BarneyRubble Geplaatst 5 Januari, 2021 Geplaatst 5 Januari, 2021 Beste Niro Rijders Ik merk sinds een paar maanden dat mijn Niro ( Hybride) tijdens het automatisch opschakelen een behoorlijke trilling laat voelen, net of er iets niet goed pakt. Ik heb het niet continu maar merk het zo nu en dan tijdens het opschakelen in lage versnellingen. Hij trilt dan bij een overschakeling naar een versnelling hoger en doet dit dan 1x tijdens het geheel opschakelen. Zo af en toe merk ik het ook als ik juist het gas wat dieper intrap om wat meer vaart te maken, bv bij het invoegen. Die trilling voel je dan echt goed en duurt dan zo'n 2a3 seconden. Hebben meerdere hier misschien last van ? Ik ga hier in ieder geval wel melding bij de dealer van maken. Quote
Toby Geplaatst 6 Januari, 2021 Geplaatst 6 Januari, 2021 Ja,ook ik merk dat bij mijn Niro ook soms . Ik merk het vooral bij koud en vochtig weer het lijkt alsof de koppeling niet goed grip krijgt ook bij versnellen ,eenmaal de auto een beetje warm krijgt is het weg maar ook ik ga hier melding van maken. Mijn Niro is van 05/2020 en +/~ 11000 km is dus mijn eerste winter. Quote
BarneyRubble Geplaatst 6 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2021 9 uur geleden, Toby zei: Ja,ook ik merk dat bij mijn Niro ook soms . Ik merk het vooral bij koud en vochtig weer het lijkt alsof de koppeling niet goed grip krijgt ook bij versnellen ,eenmaal de auto een beetje warm krijgt is het weg maar ook ik ga hier melding van maken. Mijn Niro is van 05/2020 en +/~ 11000 km is dus mijn eerste winter. Ja nou je het zegt, inderdaad bij het net wegrijden en dus bij koude motor en bij nog redelijke koude motor. Mijn Niro is van Juli 2018, vorig jaar rond deze tijd had ik het ook soms maar door het toen naderende voorjaar en zomer bijna geen last meer gehad en geen aandacht meer aan gegeven, tot rond oktober vorig jaar tot nu toe het af en toe weer verschijnt. Zullen we elkaar op de hoogte houden betreft dit probleem, ben benieuwd wat jou dealer zegt. Quote
gjklasens Geplaatst 6 Januari, 2021 Geplaatst 6 Januari, 2021 Komt door koud weer. Heeft mijn vrouw met haar VW golf DSG ook. Is de 1e km meestal Quote
Toby Geplaatst 6 Januari, 2021 Geplaatst 6 Januari, 2021 Ja zo ervaar ik het ook bij heel koud weer, zodra alles een beetje warm krijgt is het weg. Quote
BarneyRubble Geplaatst 6 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2021 Maar ik mag toch aannemen dat dit niet echt hoort en dat het toch ook ergens slijtage veroorzaakt. Sowieso een puntje voor de Dealer. Quote
Gerd_NL Geplaatst 6 Januari, 2021 Geplaatst 6 Januari, 2021 Bij mijn Niro (actueel km 107.000) is er geen trilling bij het aanrijden in koud weer, hij rijd alltijd rustig en soepel ... Quote
BarneyRubble Geplaatst 6 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2021 56 minuten geleden, Gerd Bartels zei: Bij mijn Niro (actueel km 107.000) is er geen trilling bij het aanrijden in koud weer, hij rijd alltijd rustig en soepel ... Ook goed om te weten, het betreft hier dus tot nu toe enkele Niro's die met dit probleem rond rijden. Wat betreft de kennisgeving op deze topic. Bedankt voor het melden Gerd. Quote
casper Geplaatst 7 Januari, 2021 Geplaatst 7 Januari, 2021 Dit is op het forum al uitvoerig besproken. Zoek maar even in het forum. Meen me te herinneren dat er zelfs een oplossing voor is. Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2021 1 uur terug, casper zei: Dit is op het forum al uitvoerig besproken. Zoek maar even in het forum. Meen me te herinneren dat er zelfs een oplossing voor is. Specifiek voor de Niro 2018-2020 ? Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2021 (aangepast) Die had ik inmiddels ook gevonden en gelezen en probeer nu eerst dat topic samen te vatten en te vergelijken of mijn probleem daar ook mee te vergelijken is. 7 Januari, 2021 aangepast door BarneyRubble Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 24 Januari, 2021 Wat mij van de week is opgevallen is het volgende: Nadat ik mijn tank bijna had leeggereden heb ik hem weer volledig afgetankt, wat mij toen opviel is dat ik daarna veel vaker de trilling voelde bij het wegrijden, was weer net alsof je over een " fijn " wildrooster reed en kwam nu bij volle tank meteen weer vaker voor. ??? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.