Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd. Dan hoef je ook niet meer om een update te vragen bij een onderhoudsbeurt. Scheelt veel tijd voor de dealer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Ofwel er zijn nog koreanen bezig met de site en niet in corona quarentaine,...

Dus wie weet binnenkort,...

Alhoewel europa uit het dropdown menu rechts bovenin is verdwenen,...

aangepast door KaleBikkel
Geplaatst

Respons van Kia chat:

U
Goedemorgen. Kunt u mij vertellen of en zo ja wanneer de selfservice downloadsite voor het multimedia systeem en navigatie software voor Kia Europa on Line komt?

Kia.
Goedemorgen, dat is een goede vraag. Helaas is dit niet van toepassing en kan ik ook niet aangeven of dit er zal komen en dus per wanneer. Dit gaat allemaal via de Kia dealer op dit moment.
Geplaatst

2 uur geleden, Jannic zei:

Respons van Kia chat:

U
Goedemorgen. Kunt u mij vertellen of en zo ja wanneer de selfservice downloadsite voor het multimedia systeem en navigatie software voor Kia Europa on Line komt?

Kia.
Goedemorgen, dat is een goede vraag. Helaas is dit niet van toepassing en kan ik ook niet aangeven of dit er zal komen en dus per wanneer. Dit gaat allemaal via de Kia dealer op dit moment.

Kia Chat weet eigenlijk heel weinig. Dit al helemaal niet. Volgens hun is de hele site alleen bedoeld aan te geven dat er een update is. Niet om zelf te updaten.

Geplaatst (aangepast)

"Download the latest update FREE from the comforts of your home"

Geeft m.i. duidelijk aan dat dit thuis kan worden uitgevoerd.

Het stappen plan van de update guide geeft dit ook aan.

aangepast door HenkM
Geplaatst
9 minuten geleden, HenkM zei:

Maar nog niet voor Europa blijkbaar.

Vermoedelijk is de sectie voor Europa verkeerdelijk open gezet geweest.

Geplaatst
1 uur terug, HenkM zei:

Maar er staat ook op de USA/Canada-pagina:  "The newest map and software will be soon available".

Dus ook voor die markt is het nu nog niet beschikbaar. Nog even geduld dus!

Het is wel interessant om even op de Korea-pagina te kijken. Daar is het update-systeem helemaal operationeel via het 'Smart updater Plus' programma. Dat kun je daar ook downloaden. Net als de update-kaart

Als je je browser het Koreaans automatisch naar het Nederlands laat vertalen snap je enigszins waar het over gaat. Interessant om te zien, maar je hebt er voor de Europese markt verder niets aan.

Korea-updates.jpg.bb685e6c3bc6ee1130b5b755e3473112.jpg

• 3 maanden later...
Geplaatst
5 uur geleden, KaleBikkel zei:

En nu te downloaden,....

Wie durft :-)

http://update.kia.com/US/EN/navigationUpdate

Voor zover ik het zie kun je, nog steeds, alleen maar downloaden voor de Amerikaanse, Canadese en Zuid-Koreaanse markt.

Als ik mijn huidige Europese software- of navigatieversie intyp krijg ik een foutmelding.

Het werkt dus niet of is er iemand bij wie het wel gelukt is?

Geplaatst

Lijkt me een goed initiatief. Zal eerst wel beperkt uitgezet worden voor dat de rest van de wereld beschikbaar komt. Mogelijk zit men nog met rechten, want nu loopt alles via de KIA dealer.

Maar waarom is er geen update mogelijk vanuit de navigatie zelf via Wifi, zodat je thuis voor de deur realtime een update doet zonder USB stick. Of denk ik dan te revolutionair.
Blijven wel de updates over van motormanagement die blijven bij de dealer.

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 1-5-2022 om 17:58, zei Eelco Veldhuizen:

Spuit 11😅

Mei update bij Kia nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. En zie ook in de melding in de afbeelding van Eelco helemaal onderaan "Navigation Map en sofware-update november 2021"

Eigenwijs toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA. Nog even wachten op de Mei 2022 update.

Geplaatst (aangepast)
Op 4-5-2022 om 13:46, zei Bart Burger:

Mei update bij Kia nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. En zie ook in de melding in de afbeelding van Eelco helemaal onderaan "Navigation Map en sofware-update november 2021"

Eigenwijs toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA. Nog even wachten op de Mei 2022 update.

In de instructies staat dat de motor gedurende het updaten moet draaien. Echter de verbrandingmotor gaat vanzelf uit. Er wordt gewaarschuwd dat bij het starten er een storing bij de update kan ontstaan.

Hoe moet ik het aanpakken?

aangepast door Jannic
Te vroeg geplaatst
Geplaatst
55 minuten geleden, zei Jannic:

In de instructies staat dat de motor gedurende het updaten moet draaien. Echter de verbrandingmotor gaat vanzelf uit. Er wordt gewaarschuwd dat bij het starten er een storing bij de update kan ontstaan.

Hoe moet ik het aanpakken?

Het afslaan van de motor tijdens de update heb ik bij een aantal updates ervaren, en dat leidde niet tot problemen. Ook niet bij het herstarten van de motor. De update werd netjes afgemaakt.

• Thanks 1
Geplaatst

Update gedaan. De motor sloeg een paar keer aan en af. De update liep gewoon door. Prima. Thx voor de ondersteuning.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...