Remco Boender Geplaatst 17 Februari, 2021 Geplaatst 17 Februari, 2021 50 minuten geleden, Sniperjp zei: Vandaag voor het eerst getankt. Euro 98 Vermoed dat dealer er 95 e10 in heeft gedaan bij levering dus eens kijken of het verschil maakt 411 km gereden tank nog niet leeg. Verbruik 1 op 11,9 Dat valt op zich nog mee... en dat is nog met uitproberen etc neem ik aan dus 1 op 13 ofzo moet wel te halen zijn denk ik? Quote
Sniperjp Geplaatst 17 Februari, 2021 Topic Starter Geplaatst 17 Februari, 2021 Zojuist, Remco Boender zei: Dat valt op zich nog mee... en dat is nog met uitproberen etc neem ik aan dus 1 op 13 ofzo moet wel te halen zijn denk ik? Is inderdaad veel “kilometers” stationair in de garage geweest. vandaag veel 80 km wegen gehad en haalde toen 1 op 14,3. Morgen 100 km snelweg en vrijdag combinatie rit van 110 km. Daarna tanken en eens kijken wat we dan halen. Zelf ook nieuwsgierig Quote
Sniperjp Geplaatst 1 Maart, 2021 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2021 (aangepast) Vandaag weer een update van de GT. Bijna de 2de tank leeg, je komt echt nergens zo met die corona. . vanavond ff tanken en weet dan mijn nieuwe verbruik, nu met euro 98. Er was een probleem met de achterklep deze had last van een rammel. de GT is afgelopen vrijdag een dagje bij de dealer gaan logeren en de rammel is weg. Ze hebben all dopjes, klepjes, beugeltjes en noem maar op vervangen. Alles uiteraard onder garantie en een leen auto zonder kosten. super service van Kia Turnhout. Nu ook wat meer kunnen rijden en het blijft genieten, zit nu ongeveer op 900 KM dus kan rustig aan wat meer gas gaan geven. Stiekem al een keer wat sportief vertrokken bij een stoplicht en dat gaat super. Banden hebben goede grip en de GT komt goed van zijn plek. Het verbruik lijkt erg mee te vallen, 1 op 12 tot 1 op 14 per rit. Gemiddeld weet ik vanavond na het tanken zoals gezegd maar verwacht toch ergens rond de 1 op 13 uit te komen. Dat is dan beter als met de e10 benzine (zoals verwacht) Verder geen problemen en alles gaat super. Het wennen aan de knopjes en vele instellingen gaat snel, en het automatisch rijden op de snelweg is een feest. In het begin is het wat spannend vooral het remmen, maar het went en het is mooi om te zien dat de techniek echt bijdraagt in het rij plezier. Maar blijf opletten, het is niet 100%, soms is ie ff de streep kwijt en dan kan het wel eens spannend worden hahaha. Vooral in Belgie met die geweldige wegen. Hier in België heb je niet veel aan deze opties, er staan vaker geen strepen als wel en dus werkt het niet. meteen de GT ook maar eens gewassen na al het zout en sneeuw van een week terug. Wat me opviel is dat de deluxe white ook echt een luxe kleur is (ja ik weet het wit is geen kleur) hieronder een detail foto van de lak. dit is geen natte auto maar droog en in de zon. Echt een kleur explosie. Dus mocht je niet weten wat de deluxe white voor een kleur is, hier het bewijs. de zwarte puntjes in de foto is stof overigens. Later nog even een verbruik update en zal later ook nog wat foto's plaatsen van de wagen 1 Maart, 2021 aangepast door Sniperjp Quote
Remco Boender Geplaatst 2 Maart, 2021 Geplaatst 2 Maart, 2021 23 uur geleden, Sniperjp zei: Vandaag weer een update van de GT. Bijna de 2de tank leeg, je komt echt nergens zo met die corona. . vanavond ff tanken en weet dan mijn nieuwe verbruik, nu met euro 98. Er was een probleem met de achterklep deze had last van een rammel. de GT is afgelopen vrijdag een dagje bij de dealer gaan logeren en de rammel is weg. Ze hebben all dopjes, klepjes, beugeltjes en noem maar op vervangen. Alles uiteraard onder garantie en een leen auto zonder kosten. super service van Kia Turnhout. Nu ook wat meer kunnen rijden en het blijft genieten, zit nu ongeveer op 900 KM dus kan rustig aan wat meer gas gaan geven. Stiekem al een keer wat sportief vertrokken bij een stoplicht en dat gaat super. Banden hebben goede grip en de GT komt goed van zijn plek. Het verbruik lijkt erg mee te vallen, 1 op 12 tot 1 op 14 per rit. Gemiddeld weet ik vanavond na het tanken zoals gezegd maar verwacht toch ergens rond de 1 op 13 uit te komen. Dat is dan beter als met de e10 benzine (zoals verwacht) Verder geen problemen en alles gaat super. Het wennen aan de knopjes en vele instellingen gaat snel, en het automatisch rijden op de snelweg is een feest. In het begin is het wat spannend vooral het remmen, maar het went en het is mooi om te zien dat de techniek echt bijdraagt in het rij plezier. Maar blijf opletten, het is niet 100%, soms is ie ff de streep kwijt en dan kan het wel eens spannend worden hahaha. Vooral in Belgie met die geweldige wegen. Hier in België heb je niet veel aan deze opties, er staan vaker geen strepen als wel en dus werkt het niet. meteen de GT ook maar eens gewassen na al het zout en sneeuw van een week terug. Wat me opviel is dat de deluxe white ook echt een luxe kleur is (ja ik weet het wit is geen kleur) hieronder een detail foto van de lak. dit is geen natte auto maar droog en in de zon. Echt een kleur explosie. Dus mocht je niet weten wat de deluxe white voor een kleur is, hier het bewijs. de zwarte puntjes in de foto is stof overigens. Later nog even een verbruik update en zal later ook nog wat foto's plaatsen van de wagen Als het goed is staat aanstaande dinsdag dezelfde kleur voor de deur, helaas zonder 200pk Quote
Sniperjp Geplaatst 2 Maart, 2021 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2021 1 uur geleden, Remco Boender zei: Als het goed is staat aanstaande dinsdag dezelfde kleur voor de deur, helaas zonder 200pk Dat wordt genieten Quote
Sniperjp Geplaatst 2 Maart, 2021 Topic Starter Geplaatst 2 Maart, 2021 Verbruik met euro 98 was 1 op 13,14 Quote
Sniperjp Geplaatst 20 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2021 (aangepast) Weer ff geleden maar weer tijd voor een update.. Door alle corona regels zit ik veel minder in mijn auto als normaal, nu ongeveer 5000 KM gereden sinds februari, doe ik normaal in een week of 5. Had laatst een rit van 440 KM en dan haal je in NL op de snelweg toch 1 op 15,1 in een GT. valt mij niet tegen. Valt me wel op de de boordcomputer afwijkt, deze gaf 1 op 14,9 maar verschil is klein. Kan verder melden dat er geen rammeltjes meer zijn sinds de aanpassing door KIA en dat alles perfect gaat met de GT. Wel een gemiste optie is het remote sluiten en openen van de ramen en dakraam. ramen dicht gaat met afstandsbediening maar dak blijft open daarnaast kun je ze dus niet meer openen met de afstandsbediening. 20 Mei, 2021 aangepast door Sniperjp Quote
Sniperjp Geplaatst 26 Augustus, 2021 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2021 (aangepast) weer even een update, weer ruim 2000 Km verder. geen rammeltjes geen piepjes. Alles gaat goed. vraag me wel af wat er gebeurd als je de smart cruise gebruikt en je een melding krijgt handen aan het stuur. de eerste melding is oranje, de tweede rood maar durf niet langer te wachten. hoor verhalen van andere merken dat de auto stopt en dat vind ik een beetje link op de snelweg iemand dit al eens getest en wat gebeurd er dan ? 26 Augustus, 2021 aangepast door Sniperjp Quote
Rickvi1 Geplaatst 26 Augustus, 2021 Geplaatst 26 Augustus, 2021 bij het 2019 model blijft de cruise control werken en gaat de rijbegeleiding uit, bij het 2021 model gaan beide uit. Kun je daarna gewoon weer opnieuw activeren als je even het stuur hebt vastgepakt Quote
Sniperjp Geplaatst 17 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2022 We zijn nu een jaar verder (iets meer) en nu ongeveer 20k op de teller. Auto rijdt heerlijk, absoluut geen spijt van. De Benz (S500) is weg want de KIA rijdt fijner, vooral de automaat is super. Heb wel de hack uitgevoerd met de uitlaat klep, deze blijft nu altijd open. Geen sport stand meer nodig voor een mooie roffel. Bespaard weer wat benzine. verbruik is op korte afstanden met snelweg en stads verkeer tot max 40 minuten ongeveer 1 op 13 Op lange stukken vooral snelweg haal ik zeker 1 op 15. Quote
Sniperjp Geplaatst 9 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 9 Oktober, 2024 Net de 65.000 kilometer gepasseerd met de GT en tot nu toe best tevreden. Tot op heden geen onkosten gehad buiten het normale onderhoud. Helaas wel 2 velgen moeten vervangen doordat er stoeptegels op de snelweg lagen. Met 120 over een tegel rijden geeft als resultaat 2 gebroken velgen en 2 klapbanden. Met de nodige stuurmanskunsten de auto van de snelweg kunnen sturen zonder verdere schade. Nieuw setje velgen en alles was weer als vanouds. Hebben er vorig jaar ruim 6000 Km in de UK mee gereden in 3 weken zonder problemen, dus zelfs links rijdt ie goed. Is nu wel iets aan de hand waar ik niet blij mee ben. De voorstoel begint aan de zijkant heel hard te slijten, de wang van de stoel is al deels kaal. Nu is de KIA volledig dealer onderhouden dus mag je rekenen op 7 jaar garantie.......niet dus. KIA vind dit normale slijtage en bied geen enkele oplossing. We gebruiken de wagen 2 a 3 keer per week en in 3 jaar hebben we pas 65K KM en dus is de KIA versleten en hoort dat zo volgens KIA. Zeer teleur gesteld in de slechte service van KIA, de aangeboden garantie van niks. Je betaald voor een KIA beurt 2x zoveel als bij een BOVAG autobedrijf en dan blijk je dus dezelfde garantie te hebben...niks Verder erg tevreden over de GT maar dit is wel een domper op mijn ervaring. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.