Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb net mijn nieuwe Kia E-niro 20 in ontvangst mogen nemen. Nu zit er een losse handzender bij om het alarm uit te zetten met daarop de tekst Vodafone. Als ik de portier open doe met keyless entree zonder een van de afstandsbedieningen te gebruiken werkt alles goed. Echter als ik de achterklep open doe met keyless entree gaat deze open maar vervolgens gaat het alarm ook af. Wat doe ik fout? Het alarm schakel ik dan uit met de extra afstandsbediening maar ik neem aan dat dit niet de bedoeling kan zijn. Weet iemand wat ik fout doe?

• 2 jaar later...
Geplaatst

Ik heb een Niro ExecutiveLine van 2022. Ik kan niets vinden over welke alarmklasse ik heb. Voor de verzekering is dat blijkbaar belangrijk. Kan iemand mij vertellen welke klasse ik heb?

Geplaatst

Neem je aan dat het belangrijk is, of heeft je verzekeringsagent dat gezegd?

Ik meen dat de cataloguswaarde voor die eis beduidend hoger moest liggen dan die van de E-Niro of Niro EV, zelfs als executive line.

Geplaatst

De klassen zijn eigenlijk redelijk simpel;

Klasse 1: Startonderbreker

Klasse 2: Alarmsysteem

Klasse 3: Alarmsysteem met hellingshoekdetectie

Klasse 4: Voertuigvolgsysteem

Klasse 5: Uitgebreid voertuigvolgsysteem

Iedere hogere klasse heeft alles van de eerdere klassen, plus de aangegeven uitbreiding. Verschil tussen 4 en 5 is de inschakeling van de tracking; bij 4 op afstand na melding diefstal, bij 5 automatisch wanneer het alarm af gaat.

Startonderbrekers hebben effectief alle auto's van na 1998. Als de auto op slot staat en je de deur opent met bijv . de sleutel en de auto gaat herrie maken is dat klasse 2. Klasse 2A is volgens mij met een noodstroomsirene, dus afkoppelen van de accu laat het alarm ook afgaan, net als bij klasse 3, maar dat heeft Kia naar mijn weten niet.
En ik geloof niet dat er hellingshoek detectie standaard aanwezig is, dus ik blijf bij klasse 2.

Klasse 3 moet ook jaarlijks opnieuw gecertificeerd worden...

Geplaatst

Klasse  2. Ik ben in de auto gaan zitten. Deuren op slot gedaan, even gewacht en het portier geopend. Het alarm ging af. Verzekeringsmaatschappij ook weer tevreden . Alleen bedankt voor de reacties.

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Dus klasse drie weet je pas als je de krik eronder zet?

NB klasse 0 koop je voor een tientje of minder op Amazon, fameuze Haagse Bluf alarm:

-haagsblufalarm.jpg.417f611c8adc88e45f68dc22ccc61918.jpg

aangepast door fiddler
  • 4 weken later...
Geplaatst

Ik denk dat je de auto moet afsluiten met de sleutel.
Maar meestal vragen ze je de auto niet op alarm te zetten ivm bewegings/kantel sensoren en die heeft Kia naar mijn weten standaard toch niet aan boord.
Het alarm reageert volgens mij enkel op openen van deuren, achterklep en motorkap, meer niet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Voor de volledigheid: net ergens gelezen dat voor Klasse 3 alarm op slot zetten met je Kia hanger mag, maar alarm uitzetten met een alarm eigen hand zendertje moet, dus niet met je Kia sleutelhanger

• 3 maanden later...
Geplaatst

Afgelopen nacht was een drama.
Rond 2 uur een hoop herrie en oranje knipperlichten. Het duurde even voordat je wakker genoeg bent, maar toen was het weer stil. Geen idee wat het was geweest. Ben de brandalarmunits nagelopen, maar geen gekke dingen gezien.
Lig je net weer in bed, gaat het feest weer beginnen. Wat bleek, het was de auto !!!  Ik blijk een anti-diefstalsysteem in de auto te hebben, wat een verrassing (niet). Ik wist niet dat de auto die had.
Na een halve minuut stopte de herrie vanzelf. Ik heb van binnenuit met de afstandsbediening de deuren open en weer dicht gedaan. Geen alarm meer gehad gedurende de rest van de nacht.

Op de bewakingsbeelden zie ik de auto. Er is werkelijk helemaal niets of niemand in de buurt als het alarm spontaan afgaat. Geldt ook voor de 2e keer.
Wat kan nu het inbraakalarm getriggerd hebben???

Afgelopen woensdag wel de 12 Volt accu vervangen. Volgens de dealer was die stuk.
Zou het alarm afgegaan zijn omdat de computer de karakteristieken van de nieuwe accu nog niet opgeslagen heeft? Geeft een dip in het ontladen een trigger?
Ook gisteren de navigatie- en entertainmentsoftware geupdate. Speelt dat misschien een rol?

Iemand die hier (veel) meer verstand van heeft als ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...