Ga naar inhoud

Android Auto en Apple Carplay


BarneyRubble

Aanbevolen Berichten

11 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik weet dat je via de Android App bij de Ontwikkelaars Instellingen de Resolutie kan wijzigen en zo een widescreen te activeren.

Echter, in Android 12 zit Android Auto geïntegreerd en dus geen aparte App meer, hierdoor kom je dus niet in de Ontwikkelaars modus.

Moet ik de App misschien alsnog apart installeren en daarin dan de video resolutie aanpassen?, raakt Android Auto dan niet in de war met 2 versies op de Android 12 S10+🤔

U "activeert" Android auto wide niet op deze manier. U past alleen de weergave aan van Android auto wide.

Dus standaard heeft Android auto wide, twee apps naast elkaar op gen5w de nieuwe weergave).
MAAR als je de resolutie aanpast, krijg je de oude weergave van voor AAwide maar dan over het hele scherm gevuld. Het scherm is dan horizontaal overstrekt, wat betekend dat rond symbolen ovaal zijn, 

Zie video:

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


46 minuten geleden, zei SmurfenB:

U "activeert" Android auto wide niet op deze manier. U past alleen de weergave aan van Android auto wide.

Dus standaard heeft Android auto wide, twee apps naast elkaar op gen5w de nieuwe weergave).
MAAR als je de resolutie aanpast, krijg je de oude weergave van voor AAwide maar dan over het hele scherm gevuld. Het scherm is dan horizontaal overstrekt, wat betekend dat rond symbolen ovaal zijn, 

Zie video:

 

Van dit filmpje had ik de instellingen voor de resolutie, waar het mij om gaat is dat mijn Android Auto er op het scherm er net zo uit ziet als voor de laatste update. ( denk ik ) kan je mij een foto sturen hoe de Android Auto er nu na de laatste update er bij jou uit ziet, dan kan ik kijken of het bij mij net zo is of toch nog anders, bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp het van de resolutie, hiermee blijft nu het scherm hetzelfde maar nu scherper.

Als ik AA aan zet dan blijf ik dit scherm houden terwijl de boel pas geupdate is, ( bij splitscreen ook even alles uitgezet maar geen resultaat. Wat gaat hier mis?

20220722_113641.jpg

20220722_113652.jpg

20220722_114345.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei BarneyRubble:

20220722_114345.jpg20220722_113652.jpg

 

Linker foto: U heeft inderdaad de laatste versie van 23-06-2022
Rechter foto: U heeft splitscreen nog aanstaan in uw entertainment systeem.

Als u naar de instellingen gaat, van het entertainmentsysteem. Kunt u links boven op het zoekglaasje drukken (zie ook linker foto). Daar zoeken op "split", dan vind u het vanzelf. Volgens mij kan het alleen aangepast worden als u uw telefoon niet OF wel heeft aangesloten. Maar daar komt u snel genoeg achter. Dat zou het enige moeten zijn.

aangepast door SmurfenB
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de split instellingen kan je aanvinken wat je allemaal aan de rechterkant van je " split " venster wilt kunnen zien, als je alles uitvinkt dan blijft alsnog de kaart en media in het splitscreen dus uitschakelen lukt daar dus niet, zie ook de foto.

Is er soms nog ergens een instelling waar je simpel het hele splitscreen kan uit schakelen, als ik splitscreen in het zoekvenster in typ dan kom ik direct weer in het scherm op de foto.

20220722_180629.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


HeHe, ik denk dat ik het gevonden heb.

Zie nu de onderste foto, als dit klopt dan hebben andere forumleden hier in ieder geval ook wat aan.😉

 

 

 

 

20220722_202545.jpg

20220722_202600.jpg

20220722_202610.jpg

20220722_203544.jpg

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Op 17-3-2022 om 09:24, zei Charley Kurvers:

Ik zag ergens op YouTube dat er misschien  een update komt voor het draadloos te maken.

Dan houd je een USB-A over voor evt. een usb stick met muziek te gebruiken.

Hallo Charley,

Ik weer niet of ik dit mag vragen hier.... Heb jij enig idee hoe ik radio kan luisteren terwijl apple carplay aanstaat? Zodra ik apple carplay aanzet stopt de radio en krijg ik de muziek die op mij iphone staat (nieuwe Kia Sportage). Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten, Irma

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-8-2022 om 20:06, zei Irma Hille:

Hallo Charley,

Ik weer niet of ik dit mag vragen hier.... Heb jij enig idee hoe ik radio kan luisteren terwijl apple carplay aanstaat? Zodra ik apple carplay aanzet stopt de radio en krijg ik de muziek die op mij iphone staat (nieuwe Kia Sportage). Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten, Irma

Als Apple Carplay en in mijn geval Android Auto aan staat druk ik gewoon op de toetsen onder het scherm op Radio en werken die dan gewoon samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 7 maanden later...

Sinds vorige week nieuwe Sportage Phev opgehaald bij dealer. Alleen werkt Apple carplay niet, als ik de iphone via apple kabel aan auto koppel en klik op knop TELEFOON PROJECTIE krijg ik voortdurend de melding, "gebruik alleen een goedkeurde kabel", terwijl het een eigen kabel is van Apple. Via telecom winkel ook al meerdere officiele kabels geprobeerd. Steeds dezelfde melding. 

melding.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


#Justdigid schreef het laatst:

Zoals ik al zei, ik moet mijn Sportage nog ontvangen. Hoop met 2 a 3 weken? 

Ik gebruik sinds de Kickstarter periode de AAwireless dongle in de Golf. Werkt probleemloos en snel. Ook met twee toestellen en het wisselen. 

Ik denk niet dat draadloos Android /carplay gaat komen in de Gen5w navigatie. De een zegt dat de hardwarechip poorten niet toereikend zijn, de ander zegt vanwege licentie TomTom. 

AAwireless is echt een aanrader. Ik heb ook zo'n Android Mini kastje, Carlinkit maar dat werkt minder mooi. 

Kortingscode "ap10" werkt nog zag ik. 

https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/deals/android-auto-draadloos-aawireless-dongle-adv/%3famp

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, zei BarneyRubble:

#Justdigid schreef het laatst:

Zoals ik al zei, ik moet mijn Sportage nog ontvangen. Hoop met 2 a 3 weken? 

Ik gebruik sinds de Kickstarter periode de AAwireless dongle in de Golf. Werkt probleemloos en snel. Ook met twee toestellen en het wisselen. 

Ik denk niet dat draadloos Android /carplay gaat komen in de Gen5w navigatie. De een zegt dat de hardwarechip poorten niet toereikend zijn, de ander zegt vanwege licentie TomTom. 

AAwireless is echt een aanrader. Ik heb ook zo'n Android Mini kastje, Carlinkit maar dat werkt minder mooi. 

Kortingscode "ap10" werkt nog zag ik. 

https://www.google.com/amp/s/www.androidplanet.nl/deals/android-auto-draadloos-aawireless-dongle-adv/%3famp

Ik wil graag de draadloze oplossing hebben voor mijn sportage.

Dit niet dus:  Ik heb ook zo'n Android Mini kastje, Carlinkit maar dat werkt minder mooi. 

Wat heb ik betreft de kenners precies nodig om dit goed werkend te krijgen?🤔

Is dit genoeg: Android Auto draadloos: betaalbaar dankzij AAWireless-dongle?

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei RonaldVr:

Sinds vorige week nieuwe Sportage Phev opgehaald bij dealer. Alleen werkt Apple carplay niet, als ik de iphone via apple kabel aan auto koppel en klik op knop TELEFOON PROJECTIE krijg ik voortdurend de melding, "gebruik alleen een goedkeurde kabel", terwijl het een eigen kabel is van Apple. Via telecom winkel ook al meerdere officiele kabels geprobeerd. Steeds dezelfde melding. 

melding.jpg

Telefoon projectie is een ander item.🤔 in mijn geval met Android.

Als je de Iphone met een usb kabel verbind komt er direct ( tenminste bij Android-Auto ) een Icoontje in het grote beeldscherm waar Android-Auto staat, bij jou zou dan CarPlay! moeten staan, die heb je nodig om Apple Carplay op je venster te openen ( mocht het hetzelfde werken als bij Android ).

Ik weet niet of het met Apple al draadloos kan.😗

Succes.😉

Screenshot_20230327_205321_Edge.jpg

Screenshot_20230327_205551_Edge.jpg

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou dit ook kunnen werken voor draadlood Android-Auto🤔

Ik ga hem gewoon bestellen en testen, heb 30 dagen de tijd om hem bij het niet werken retour te sturen.😉

En, heeft inmiddels 16 goede reviews.☝️

Screenshot_20230327_210238_bolcom.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei BarneyRubble:

Ik wil graag de draadloze oplossing hebben voor mijn sportage.

Dit niet dus:  Ik heb ook zo'n Android Mini kastje, Carlinkit maar dat werkt minder mooi. 

Wat heb ik betreft de kenners precies nodig om dit goed werkend te krijgen?🤔

Is dit genoeg: Android Auto draadloos: betaalbaar dankzij AAWireless-dongle?

Dat kastje is echt het enige wat je nodig hebt. Motorola heeft iets soortgelijks. Maar niet gekeken of deze in NL te krijgen is. 

Met de AAwireless dongle heb je geen risico. Niet goed geld terug. 

Ik weet zeker dat men 'm niet terug stuurt. 

En het is nog een Nederlands product ook. 

aangepast door Justdigit
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Zou dit ook kunnen werken voor draadlood Android-Auto🤔

Ik ga hem gewoon bestellen en testen, heb 30 dagen de tijd om hem bij het niet werken retour te sturen.😉

En, heeft inmiddels 16 goede reviews.☝️

Screenshot_20230327_210238_bolcom.jpg

Android Carplay?? Dat bestaat helemaal niet... Het is Carplay of Android auto. 

Ik denk dat dit.... Net zoals carlinkit en Android kastje is via Carplay.... En vanuit daar Android auto kunt inschakelen. Wat resulteert in enorme laadtijden.... 

Ik kan niet eens een review vinden op YT. Beetje sketchy

aangepast door Justdigit
Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, zei Justdigit:

Dat kastje is echt het enige wat je nodig hebt. Motorola heeft iets soortgelijks. Maar niet gekeken of deze in NL te krijgen is. 

Met de AAwireless dongle heb je geen risico. Niet goed geld terug. 

Ik weet zeker ⁸dat men 'm niet terug stuurt. 

Oke bestel ik die ook, heb ik ook binnen 30 dagen om te testen😉

Thanks.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, zei BarneyRubble:

Oke bestel ik die ook, heb ik ook binnen 30 dagen om te testen😉

Thanks.😉

Ik weet nu al welke je gaat houden.... Hou me op de hoogte.... En nee ik heb daar geen aandelen. Maar gewoon een enthousiaste klant. 

Eerste prototypes was een app die je op een oude telefoon zette en je die in de usb aansluiting stak. En die communiceerde via je smartphone. 

Was erg omslachtig en niet stabiel. En toen had hij dit ontwikkeld. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei Justdigit:

Android Carplay?? Dat bestaat helemaal niet... Het is Carplay of Android auto. 

Ik denk dat dit.... Net zoals carlinkit en Android kastje is via Carplay.... En vanuit daar Android auto kunt inschakelen. Wat resulteert in enorme laadtijden.... 

Ik kan niet eens een review vinden op YT. 

Ja, hebben ze idd wel raar benoemd, deze is dus alleen geschikt voor de Iphone, ( Carplay ) heb ook de laatste Iphone van het werk, dus ook wel leuk om te testen.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, zei Justdigit:

Ik weet nu al welke je gaat houden.... Hou me op de hoogte.... En nee ik heb daar geen aandelen. Maar gewoon een enthousiaste klant. 

Eerste prototypes was een app die je op een oude telefoon zette en je die in de usb aansluiting stak. En die communiceerde via je smartphone. 

Was erg omslachtig en niet stabiel. En toen had hij dit ontwikkeld. 

 

Zijn er hier Forumleden die misschien wel de info hebben dat Android-Auto met een komende update wel wireless gaat werken in de Sportage 2022.🤔

Ik ga die jij aanbeveeld bestellen # Justdigid, goede praktijk ervaring is het belangrijkst voor bij een aankoop.😉👍 en houd jou en een ieder hier zeker op de hoogte.

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Vandaag mij nieuwe Sportage opgehaald en Wireless Carplay aangesloten via een CarLinkit Adapter. Dit werkt op zich prima maar zodra Apple Carplay opstart stopt de DAB radio van de auto en begint hij Apple Music of Spotify vanaf mijn telefoon af te spelen.

Ik wil graag Apple Carplay gebruiken, voor bijv. Flitsmeister, maar wel gewoon de radio blijven gebruiken. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al gevonden: het lijkt er op dat Waze de boel blokkeert, ook al was deze niet eens actief. In de instellingen in Waze heb ik bij "Stem en Geluid" "Toon op de kaart" uitgezet. Nu lijkt het probleem verholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Sinds enkele dagen de AAWireless in de Sportage. In het 'bakje' voorin ligt het aardig in de weg als je de telefoon draadloos wilt laden. Daarom maar de USB aansluiting verplaatst en een mooi plekje gezocht voor AAWireless. Was van plan om het eerst helemaal weg te werken onder de draadloze lader, maar aangezien de USB aansluiting dan ook niet makkelijk meer bereikbaar is voor oa updates ed toch maar een andere plek bedacht.

 

spacer.png

aangepast door JvdW
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...