Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Medio oktober hebben wij een e-Niro besteld. DynamicLine, Runway Red. Verwachte levering januari 2021. Particulier dus bijtelling is niet relevant.

Net gebeld door de dealer. Auto is niet meer leverbaar (?), nodigt ons uit om langs te komen en bestelling om te zetten naar een MY21. Op Facebook lees ik al dat ik niet de enige ben die vanuit een dealer is benanderd met dit verhaal. Ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen dat men auto's verkoopt die dan niet in productie worden genomen. Krijg het gevoel dat onze auto wellicht wordt overgezet naar een leaserijder omdat hij misschien toch nog in december komt. Na anderhalve maand ontdekken dat je iets hebt verkocht wat je niet kunt leveren komt op mij wat bijzonder over....

Zijn er hier lotgenoten? Of heeft iemand informatie over levering van rond 15 oktober bestelde auto's?

Mvg,
Dirk Jan

Geplaatst

Ik heb afgelopen week wel gehoord dat er particuliere kopers zijn doorgeschoven om een leaserijder eerder te kunnen helpen.
Maar daar werd wel gelijk bij gezegd dat de nieuwe modellen waarschijnlijk een stuk rijker uitgerust zijn dus dat het ook voordelig is voor de klant.

Volgens mij zouden ze binnen 2 weken moeten weten of de order doorgaat of niet.
Dus ik zou er alles aan gaan doen om er zo veel mogelijk voordeel uit te trekken, of ze moeten gewoon leveren volgens afspraak. 

Geplaatst

De nieuwe modellen hebben een iets andere uitrusting maar zijn ook goedkoper. Voor de DynamicLIne vervalt de stoelverwarming en stuurverwarming. Wil je die wel dan moet je naar de nieuwe MY21 DynamicPlusLine, die nog steeds goedkoper is dan de DynamicLIne MY20 overigens. Ook als je de voorheen standaard warmtepomp als extra besteld. Waar ik vooral van baal is dat de oplevering opschuift. Zonder warmtepomp een maand, met warmtepomp 2 maanden. Ik ga begin van de week een aanbieding krijgen hoe ze het op denken te lossen. Wil met name een garantie van hen dat ze de inmiddels aangevraagde subsidie compenseren als ik die hierdoor mis ga lopen.

Geplaatst

Aanname van het doorschuiven naar leaserijders u goed kunnen kloppen: diverse collegas die te horen hadden gekregen dat ze pas in 2021 de auto geleverd zouden krijgen, werden erg blij gemaakt. Nu half december en dus 8 ipv 12% bijtelling

• 2 weken later...
Geplaatst

Er zijn blijkbaar niet veel mensen op het forum die hier mee te maken hebben. Op zich logisch want de meesten van jullie rijden al rond in de e-Niro. Ik zal dit draadje (voor mezelf) even afsluiten mocht iemand anders hier alsnog tegenaan lopen.

• KIA heeft een aantal bestellingen voor MY20 auto's omgezet naar MY21. De MY20 productie stopt en blijkbaar zat die pijplijn al vol. De dealer was erg ongelukkig met de slechte communicatie daarover, hij had meerdere klanten die hij dit bklijde nieuws mocht brengen.
  • Voor bestellers van de DynamicLine betekent dit geen stuur- en stoelverwarming meer, daarvoor moet je naar de ExecutiveLine
  • De warmtepomp is niet meer standaard, let dus op dat die in je aangepaste bestelling zit wanneer je die wel! Met warmtepomp heft op dit moment wel wat langere levertijd (die van ons komt daardoor eind maart ipv eind februari)
  • De catalogusprijzen zijn flink naar beneden bijgesteld.

Nu maar eens in alle rust de juiste laadpaal voor onze situatie uitzoeken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...