Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In mijn Ceed sw 1.4 dct gt-line ben ik op zoek naar de bandenspanning controle systeem. Dit zou aanwezig moeten zijn, echter kan ik het nergens vinden. Let wel, het betreft een 2020 model met het digitale dashboard.

In de handleiding staat het volgende (7-9);

Controleer de bandenspanning • U kunt de bandenspanning controleren via de assistentiemodus op het instrumentenpaneel. - Raadpleeg “LCD-modus” in hoofdstuk 4.

Dit heeft betrekking op het 2019 model. In het 2020 model is de indeling van de boordcomputer iets anders opgezet en is in de Assistentiemodus geen bandenspanningscontrole te vinden.

Er zit, links van het stuur, bij de koplampverstelling, een knopje met de bandenspanningscontrole teken erop. Dit wordt gebruikt om de bandenspanning opnieuw in te voeren nadat de bandenspanning is aangepast. Dus niet om te controleren.

De bandenspanning controleren is nergens te vinden. Weet iemand dit? 

Mijn dealer kan nog geen uitsluitsel geven. 

Geplaatst (aangepast)

Ik ben er ook nog niet achter. Ben het gehele instellingen menu nog doorgegaan gisteren...
Programmeer foutje van Het digitale cluster?

aangepast door SuperBert
Geplaatst

Alle vensters zijn gelijk, maar het bandenspanningsplaatje staat er bij mij helaas niet tussen. 
Nu zie ik dat de auto in de video in de sportmodus staat. Zal niet uit mogen maken, maar morgen eens proberen of de info er dan wel tussen staat.

Geplaatst (aangepast)

Maakt volgens mij niet uit inderdaad hey zou nog kunnen dat het na een paar minuten rijden tevoorschijn komt(ookal lijkt me dat heel sterk)

Anders even langs de dealer rijden. Misschien kan die je Tpms sensoren niet vinden en wordt het daarom miet weergegeven?

Houd er wel rekening mee dat als hij in het snelweg icoontje zit hij naar beneden gaat als het ware dus je ziet het niet gelijk als je alleen door je hoofdmenus scrolled.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst
21 uur geleden, tijdjes123 zei:

Maakt volgens mij niet uit inderdaad hey zou nog kunnen dat het na een paar minuten rijden tevoorschijn komt(ookal lijkt me dat heel sterk)

Anders even langs de dealer rijden. Misschien kan die je Tpms sensoren niet vinden en wordt het daarom miet weergegeven?

Houd er wel rekening mee dat als hij in het snelweg icoontje zit hij naar beneden gaat als het ware dus je ziet het niet gelijk als je alleen door je hoofdmenus scrolled.

Sportstand, stilstand, in P in N. Ik krijg het niet te voorschijn.

wat bedoel je met naar beneden gaan in het snelweg icoontje?

wanneer ik door de verschillende info blaadjes onder het snelweg icoontje scroll zie ik hem er niet tussen staan.

Maar als ik het goed begrijp werkt het bij jou wel. Heb je ook de MY2020 uitvoering?

Geplaatst (aangepast)
52 minuten geleden, SuperBert zei:

Sportstand, stilstand, in P in N. Ik krijg het niet te voorschijn.

wat bedoel je met naar beneden gaan in het snelweg icoontje?

wanneer ik door de verschillende info blaadjes onder het snelweg icoontje scroll zie ik hem er niet tussen staan.

Maar als ik het goed begrijp werkt het bij jou wel. Heb je ook de MY2020 uitvoering?

Nee ik heb alleen de MY2019 met gewoon zwart wit schermpje maar bij die man in de xceed werkt het dus wel. Ik zou gewoon een tripje naar je dealer maken.
Als ik dit filmpje kijk: bij 1:35 staat er display only when driving(maar dan staat nogsteeds wel het menu ertussen), hoeveel submenu's heb jij onder het snelweg icoontje. hij heeft er namelijk 4. te zien aan de blokjes aan de rechterkant. omcirkeld in rood

QB63jGZ.png

Geplaatst

Bedankt voor het filmpje. Dit geeft mij de bevestiging dat de functionaliteit beschikbaar zou moeten zijn (en de plek waar!). De vraag is nu nog waarom deze functionaliteit bij mijn auto niet beschikbaar is. Ik ga deze informatie delen met de dealer. Kan ie gelijk wat 'fins' leren :).

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, cgyj zei:

Bedankt voor het filmpje. Dit geeft mij de bevestiging dat de functionaliteit beschikbaar zou moeten zijn (en de plek waar!). De vraag is nu nog waarom deze functionaliteit bij mijn auto niet beschikbaar is. Ik ga deze informatie delen met de dealer. Kan ie gelijk wat 'fins' leren :).

Ik vraag mij dan wel af hoeveel blokjes jij hebt staan onder het snelweg icoontje? met de blokjes bedoel ik die ik heb omcirkeld in de foto in mijn post heirboven.

Geplaatst (aangepast)
9 uur geleden, tijdjes123 zei:

Ik vraag mij dan wel af hoeveel blokjes jij hebt staan onder het snelweg icoontje? met de blokjes bedoel ik die ik heb omcirkeld in de foto in mijn post heirboven.

Ik heb er drie staan.

Links naast het stuur zit nog wel een knop voor het instellen van de bandenspanning, als je deze ingedrukt houdt dan zegt het scherm dat de spanning is opgeslagen.

Ik verwacht dat de functie dus niet is komen te vervallen, maar dat er een bug in de software zit.

aangepast door SuperBert
Geplaatst (aangepast)
13 minuten geleden, SuperBert zei:

Ik heb er drie staan.

Links naast het stuur zit nog wel een knop voor het instellen van de bandenspanning, als je deze ingedrukt houdt dan zegt het scherm dat de spanning is opgeslagen.

Ik verwacht dat de functie dus niet is komen te vervallen, maar dat er een bug in de software zit.

Lijkt mij ook. lijkt alsof het niet geactiveerd is ofzo. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. ik zou snel een trip naar de dealer maken en de filmpjes laten zien. Ik ben benieuwd wat kia hier over gaat zeggen. Ik vraag me dan wel af wat er gebeurd als er een band leeg is. of hij dan wel een melding geeft. Volgens mij gaat hij dan namelijk naar het scherm waar alle bandenspanningen staan. Mocht dit ook niet werken zou ik hoe vervelend ook er niet in gaan rijden. Er is dan een product afgeleverd wat niet veilig is omdat tpms sensoren verplicht zijn sinds 2014 en ook moeten werken.

Geplaatst
Zojuist, tijdjes123 zei:

Lijkt mij ook. lijkt alsof het niet geactiveerd is ofzo. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. ik zou snel een trip naar de dealer maken en de filmpjes laten zien.

Ik zit ook nog met mijn sensor voor de kofferbak klep. Deze hebben ze naar ik verwacht niet terug geplaatst bij de trekhaak montage.
Helaas hebben ze pas vanaf begin februari weer leenauto’s beschikbaar en het is voor mij ruim een uur rijden dus ga er ook niet zo even heen.
Van de lease maatschappij moet ik het afhandelen met de leverende dealer en kan ik niet naar een dealer dichtbij. Dit kan straks trouwens wel voor het overige onderhoud.

Geplaatst
1 minuut geleden, SuperBert zei:

Ik zit ook nog met mijn sensor voor de kofferbak klep. Deze hebben ze naar ik verwacht niet terug geplaatst bij de trekhaak montage.
Helaas hebben ze pas vanaf begin februari weer leenauto’s beschikbaar en het is voor mij ruim een uur rijden dus ga er ook niet zo even heen.
Van de lease maatschappij moet ik het afhandelen met de leverende dealer en kan ik niet naar een dealer dichtbij. Dit kan straks trouwens wel voor het overige onderhoud.

Vervelend. ik zou misschien even snel langsrijden en zeggen dat je de auto in onderhoud gaat brengen bij hun en of ze even snel willen kijken of er wat mis mee is.(achterklep sensor en tpms) meestal kunnen ze er wel even snel naar kijken.

Geplaatst

Bij het snelweg icoontje zie 3 puntjes zowel rijdend als stilstaand. 

Ik ben in afwachting op de analyse van de dealer. 

Overigens vandaag een melding gekregen "lage bandenspanning". Op het (digitale) dashboard ziet dat er als volgt uit: 

3MWK9U5Oiy_jjwCcEIwUMsQ8s1QH-xE2FJiwfB-UmV34IjTBTytGCjmG-BwsyjWrqvQpsDLHLy623EU77RZ-GmRripqEcwiqbxdUB10WjvDL07QzQpJ1epRj3qDlwyoAVJt9UB2bhj7qdvRaIbylgFEj1j4UC2ymqjx3mmuwkeFNPxPBwPvzom3nmw51BnNx3M73I8N5SUFPyz3gCHjI-aBp1dXJUupE3cWLLZJsTkMYzOk81L9LMAr_GRQCMfPw8Igd5_nRQqUyjZpkJYoHEOHK5PIYfxDx2HeKocDJVk8Edhg1UVvAqEOjaNPbyrdf-KCDRI7gw4ak-f7px9TgR84XmlpDLWpoo6dQ-BIFvH7Deeo4YAeLSW27hHLIj6tJPH6II5jhxgJTmIxUUt7yE2Ujfto90LhMG0ZN6xW7P_JWRXGsfVFOvSjiqAI_it18VHIY6yq-9axe4On9wdsWshHvKKaBF-atRaRxMPlJG4SLA0LWx8LCBa0JpixXYDAlZiNSKwg955qDR8MNbLufU6oJNsENV7nTSNoQ3ZZgHTmaiy04NbjGao71nrVo4_CkYjEACOoaC4CgI7CoXxxvyyOPIOLztYimz3REVIX-JtOFHFu4dSfroRl6YbV_QVAhtWvQwtzwtd9RNsZIj6FKGoWX65RNqY4jdcEk8h35HXYJEca6=w1124-h843-no

Geplaatst
38 minuten geleden, cgyj zei:

Bij het snelweg icoontje zie 3 puntjes zowel rijdend als stilstaand. 

Ik ben in afwachting op de analyse van de dealer. 

Overigens vandaag een melding gekregen "lage bandenspanning". Op het (digitale) dashboard ziet dat er als volgt uit: 

Misschien is het zo dat je op het 2020 model enkel de melding krijgt indien de spanning te laag is en je niet meer kunt zien wat je actuele spanning is.
Ik ben benieuwd waar je dealer mee komt. 

Geplaatst

Interessant is in de Screenshot: houd bandenspanning Set 3 sec. ingedrukt ... da moet toch ergens een knopp zijn ...

Geplaatst (aangepast)
9 uur geleden, SuperBert zei:

Misschien is het zo dat je op het 2020 model enkel de melding krijgt indien de spanning te laag is en je niet meer kunt zien wat je actuele spanning is.
Ik ben benieuwd waar je dealer mee komt. 

Dat lijkt mij vreemd aangezien je nu totaal niet ziet wat de bandenspanning is. Ook staat het op de filmpjes wel.

Hier nog een filmpje rond 27:07:

Deze Man heeft een xceed zonder digitale cockpit met maar 3 menuopties onder het snelwegicoontje. Echter is 1 daarvan wel bandenspanning rond 4.50:

Geplaatst
8 uur geleden, tijdjes123 zei:

Als ik het goed heb heeft de auto met MY2020 uvo connect. Dan zou je in de app ook kunnen zien wat de bandenspanning is. Zie je het daar wel staan?

nee, staat niets over in. Enkel status vergrendeling, motor en temperatuur/airco gerelateerde zaken..

Geplaatst
Op 9-1-2020 om 19:45, tijdjes123 zei:

Lijkt mij ook. lijkt alsof het niet geactiveerd is ofzo. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. ik zou snel een trip naar de dealer maken en de filmpjes laten zien. Ik ben benieuwd wat kia hier over gaat zeggen. Ik vraag me dan wel af wat er gebeurd als er een band leeg is. of hij dan wel een melding geeft. Volgens mij gaat hij dan namelijk naar het scherm waar alle bandenspanningen staan. Mocht dit ook niet werken zou ik hoe vervelend ook er niet in gaan rijden. Er is dan een product afgeleverd wat niet veilig is omdat tpms sensoren verplicht zijn sinds 2014 en ook moeten werken.

Dat geeft ie gewoon aan, eergisteren al gehad. Vervolgens bandenspanning opnieuw ingesteld d.m.v. de knop. 

Ik ben de menu's al vrij grondig doorgegaan, maar ben nergens de bandenspanning tegengekomen. Overigens ook niet bewust naar gezocht, zo interessant vind ik het niet om dat in de boordcomputer te zien. 

Geplaatst
3 uur geleden, SuperBert zei:

@cgyj Al iets van je dealer vernomen?

Zojuist contact gehad.....maar het is voorlopig niet duidelijk. In de 2019 versies zit het wel......in de 2020 versie niet......dus verder onderzoek en navraag bij KIA NL is nodig om uitsluitsel te kunnen geven. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...