Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, 

Ik ben in een bezit van een kia picanto JA III (3 jaar nu ) maar nu begin ik stilaan problemen te hebben met mijn batterij. ik heb wel een dachcam en een kleine actieve subwoofer maar dat wil toch niet zeggen dat ik mijn auto niet te lang mag laten openstaan ? ik heb dit al eens een keertje bij het onderhoud gezegd en die hebben toen een batterij test gedaan maar die bleek nog OK.

Nu vroeg ik mij af of ik een nieuwe goede batterij kan kopen ? heb al liggen rondgooglen maar ik heb er niet zo veel ervaring mee of die nu past of niet. op autodoc staan er persies batterijen bij die niet in mijn auto passen als ik mijn auto selecteer.

wat is jullie ervaring ? kennen jullie goede batterijen ? hebben jullie hier ooit problemen mee gehad ?

• 2 weken later...
Geplaatst

In de winterperiode kunnen accu's sneller leegraken, dat is een bekend euvel.
Zeker als de auto een aantal dagen (week of langer) stil staat vindt de accu dat niet fijn, zeker bij moderne auto's die tegenwoordig veel elektronica aan boord hebben.

Ikzelf heb een accu/druppellader van CTEK die ik er in de winterperiode wel eens af en toe aanhang als de auto langer heeft stilgestaan.
Die kun je er gewoon aan laten hangen, want die gaat vanzelf over op druppelladen als de accu vol is, en zo is de auto(accu) altijd startklaar.

Goede accu's zijn Varta / Bosch / Yuasa, maar hou je wel aan de juiste afmetingen en de pool-opstelling van de oude accu, anders loop je kans dat je de verkeerde accu koopt, en het niet past.
Als je een auto met start-stop systeem hebt, dan is het raadzaam om een AGM (=type) accu te kopen, die gaan wat langer mee, maar zijn ook wel iets duurder.

Ik adviseer je gewoon een goede beveiligde accu(druppel)lader te kopen, daar heb je veel meer aan als elke keer een nieuwe accu, en is bovendien  veel goedkoper!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...