Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

Ik ben erop attent gemaakt door een attente Kia-rijder dat hij zomaar in “Mijn Kia” kon komen en ook alle gegeven kon aanpassen (inclusief inlognaam, wachtwoord), oftewel er zit een veiligheidslek in bij Kia motors Nederland. Hij heeft dit gemeld bij KMNL. 

Er staan ook prive gegevens in het systeem en elk datalek moet wettelijk gemeld worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens die er dan op toeziet dat er juist mee omgegaan wordt en goed wordt opgelost. Dit geldt zowel voor overheidsinstanties als particuliere bedrijven. Kia heeft het datalek inderdaad toegegeven maar niet gemeld bij de APG omdat Kia zelf vind dat het slechts een “klein lek” betreft en niet nodig vind. Ik begrijp dat Kia dit liever onder de pet wil houden, maar een lek is een lek en wat verstaat Kia onder klein?

Hoe dan ook het is heel goed mogelijk dat niet alleen mijn gegevens bij Kia op straat zijn komen te liggen maar ook van andere Kia Family Card Club leden. Dus als je vreemde dingen tegenkomt dan weet je waardoor dit kan komen.

Ik heb nu een brief van Kia ontvangen. Ik dacht vast en excuus of uitleg, maar er zat een nieuwe KiaClubCard in en ik ben weer opnieuw welkom geheten bij de Club van Family Card houders. Daarbij een foldertje waarin wordt aangegeven dat de voordelen onder andere de Kia Internationale Wegenhulpgarantie ter warde van 100,- (was dat niet vroeger? Nu heb je allen de uitgeklede versie en moet je zelf extra bijbetalen tot die 100,-), een gratis deelname aan de Kia testdag  ter waarde van 19,95 (om je naar de showroom te lokken zodat ze je een nieuwe auto kunnen verkopen…) en een gratis ViaKia magazine (een reclameboekje van Kia…) die een “waarde” van 4,95 wordt toegekend.

Ik maak er maar wat hilarisch over want ze doen dit allemaal. En ik ben best tevreden over mijn Kia. Kia maakt heel fijne, goede en betrouwbare auto’s en ook met de dealers heb ik goede ervaring. Nu moet KNML dat niveau nog zien te halen.

Geplaatst (aangepast)
58 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Maarre, waarom dan die foto van een uitgeplozen kabelboom?

Mis ik iets of is dit humor?

aangepast door Derrek
Geplaatst

Nou, als ik naar hervormd van jouw bericht scroll heb jij daar een foto staan. Van een kabelboom die is open gemaakt... Dat heeft niks met humor te maken...

Onderstaand het eind van jouw bericht zoals ik dat zie...

c1bf08892268d4e0800878f3f73a8fb0.jpg

Geplaatst

Ik heb werkelijk geen idee waar die foto vandaan komt. Op mijn laptop zie ik de foto ook niet en ik heb hem ook niet geplaatst. Ik heb niet eens een grijze auto; nooit gehad ook.

Ik zie dat je vanaf je mobiel werkt. Tapatalk?

Geplaatst
Ik heb werkelijk geen idee waar die foto vandaan komt. Op mijn laptop zie ik de foto ook niet en ik heb hem ook niet geplaatst. Ik heb niet eens een grijze auto; nooit gehad ook.
Ik zie dat je vanaf je mobiel werkt. Tapatalk?

Tapatalk idd...

Heel raar dit; ik zie die foto dus nog steeds...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...