Jump to content

Recommended Posts

Een paar maanden geleden ging het electrische raammechanisme stuk bestuurders deur, met 2 rechterhanden durfde ik dat wel aan te pakken
De operatie ging goed, raam werkt weer echter het geluid van de mid/bass (deur) doet het niet en de deur reageert ook niet meer op de afstand bediening (de andere deuren wel)
Het was slecht weer dus het klusje bleef liggen, vandaag een mooi momentje om dit nog eens na te zien

Alle stekkers zitten er goed in, toch blijft het probleem :(

Kan het zijn omdat de boel los is geweest dat er ergens iets opnieuw ingelezen/aangemeld moet worden zodat het weer werkt of moet ik het probleem elders zoeken

Ik denk toch aan stekkers of andere verbindingen in de deur.
Inleren is bij Kia geen ding; bijna alles is hardwired.
En sowieso staan speakers daar al helemaal los van.

Ja dacht ik ook, maar het is wel vreemd dat zowel de speaker als de ab/vergrendeling het op het zelfde moment falen
Dit is wel 'out of my league' :( 

Kijk de pinnen in de stekker overgang bij de scharnieren eerst eens na.
Als die goed zitten (allemaal even diep) zou ik IN de deur kijken naar de stekkerverbindingen van de afzonderlijke systemen. Misschien dat die met het werken aan andere dingen los zijn geraakt.

Dank voor de tip
Van het chassis naar de deur zit een soort van rubberen beschermhoes, zit daar in een stekker, is dat wat je bedoeld ?

Of daar bij een Cee'd een stekker zit weet ik niet 100% zeker, maar bij de meeste Kia's wel, dus ik ga daar wel van uit.

Echter als je die niet los hebt gehad is het waarschijnlijker dat je IN de deur iets hebt losgestoten.

Een klein stukje verder gekomen, de stekker die je plaatst als je het deurpaneel terug zet (een plat (5 polig stekkertje ? aan de kant waar de deur open gaat (dus niet de scharnierkant)) viel er steeds uit, er miste blijkbaar een nokje om vast te klikken

Uiteindelijk het stekkertje vast gezet met een drupje lijm en zit er nu goed vast in
Dat geeft een kleine verandering, de deuren gaan nu op de sleutel wel allemaal tegelijk open en dicht echt er op de ab alleen de 3 andere deuren en niet de probleem deur, geluid ook nog steeds niks

Ik heb foto's van de stekkers en aansluitingen gemaakt, die zal ik later posten

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By robinspr
      Sinds vorige week hebben we onze nieuwe auto maar helaas zit hier nog geel halogeen licht in de koplampen.. nu had ik whitevision lampjes besteld voor een witte look maar de koplamp blijft vol geel licht geven... ligt dit aan de lens in de koplamp of heeft dit een andere oorzaak ?
    • By Dennis the Menace
      Beste forumleden, 
      Nadat ik eigenhandig de koplampsproeier van mijn kia ceed had afgebroken (vanuit de de auto gezien, links) moest ik helaas een complete originele set kopen om alleen dit onderdeel te vervangen. Ik heb dus nog de complete slangenset en de sproeier rechts (vanuit de auto gezien) over. Aangezien ik geen Ceed 2 meer bezit wil ik deze verkopen aan iemand die het nodig heeft maar niet net als ik een complete set moet komen voor alleen de sproeikop. 
      De set zelf kost ex inbouwen een kleine 200 euro, dus graag bieden naar waarde. 
      Ophalen kan (midden Nederland net onder Utrecht) en anders verzendkosten koper. 
      Groeten, 
      Dennis

• By Melvin de Jong
      Hallo allemaal,
      Ik heb een paar jaar geleden een Ceed uit 2010 gekocht en waar ik sinds de aankoop spijt van heb gehad is dat ik niet heb door gezocht naar een model met een lederen stuurwiel. Nou heb ik van de week een net stuur op de kop getikt en heb deze vandaag ingebouwd. Dit stuur heeft ten opzichte van mijn vorige stuur 3 extra knopen voor telefoonbediening en stemherkenning. Deze doen het echter niet.
      Mijn auto heeft zoals veel cee'ds uit deze tijd een pioneer F920BT er in zitten en alle media opties op het stuur werken wel. Ik heb op een vage russisch forum gelezen dat net als de rio de kabelboom voor de cee'd alle opties ondersteund en dat de extra bediening plug and play zou moeten zijn. Ik twijfel hier nu echter aan. Stem herkenning zal het nooit doen om de F920BT omdat dat er simpelweg niet op zit maar het zou erg fijn zijn als de telefoon bediening het wel doen.
      Mijn vragen dus als volgt:
      Heeft iemand hier al wel eens extra bediening toegevoegd aan een Cee'd 2010 - 2012?
      Zo ja werkte alle knopjes?
      Was dat met de standaard navigatie unit of met een aftermarket?
      En mocht ik erg geluk hebben, heeft iemand dit werkend gekregen met een F920BT?

Bedankt voor het lezen en mogelijke informatie die je kan geven.

Met vriendelijke groet,
      Melvin de Jong
    • By Remi12
      Goedendag forum gebruikers,
      Ik hoop dat ik vraag in het juiste forum topic heb geplaatst.
      Een aantal vragen die ik na zoeken op Google niet heb kunnen achterhalen of niet de juiste website heb kunnen vinden.
      Ik wil graag een diesel Ceed automaat aanschaffen en kijk naar het model van 2016 >>>>> 
      Ik heb gezocht naar de volgende modellen en weet niet precies wat het verschil is tussen de  Kia ceed SW 1.6 automaat en de Sportwagon ?
      Daar naast kan ik slecht vinden wat nu het verschil is tussen de  Kia Cee'd - 1.6 CRDi Business GT-Line Autom en de Kia Cee'd - 1.6 CRDi  GT-Line Autom
      Hoe zijn de automatisch versnellingsbakken die in KIA liggen ?

alle andere tips om rekening mee te houden zijn ook van harte welkom

M.v.g Remi 

• Create New...