Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is er iemand die een handleiding kan delen van een Kia e-Niro model 2021? Ik ben namelijk van plan om zo'n uitvoering te gaan kopen/leasen en kan dus nog niet een mijnKia account aanmaken om de handleiding zelf te downloaden. Het gaat daarbij om een 64 kWh uitvoering. 

Ik wil me namelijk optimaal voorbereiden om het juiste type te kiezen met de juiste opties. Tevens vind ik het fijn om alvast te kunnen inlezen van alle mogelijkheden.

Geplaatst
14 uur geleden, Jojan265 zei:

Is er iemand die een handleiding kan delen van een Kia e-Niro model 2021? Ik ben namelijk van plan om zo'n uitvoering te gaan kopen/leasen en kan dus nog niet een mijnKia account aanmaken om de handleiding zelf te downloaden. Het gaat daarbij om een 64 kWh uitvoering. 

Ik wil me namelijk optimaal voorbereiden om het juiste type te kiezen met de juiste opties. Tevens vind ik het fijn om alvast te kunnen inlezen van alle mogelijkheden.

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/fi/fi/assets/contents/service/service-care/help-books/english/Kia-e-Niro-English-owners-manual.pdf

http://webmanual.kia.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT/EU/Dutch/index.html

Geplaatst

Hartelijk dank voor de info.

Ik zie echter in de handleiding nog steeds de 7.2 kW Onboard charger staan, terwijl de nieuwe e-Niro een 11 kW Onboard charger kan hebben (vanaf een bepaald type). Wellicht is er nog geen nieuwere handleiding of is dit misschien nog niet bijgewerkt.

Daar had ik nu juist ook nog een vraag over: Ik had verwacht dat ik de laadstroom in de auto aan zou kunnen passen, maar dit lijkt niet te kunnen. Ik moet dus zorgen voor een 3 fasen lader waarop ik dat wel zelf kan instellen. Klopt mijn aanname?

Geplaatst
Op 24-6-2021 om 10:19, Jojan265 zei:

Kia website: 11kW 3-fase on board charger

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Jojan265 zei:

Hartelijk dank voor de info.

Ik zie echter in de handleiding nog steeds de 7.2 kW Onboard charger staan, terwijl de nieuwe e-Niro een 11 kW Onboard charger kan hebben (vanaf een bepaald type). Wellicht is er nog geen nieuwere handleiding of is dit misschien nog niet bijgewerkt.

Daar had ik nu juist ook nog een vraag over: Ik had verwacht dat ik de laadstroom in de auto aan zou kunnen passen, maar dit lijkt niet te kunnen. Ik moet dus zorgen voor een 3 fasen lader waarop ik dat wel zelf kan instellen. Klopt mijn aanname?

Ik denk dat handleiding idd niet aangepast is. Mijn eNiro MY2021 laadt op 11kWH als ik de laadsessie info van wallbox moet geloven:

48.26kWh  in 4h7m49s ~ 11kW

In de auto kun je geen max. laadstroom instellen, alleen tot welk niveau de batterij geladen kan worden. In mijn wallbox kan ik de max stroom die naar auto gaat wel limiteren.

aangepast door Xelanc
Geplaatst
23 minuten geleden, Jojan265 zei:

Mooi, dank voor de info. Ga ik zoeken naar een lader waarop je de max. stroom kunt instellen.

In de Wallbox Copper SB die ik heb , heb ik de max stroom op 25 ampere gezet (omdat de zekering in meterkast ook max 25 ampere aan kan) dat is een jumpersetting die je eenmalig in de kast zet voordat die dichtgeschroefd wordt.

In de laadapp kan ik kan ik via mijn  telefoon bij iedere laadsessie de stroom instellen tussen 6-25 ampere. In de praktijk laad ik altijd met 25A :-)

Geplaatst

Alles begint met je meterkast, heb deze gekocht, laat met 11 kw op, voor 24 kw is zijn de kosten van verzwaring meterkast bij liander €1000 !.Verhogen naar 3x 25 was €320 .

8E3E0CC6-EEE4-4A2F-BEA4-889AE53EA14E.png

Geplaatst (aangepast)

Ik heb de Wallbox Pulsar Plus. Hoewel mijn e-Niro (2019) maar 1 fase kan laden, heb ik de Wallbox toch alvast 3-fasen aangesloten (7,4 kW op 1 fase, 22 kW op 3). De Pulsar Plus heeft geen RFID (kaartlezer), alleen toegang via de app. Omdat ik de enige gebruiker ben, is dat geen probleem. In de app kun je ook de laadstroom per 1 Ampère instellen van 6-max, waarbij max de in het apparaat ingestelde waarde is (tot 32 A). Als je een (extra, snelle) power meter aansluit in je meterkast (met een datakabel naar de Wallbox) kun je gebruik maken van load balancing (de lader vermindert de laadstroom naar de auto als in huis een grote verbruiker inschakelt (wasmachine, droger, oven, o.i.d.)). De 'slimme' elektriciteitsmeter geeft op de P1 poort ook de stroom per fase uit, maar doet dat met te lange tussenpozen. Mijn Wallbox hangt binnen in de schuur, ook om de buren niet teveel overlast te bezorgen; er komt best veel licht vanaf. De kabel gaat door de muur en de stekker hangt buiten in de wandhouder.

De Pulsar Plus heeft ook een timer, en de mogelijkheid een automatische blokkering in te stellen. Als ik weg wil, terwijl er een laadsessie bezig is, doe ik de auto (dus ook de laadstekker) van het slot, trek de stekker eruit, steek die in de wandhouder, doe het laadklepje dicht, stap in, en rij weg. De Wallbox schakelt na 1 minuut (instelbaar) de blokkering in. Terug thuis gaat precies omgekeerd, maar vanwege de blokkering start het laden niet meteen. Om direct, dan wel uitgesteld, te gaan laden maak je in de app de gewenste instellingen. 

aangepast door Case
Geplaatst (aangepast)

@Jojan265 Bij de E-Soul kun je dat wel instellen, dus ik neem aan dat het met de Niro ook (en op dezelfde wijze) kan.

Ik heb de auto nog niet, maar heb de manual hier gedownload:

Download 2021 KIA Soul EV - Owner's Manual PDF (532 Pages) (carmanuals2.com)

Waar ik de betreffende tekst gevonden heb is op bladzijde '1-11'

aangepast door Peter-036
tag bijgezet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...