Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds gisteren reageert mijn lichtsensor HEEL gevoelig. Ik heb de schakelaar op "auto" staan.

Bij normaal licht buiten, schakelt hij nu het normale licht al aan en wil niet meer uit. Daar waar je normaal een tunnel inrijdt, waar hij even in- en uitschakelt, blijven de lampen gewoon branden.

Iemand een idee, tot voor gisteren werkte het prima.

Mario

Geplaatst

Misschien een rare vraag; je hebt niks op het dashboard liggen wat de sensor blokkeert?

En de lichten schakelen ook wel uit als je de auto afsluit?

Anders zou het in de sensor kunnen zitten, die kan dan defect zijn.

Kortom; als dit het allemaal niet is, naar de dealer ermee!

Succes.

Geplaatst

Vuil?

Of toch "gewoon" een defect... Bijv. als de daadwerkelijke sensor noet meer correct achter het "ruitje" zit. Of een draadbreuk of losse stekker...
Dergelijke sensoren werken meestal met een output in de vorm van een spanning. En dan is ergens een grotere weerstand dus van invloed op die output...

Geplaatst (aangepast)

Ehhh, NEE, niks op het dashboard liggen; alles vrij zicht.

Het is echt een typisch raar elektrisch dingetje.

Vandaag van huis naar werk gereden --> sensor reageert heel "gevoelig" (niet zoals het hoort)

Vanmiddag van werk naar huis --> GEEN probleem; sensor werkt zoals het moet zijn. (ook bijv bij in- en uitrijden tunnel)

Morgen nog maar eens aankijken ...

aangepast door MvH
Geplaatst

Heb jij een dashcam geïnstalleerd? Dan kan misschien een spiegeling via Dashcam op de lichtsensor vallen ... alleen een idee ...

Geplaatst

Heel soms reageert de sensor bij mij ook iets anders; afhankelijk hoe de zon meedraait of schuin op de auto staat. Ik heb er nog nooit pijl op kunnen trekken wat hiervan de oorzaak is. Het is zeer incidenteel en niet de moeite om te melden.

Geplaatst
13 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Heb jij een dashcam geïnstalleerd? Dan kan misschien een spiegeling via Dashcam op de lichtsensor vallen ... alleen een idee ...

Nope, geen dashcam

Geplaatst
1 uur geleden, Rob18 zei:

Heel soms reageert de sensor bij mij ook iets anders; afhankelijk hoe de zon meedraait of schuin op de auto staat. Ik heb er nog nooit pijl op kunnen trekken wat hiervan de oorzaak is. Het is zeer incidenteel en niet de moeite om te melden.

Rob,

Aha, da's een goeie. Het was inderdaad dat de zon(sondergang) vrij vel en laag op de auto scheen; vandaar dat ik dacht dat de reactie van de sensor raar was met al dat licht.

dank je wel ... :dup:

Geplaatst
5 uur geleden, MvH zei:

Rob,

Aha, da's een goeie. Het was inderdaad dat de zon(sondergang) vrij vel en laag op de auto scheen; vandaar dat ik dacht dat de reactie van de sensor raar was met al dat licht.

dank je wel ... :dup:

Geen dank. Scheelt weer een ritje naar de dealer:smileys-car-driving-120054:

Geplaatst

Ik dacht dat je bekend was met dat gedrag, maar dat heb ik dus ook bij mij Picanto. Met de zon laag ACHTER me gaat de verlichting soms bij vol daglicht ook aan.
Vermoedelijk komt dat dan door schaduw vorming IN de sensor behuizing.

Geplaatst
Op 1-6-2021 om 16:48, Murcielaygo zei:

Ik dacht dat je bekend was met dat gedrag, maar dat heb ik dus ook bij mij Picanto. Met de zon laag ACHTER me gaat de verlichting soms bij vol daglicht ook aan.
Vermoedelijk komt dat dan door schaduw vorming IN de sensor behuizing.

Klopt, zon staat laag links achter

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...