek. In het begin werkte het prima. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk Quote
The Dude Geplaatst 22 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2019 ondertussen nog eens geprobeerd met het hoesje dat ik had gekocht. Als ik het nylon hoesje volledig heb gesloten werkt het wel. Ik had al eerder gelezen over de praktijken zoals in het filmpje hierboven. Erg griezelig maar. Kan het inderdaad niet uit worden gezet? Bij aflevering al gevraagd maar antwoord was toen nee. Quote
meeder Geplaatst 22 December, 2019 Geplaatst 22 December, 2019 Welk hoesje heb je geprobeerd? Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Quote
The Dude Geplaatst 22 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2019 bij bol een hoesje van qwality gekocht met 60 positieve reviews. Quote
meeder Geplaatst 22 December, 2019 Geplaatst 22 December, 2019 Dat soort hoesjes moeten altijd goed gesloten zijn anders werken ze niet.Bij de LoJack hoesjes is dat niet anders maar die werken echt heel erg goed. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk Quote
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Als nou die knopjes op de deurgrepen aan de buitenkant uitgeschakeld worden (draadjes aan de binnenkant losmaken), is dan dat hele gevaar niet geweken? Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Dan kun je nog steeds de ruit intikken, deur openmaken en de auto starten.Het alarm gaat af op de deur, maar zodra hè het contact inschakelt is dat ook weer stil.En wie reageert er nou nog op een alarm? Quote
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Die ruit gaan ze niet intikken, omdat ze eerst willen weten of ze je sleutel wel kunnen ontvangen. En dat controleren ze door te zien of je auto wel open gast. Maar als je auto niet auto niet open gaat (omdat je de knopjes onklaar hebt gemaakt) denken ze dat ze geen sleutel kunnen ontvangen. En dus geen ruitje intikken, want anders blijft dat alarm maar afgeen; allemaal extra risico’s en daar zitten ze natuurlijk niet op te wachten. Ze werken liever in stilte.... Natuurlijk moet je wel de functie uitzetten waarbij je spiegels uitklappen en het lichtje bij de deurgreep aan gaat, anders zien ze de ontvangst alsnog. Die functie vind ik sowieso een onzinnige functie. In het begin had ik ‘m even aan staan, maar telkens als ik langs de auto liep of met de fiets weg ging, gingen die spiegels naar buiten. Compleet onnodig. Quote
martijnmarleen Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Ben maar niet bang een Kia wordt niet gestolen. Bij me moeder stond onze Cee'd en een Niro. Toen liepen er verdachte persoon door de wijk Ik de politie gebeld en toen heb ik het verhaal uitgelegd en de reactie van de politie was schitterend. O Kia's die worden niet gestolen meneer. O zij ik waarom niet? Te moeilijk om weg te halen was hun antwoord Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
jwv Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 @martijnmarleen haha, nou dat lijkt me niet de echte reden. Auto’s worden vaak op bestelling gejat en de vraag naar Kia zal wel lager zijn dan Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes, Opel, Renault, etc. 1 Quote
The Dude Geplaatst 28 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2019 inderdaad, meest gestolen en meest populaire model in verkoop houdt gelijke tred 1 Quote
jwv Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 6 minuten geleden, The Dude zei: inderdaad, meest gestolen en meest populaire model in verkoop houdt gelijke tred Nog wel, maar ik verwacht weinig diefstal van het populairste model van 2019: Tesla Model 3. Daar kun je op wat onderdelen doorverkopen na vrij weinig mee omdat de auto op afstand uitgezet kan worden. 1 Quote
meeder Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Niet altijd, de Toyota RAV4 hybride is een auto die veel gestolen wordt maar niet echt een veel verkochte auto is in Nederland. Hij is echter heel populair in bepaalde landen en dan komen ze de auto's in Nederland ophalen. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.