Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond,

Iemand heeft tegen de linker spiegel (bestuurderskant) van onze Picanto uit 2018 gezeten waardoor er een stukje plastic van het knipperlicht is afgebroken. Een belletje met de dealer leert dat dit onderdeel € 106,- kost en nog eens € 75,- voor het monteren. Dat is best serieus geld. Het hele weekend heb ik op internet gezocht naar alternatieven maar niets gevonden. Weet iemand of dit onderdeel elders te krijgen is tegen een mooiere prijs en heeft iemand dan ook een stappenplannetje van hoe je deze kan vervangen?

Ik hoor het graag, alvast bedankt, Paul

Geplaatst

Zijn de spiegels van de 2018 anders dan van de 2011/2012? Ze kijken namelijk heel veel op elkaar...
Je zou dan meer aanbod hebben op de tweedehands markt ook...

Ik heb zelf bijv. nog een linker spiegel liggen ergens (ben verhuisd) van mijn 2011 TA, maar die zou ik moeten zoeken EN ik weet niet hoe de staat van decrichtingaanwijzer is, omdat een Honda Jazz deze een tik heeft gegeven...

Geplaatst

Bedankt voor de reactie. Het zou mooi zijn als de TA versie ook past, die is namelijk wel te verkrijgen/vinden voor een prijsje van € 20. Dus als iemand dit zeker weet, dan hoor ik dat graag. Ook hoe je de spiegel uit elkaar kan halen om het knipperlicht te vervangen. Bedankt.

Geplaatst

Inmiddels heb ik voor € 20 een nieuw knipperlicht binnen gekregen. Heb net het spiegelglas verwijderd en 1 schroef. De rest lijkt geklikt maar weet iemand wat je verder moet doen om bij het lampje te komen? Inmiddels verschillende filmpjes zitten te bekijken van andere KIA’s maar bij de Picanto zit het toch weer anders. Ik hoor het graag als iemand iets weet. Bedankt.

Geplaatst (aangepast)

Inmiddels ben ik er toch uitgekomen. Als het glas is verwijderd dan kan je de afdekkap verwijderen door links het klemmetje van de afdekkap los te klikken. Dan in het midden bovenaan de twee klemmetjes met een tang naar elkaar toe buigen en in de tussen vanaf buiten de afdekkap langzaam voorzichtig lostrekken. En vervolgens kom je erachter dat het nieuwe knipperlicht niet past. Aansluiting zit aan de achterkant terwijl het aan de bovenkant hoort te zitten. Daardoor is het ook te diep. Dus een TA past niet op een JA. Waarschijnlijk toch maar naar de dealer.

aangepast door Paulie
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...