Ga naar inhoud

Niro navigatie omleiding instellen.


Mijn1steKIA

Aanbevolen Berichten

Als je een andere auto koopt zijn er altijd wat puntjes die je na de koop verbazen of die je zeker niet verwacht had.

Zo ook bij de fraaie Niro die ik begin september heb gekocht. Afgelopen zondag waren wij met ingeschakelde (standaard- ) navigatie op pad naar een voor ons onbekend stukje Nederland. Bij het verlaten van de snelweg werden wij verrast door een afgesloten weg waar de navigatie ons doorheen wilde loodsen. In mij vorige auto, een Prius, drukte ik dan op de stem knop en zei: "omleiding X kilometer" (X = aantal kilometers), waarbij de navigatie dan snel een omleidingsroute berekende. Nu echter kreeg ik een boodschap op het display dat er geen apparaat was aangesloten die stemcommando's kon uitvoeren ... kennelijk moet je daarvoor Google Auto activeren en daar heb ik het niet zo op voorzien. Na een enige zoeken hebben wij onze bestemming toch gevonden.

Mijn vraag aan de leden van de Kiaclub: hoe stel je een omleiding in in de navigatie van de Kia?? Kan daar in de handleiding niets over terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaar later...

Ik heb gister mijn eerste ervaring met de Niro-Navigatie gehad. Gebruikte al jaren TomTom Go (6000, lifetime abonnement bij aankoop in 2014), en omleidingen bij afgesloten wegen, ongelukken etc gaat automaties,

Bovendien flitsers in Nederland, En door zone indicatie ook LEGAAL in Frankrijk, Belgie, Denemarken Duitsland.

 

Waarom kan dat niet bij die KIA navigatie?  Het ziet er zo mooi uit op het display, maar dat lijkt ff meer op de kleren van de keizer. Blijf toch maar TomTommen voorlopig.

En ja ALLE spraak opdrachten voor adres gegevens gingen fout bij KIA, bij TomTom is dat een stuk beter.

aangepast door fiddler
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Eindelijk de kans gehad GooleMaps, Kia navigatie en TomTom Go6200 te vergelijken.

Kia navigatie wekt redelijk maar die vrezelijke stem kan je niet veranderen, en geeft wat veel informatie, hetzelfde geldt voor GoogleMaps, en daar werkt stem programmering vrijwel foutloos.

Maar de winnaar is mijn ouwe TomTom, Stoort je alleen maar als er een flitser i,s en als je te hard rijdt, Stem begeleiding near perfect, en een kiesbare plezante dames stem.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...