gjcvro Geplaatst 29 December, 2021 Geplaatst 29 December, 2021 Blijft bijzonder dat een dealer dit hardop tegen een klant durft te zeggen. "ja, ik wist dat de remmen het niet doen, maar de importeur vind van wel, dus ik doe er niks mee." "ja, ik wist dat de motor snel ploft, maar de importeur vind van niet, dus ik doe er niks mee." "ja, ik wist dat de wielbouten niet goed vast zitten, maar de importeur vind van wel, dus ik doe er niks mee." 1 Quote
Eugene45 Geplaatst 29 December, 2021 Geplaatst 29 December, 2021 Vanmiddag gesprek gehad met de dealer. Gezegd dat ik niets te maken heb met kia nederland. Na wat aandringen kwam er toch een voorstel. 2 nieuwe banden waarvan 1 gratis en gratis uitlijnen. Kosten voor mij toch nog 200,00 incl monteren want de band is uiteraard zonder korting en dealer prijs ipv bandenboer prijs. Netjes of sigaar uit eigen doos? Normaal had ik de banden pas over 2-3 jaar moeten vervangen. Quote
gjcvro Geplaatst 29 December, 2021 Geplaatst 29 December, 2021 Het is in ieder geval een gebaar. Voor 200 koop je nergens 2 banden en een uitlijning.. Quote
Peter-036 Geplaatst 30 December, 2021 Geplaatst 30 December, 2021 Omdat er nog 5 mm profiel op zit achter zou ik zeggen dat die inderdaad 50% 'op' zijn, dus 50/50 betalen lijkt me acceptabel. Daar komt dit aanbod wel bij in de buurt, dus ik zou het accepteren. Quote
Hippe lip Geplaatst 30 December, 2021 Geplaatst 30 December, 2021 (aangepast) 20 uur geleden, zei Eugene45: Vandaag tijdens een beurt de banden laten vervangen. Ik wilde de gecupte achterbannen naar voren laten zetten, maar de monteur beweert dat dan het geluid nog erger wordt en adviseert de nieuwe banden voor te zetten. Heb dat maar laten doen, eens kijken wat het brengt. Klopt niet echt, is mijn beleving. Ik ging met mijn gecupte banden rechtstreeks naar de bandenboer. Die heeft voor en achter verwisseld. Daarna vond ik de auto wat stiller (minder bandengeluid). Ik heb toen de voorbanden wat ‘opgeschuurd’ door tractiecontrole uit te zetten en volgas op te trekken op een plek waar ik ruimte had en niemand hinderde. Dat leverde ook weer een beetje verbetering. 30 December, 2021 aangepast door Hippe lip 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.