Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Niro rijders,

In december 2020 heb ik onze Niro uit 2017 ingeruild voor een nieuwe. Nog steeds zeer tevreden, maar ik heb een ergernissen die de Kia niet wil/kan oplossen. 
Ik wil graag de flitsmeldingen aan hebben. Dit had ik ook op de vorige Niro. Die moest via hotspot van je telefoon. Bij deze Niro zou het er standaard in zitten, omdat De Niro al een eigen Simkaart via het UVO systeem. 
Deze Niro kijkt ook naar de verkeersborden. De maximumsnelheid staat in je Dashboard. Alleen mist deze wel eens een bord. Hierdoor geeft hij soms mas 30km/h aan op een weg waar je 100 mag. Dit is dus het probleem, want ook de flitsmeldingen gebruikt deze borden. 
Ik woon vlak bij diverse trajectcontroles. Regelmatig draai ik de autoweg op met 30 of 70 op mijn Dashboard, terwijl je er 100 mag. Hierdoor gaat de flitsmelder als een gek bliepen, omdat ik veel te hard rijdt. 
de dealer heeft hier geen oplossing voor, maar zegt ook geen andere klachten hier over te krijgen. Ik zou graag zien dat de borden herkenning kan worden los gekoppeld van de flitsmeldingen. 
Dus ik vraag me af, Gebruikt verder niemand dit systeem? Of ben ik de enige die deze klachten heb, en ligt het aan mijn Niro. 

gr. Erik

Posted

Het is een dynamic line, alleen zat er in deze standaard extra die optie. De modellen daarna (2021) hadden weer andere opties standaard. Dit was net zoiets al de first edition. Dat was ook een basis model met wat extra’s van de hogere modellen. 

maar ik heb die optie dus wel.