Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ik ben serieus aan het kijken naar de aanschaf van een nieuwe Kia Niro DynamicLine.

Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het bluetooth audiosysteem, en dan met name het onderdeel "Handsfree telefonie"?
 - Werkt dit goed?
 - Kan ik vanaf het scherm in de auto gemakkelijk (via sneltoetsen) voorkeuzenummers kiezen?
 - Hoe is de verbindingskwaliteit/geluidskwaliteit?
 - Wordt de contactenlijst van mijn Samsung-telefoon (Galaxy S10) gewoon ingeladen?

Dit zijn zo wat vragen die ik heb i.v.m. het handsfree gebruik van mijn telefoon onderweg.

Alles dat te maken heeft met "typen" doe ik niet onder het rijden (mag natuurlijk ook niet), ik spreek alleen via de telefoon :-)

Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Mijn ervaringen met het "Niro" Bluetooth telefoonsysteem zijn prima. Ik had in mijn Mazda3 een Parrot laten inbouwen dat werkte goed. Daarna had ik de Sportage  3 waar de spraaksturing ronduit slecht was. Nu in de Niro is de spraaksturing gewoon goed. Ik hoef helemaal geen voorkeuze te gebruiken. Mijn gehele Google adressenbestand wordt vanuit mijn telefoon benut. De geluidkwaliteit is prima.

Geplaatst

Ik vind het een prima systeem. Spraakherkenning en duidelijke audio. Enige bij mij is als ik bel zegt het systeem dar de verbinding mislukt is maar gaat dan vervolgens toch bellen. Verder prima

Geplaatst

Werkt prima tijdens de proefrit ook even getest. Je moet wel rekening houden dat als je dualsim in je S10 hebt dat je op je telefoon selecteert met welke simkaart je altijd wilt bellen anders snapt de auto het niet en krijg je een foutmelding.

Geplaatst

Ik gebruik de S10e naar volle tevredenheid in de Niro.  

Geplaatst

Dik tevreden icm met s10e. Sommige namen pikt die niet, zoals Ana. Daar kun je dan een alias voor opgeven. In dit geval Anna, zodat het wel werkt

Geplaatst

Bluetooth werkt feilloos met Samsungs. Heb er al diverse aan gehad, nooit problemen mee. Geluidskwaliteit is prima, ook nooit klachten dat ik slecht te verstaan zou zijn.

In combinatie met Android Auto is het helemaal ideaal, vind ik. Gesproken opdrachten voor telefoon, maar ook voor navigatie en spotify. Ik heb al heel wat muziek 'herontdekt', sinds ik er achter ben dat ik Spotify ook gesproken opdrachten kan geven. "Spotify play [bandnaam]" en hop daar start een playlist van het bandje dat je wilt luisteren.
Whatsapp heb ik in Android Auto helemaal uitgezet. Net als jij geen behoefte aan appjes in mn display, dat leidt mij veel te veel af.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Ik gebruik af en toe Bluetooth, maar meestal Apple CarPlay met mijn iPhone. Via een kabeltje verbonden. Dan kun je ook met spraakbesturing werken: "Bel Truus op haar mobiele nummer" of "Stuur een bericht naar Truus met WhatsApp".

Over de gesprekskwaliteit van beiden ben ik tevreden. Het klinkt prima, en als mijn vrouw mij vanuit de auto belt is zij ook prima te verstaan. Zoeken door het adresboek via Bluetooth is onhandig als je veel contacten hebt, maar het werkt.

aangepast door MetBril

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...