Jordy89 Posted December 6, 2021 Posted December 6, 2021 Hallo, Wellicht is hier al een topic over, dan excuses. Maar bij het doorzoeken van het forum kon ik hier in ieder geval niet iets over vinden. Op dit moment ben ik in het bezit van een Kia Rio uit 2015. Nu hebben mijn vriendin en ik kortgeleden ons eerste kindje gekregen en merk ik dat de Rio niet heel ruim is. De kinderwagen moet grotendeels uit elkaar gehaald worden wil deze in de bagageruimte passen en dan moet de rest van de spullen op de achterbank. Dit is prima voor nu, maar toch ben ik mij aan het oriënteren op een wat ruimere auto. Kia bevalt mij goed en een van de overige Kia modellen ben ik best te spreken over de Niro. Ik rij 30.000 kilometer per jaar en ben dus ook wel op zoek naar een wat zuinigere auto. Volgens mij voldoet de Niro hier aan. Alleen twijfel ik over de bagageruimte bij de Niro. Kan iemand hier iets over zeggen wb het vervoeren van een gezin met alle spullen die daar bij komen kijken? Quote
gjcvro Posted December 6, 2021 Posted December 6, 2021 Lijkt me lastig om voor iemand anders te beoordelen. We hadden ooit een feestje waarbij 2 vergelijkbare gezinnen langskwamen vader, moeder, 2 kinderen. 1 met eeen twingo en 1 met een passat. De reactie van de passatrijders was dat de auto eigenlijk net te klein was om alles mee te nemen, vervolgens rijdt de twingo voor met 4 mensen er in en alles incl matras wat ze die avond nodig hadden en de reactie was "past precies" Om toch een mening te geven: De Niro is niet overbemeten ruim in de kofferbak, dan kun je beter kijken naar een station hiervoor hebben we een focus en megane station gehad en die zijn duidelijk ruimer. Volgens mij daarentegen is de ruimte op de achterbank weer ruimer dan bij vele stations dus voor iets grotere kinderen is dat weer fijn. Quote
SmurfenB Posted December 6, 2021 Posted December 6, 2021 Eens met @gjcvro. Wij hebben na de Renault Clio SW, nu een Kia Ceed SW. Ondanks dat dit een lage auto vergeleken met een Niro is (goed tegen hoger verbruik en CO2 uitstoot) is hij erg ruim. Zo heb ik voor de hond een bak van 1meter bij 1 meter kunnen plaatsen achterin zonder alle vloerbakken te verwijderen, zie forumpost LINK. Ik zou vooral bedenken wat u wilt meenemen de komende X jaren en bij welke pieken u ook wat kunt laten staan ofdat u kiest voor een trekhaak. Het is zonde om continue een te grote auto te rijden, als de ruimte minder dan 1 keer per jaar benut. Aangezien u ook aangeeft het verbruik in uw afweging mee te nemen. Quote
Brat Pit Posted December 6, 2021 Posted December 6, 2021 Dit zul je toch echt zelf moeten beoordelen. Objectief is het aantal liters, subjectief is ieders eigen opinie. Eén ding kan ik wel zeggen. Als ik op vakantie ga, dan haal in de vlakke laadvloer van 12 cm dik schuim er uit en leg hier de afdekplaat op. Scheelt zeker 100 liter. Zoek even op dat onderwerp hier op het forum. Er is het een en ander over geschreven. Quote
Sometimes Posted December 6, 2021 Posted December 6, 2021 Ik heb even de specificaties erbij gezocht; de Kia Rio van 2015 (zowel het oude als het vernieuwde model) heeft 288 liter bagageruimte. Dat is niet veel. De Niro heeft 427 liter bagageruimte. Dat is anderhalf keer zo groot. Denk dat de kinderwagen nog steeds deels uit elkaar moet, maar het is dus wel een stuk ruimer. Quote
Michel_1970 Posted December 7, 2021 Posted December 7, 2021 @Sometimes, waarom maak je er geen leuk uitstapje van en ga met vrouwlief gewoon bij de dealer kijken en neem de kinderwagen mee om in een NIRO te passen. Weet je direct of het model voor jouw (jullie dan )geschikt is en anders heb je goede "smoes" voor andere keuze...... Quote
gjcvro Posted December 7, 2021 Posted December 7, 2021 Kinderwagen is natuurlijk ook maar een tijdelijk probleem.. 1 Quote
Sometimes Posted December 8, 2021 Posted December 8, 2021 8 uur geleden, zei Michel_1970: @Sometimes, waarom maak je er geen leuk uitstapje van en ga met vrouwlief gewoon bij de dealer kijken en neem de kinderwagen mee om in een NIRO te passen. Weet je direct of het model voor jouw (jullie dan )geschikt is en anders heb je goede "smoes" voor andere keuze...... Ik ben niet de Topic Starter De kinderwagenfase is voor mij al een poos geleden, ben ongeveer van hetzelfde bouwjaar als jij. Quote
Guest Posted December 11, 2021 Posted December 11, 2021 Mijn ervaring: Suggestie: haal de dubbele laadvloer in de kooferbak eruit middels het losdraaien van een paar schroeven. Plus de piepschuim inlay. Dit scheelt behoorlijk in ruimte en is na de vakantie of trip weer gemakkelijk terug te schroeven. Family van 2 volwassen en 2 kids (16+) konden gemakkelijk alle bagage kwijt achterin. Dit hield in: 4 cabin-size rolkoffers naast elkaar en een aantal compacte weekendtassen. Plus wat extra kussen op de achterbank tussen de kids in. En benut vooral ook de ruimte onder de voorstoelen. Als deze in de hoogste stand staan, kan je daar veel bergen. Happy trips! Quote
Harald Kia Posted December 18, 2021 Posted December 18, 2021 Suggestie: haal de dubbele laadvloer in de kofferbak eruit middels het losdraaien van een paar schroeven. Plus de piepschuim inlay. Dit scheelt behoorlijk in ruimte en is na de vakantie of trip weer gemakkelijk terug te schroeven. Ik heb dit bovenstaande jaren lang gedaan. Ik heb hiervoor een plank gemaakt en bekleed met stof, deze past precies op de plaats waar eerst de bak was. Je kofferbak wordt ± 15 cm dieper. Ik heb de niro verkocht, maar ik heb de plank nog, als er iemand interesse heeft mag hij hem komen halen. Omgeving Kerkrade. 2 Quote
Recommended Posts