Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken.

Waarschijnlijk willen we volgend jaar een andere auto kopen als vervanging van onze C-Max 1.5 Ecoboost automaat. Ik wil het liefste een hybride of plug-in hybride hebben.

Ik heb hele goede ervaringen met een Toyota hybride maar om de caravan te mogen trekken zit je vast aan de RAV4 AWD wat een behoorlijk grote en dure auto is.

De Ford Kuga PHEV is nog te nieuw en mag eigenlijk 100kg te weinig trekken (1200kg en onze hut is max 1300kg).

We zijn Scandinavië gangers dus door Noorwegen en Zweden kom je wel wat bergen en flinke heuvels tegen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Niro met een caravan in de bergen?

Geplaatst

Wij hebben in 2018 met de ANWB een rondreis gemaakt van in totaal 5000 km.  door Denemarken, Zweden en Noorwegen met onze Niro.

Met onze caravan van 1200 kg was dat geen enkel probleem, wel stijgt het verbruik naar 1 op 10/11.

Vlgs mij hebben alle Niro's nog garantie, ze zijn nog geen 7 jaar op de markt.;-)

IMG_4569.JPG

Geplaatst
Op 24-9-2020 om 17:45, meeder zei:

Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken.

Wat zijn zo de negatieve ervaringen met de dubbele koppeling bakken?
Ik heb net voor het eerst een Niro PHEV, de trekhaak er zelf ondergezet en volgend jaar hopelijk op pad met de caravan. Wat kom ik dan tegen als ik zowel automatisch als handmatig schakel?

Geplaatst

Ford heeft met de powershift (DPS6, Getrag 6DCT250) best veel problemen gehad met de mechatronica en de koppelingen.
VAG heeft natuurlijk ook voldoende problemen gehad met de DSG's.
Renault heeft bij de EDC (eveneens de Getrag 6DCT250) ook best veel software issues gekend.

Geplaatst

Dank.
Even gegoogled op "Getrag 6DCT250" en blij met 7 jaren garantie .... .
Op tijd olie en oliefilter vervangen is belangrijk, lees ik. We laten dat de dealer netjes uitvoeren: hopelijk dan geen problemen met deze bak in de Niro.

Geplaatst

De Niro heeft een bak die door Hyundai/Kia zelf ontwikkeld is en zelf geproduceerd wordt.

Maar toch blijf ik altijd wat huiverig voor DCT's.

Geplaatst

Ter geruststelling: mijn Niro hybride trekt de caravan beter dan mijn vorige auto, Renault Scenic (benzine). Het verbruik is ongeveer 1:11 met caravan (Hymer Eriba Troll 540 GT).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...