Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil een afneembare trekhaak (laten) monteren onder mijn Kia Optima GTLine.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Welk merk is het beste?

Worden dan mistlampen en parkeersensoren van de auto automatisch uitgeschakeld?

Ik zit te kijken naar Brink en GDW.
Zijn er ook elektrisch wegklapbare varianten voor  de Optima? Ik heb ze nog niet kunnen vinden nl.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb gekozen voor een GDW. Deze is net wat steviger en kan een grotere kogeldruk (100kg) aan dan de concurrentie. Ook is de bevestiging van de kogel eenvoudig. De montage is eenvoudig als je een beetje handig bent en duurde bij mij ongeveer een uur.
Ik heb een Erich Jaeger
Elektrische set 13-polig die Kia specifiek is (schakelt parkeersensoren uit). Het monteren van deze set kost ongeveer een tot  anderhalf uur, omdat je een zijpaneel moet verwijderen achter en wat moet zoeken naar de juiste kabels.
Enige materiaal wat je nodig hebt is een goede momentsleutel en doppenset, schroevendraaier, combinatietang en stroommeter.

Uiteraard is het handig dat de auto op de brug kan staan op hoog genoeg op een krik om er goed onder te komen voor de trekhaak te monteren.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...