Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor mijn Niro EV heb ik een Philips LED lampen set. De Ultinon Access LUM11005U2500, een setje met de HB3 lampen en zeer compact uitgevoerd. Deze kan zonder problemen worden vervangen.

Het volgende probleem dient zich aan, het vervangen van de lampen van de EV. Ik kan nergens de toegang vinden, klopt het dat het gehele binnenspatbord moet worden verwijderd en is daar speciaal gereedschap voor nodig. De belangrijkste vraag kan je dat zelf, ik genk niet dat de garage een zelf gekocht setje er in gaat zetten.

Waren de fabrikanten door de EU niet verplicht om lampen toegankelijk te maken om deze zelf op eenvoudige wijze te vervangen?

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

@J.RGM Welke variant heb jij gekocht? Ik zie 2 verschillende Ultinon Access LUM11005U2500 C2 en CX. Ik heb zelf ook een Niro EV 2023 en vraag mij dus af welke ik zou moeten kopen :) Dank!

aangepast door Sjoerdd
Geplaatst
Op 28-11-2023 om 14:44, zei J.RGM:

Voor mijn Niro EV heb ik een Philips LED lampen set. De Ultinon Access LUM11005U2500, een setje met de HB3 lampen en zeer compact uitgevoerd. Deze kan zonder problemen worden vervangen.

Het volgende probleem dient zich aan, het vervangen van de lampen van de EV. Ik kan nergens de toegang vinden, klopt het dat het gehele binnenspatbord moet worden verwijderd en is daar speciaal gereedschap voor nodig. De belangrijkste vraag kan je dat zelf, ik genk niet dat de garage een zelf gekocht setje er in gaat zetten.

Waren de fabrikanten door de EU niet verplicht om lampen toegankelijk te maken om deze zelf op eenvoudige wijze te vervangen?

Ik heb nog nooit zo makkelijk de lampen kunnen vervangen als bij de E-Niro.

Op YT staat een video hoe dat moet als je er LED inzet.

• Like 1
Geplaatst
Op 20-12-2023 om 19:28, zei Sjoerdd:

@J.RGM Welke variant heb jij gekocht? Ik zie 2 verschillende Ultinon Access LUM11005U2500 C2 en CX. Ik heb zelf ook een Niro EV 2023 en vraag mij dus af welke ik zou moeten kopen :) Dank!

Op het doosje staat CX.

ik heb ze er nog niet in zitten, Het binnenscherm moet er uit gehaald worden, hier voor heb je, om het niet te beschadigen speciaal gereedschap voor en dat heb ik nog niet. Op internet heb ik nog niet een filmpje van de Niro EV kunnen vinden hoe het precies werkt.

Geplaatst

ik heb een kia niro ev mkII gekocht maar ben erg ontevreden over het licht uit de koplampen. Kan iemand mij adviseren met wat voor lampen ik de lichtopbrengst kan verbeteren. en is er een filmpje voor het vervangen van de lampen van een niro ev mk II ?

Geplaatst (aangepast)
On 12/26/2023 at 10:17 PM, Marcw said:

ik heb een kia niro ev mkII gekocht maar ben erg ontevreden over het licht uit de koplampen. Kan iemand mij adviseren met wat voor lampen ik de lichtopbrengst kan verbeteren. en is er een filmpje voor het vervangen van de lampen van een niro ev mk II ?

Als eerder vermeld, bij mij zit Xenon, vermoedelijk als nieuw ooit gemonteerd door de oorpronkelijke Duitse herkomst dealer.

Er zitten meer opties op deze Niro 2021 HEV dan gebruikelijk is in Nederland,

aangepast door fiddler
  • 2 maanden later...
Geplaatst
Op 28-11-2023 om 14:44, zei J.RGM:

Heb jij ditzelfde setje Ultinon nog steeds, @J.RGM? Hoe is het lichtbeeld? Heb je last van schaduwen voor de auto uit? Sta op het punt zo'n zelfde setje te kopen... 

Geplaatst
9 uur geleden, zei Rowicom:

Heb jij ditzelfde setje Ultinon nog steeds, @J.RGM? Hoe is het lichtbeeld? Heb je last van schaduwen voor de auto uit? Sta op het punt zo'n zelfde setje te kopen... 

Dit setje heb ik nog steeds niet geïnstalleerd, De hele wielkap moet los gehaald worden en de afgelopen maanden was het niet echt het weer buiten om dat te doen. Ik hoop dit zo spoedig mogelijk te gaan doen. Ik wel  vergelijkbare lampen van Philips gezien in andere auto en dat gaf een mooi licht beeld.

Geplaatst
Op 24-3-2022 om 07:27, zei Kia pannenkoek:

Ik heb op aanraden van een ouder topic op dit forum deze: € 30,51  41%OFF | Novsight H4 Led H7 H11 H8 9006 HB4 H1 H3 HB3 H9 9007 H13 Auto Koplamp Lampen Led Lamp Csp chips 10000LM Auto Mistlampen 6500K
https://a.aliexpress.com/_vFY2lR je moet de HB3 variant hebben voor de E-Niro. Passen perfect zonder aanpassingen, prima lichtbeeld zonder strooilicht en geen foutmeldingen. 

Heb je deze nog steeds in je Niro, @Kia pannenkoek? Ik heb er sinds vorige week ook een setje van Novsight in zitten, maar baal een beetje van een forse schaduw voor de auto uit. Hoe is het lichtbeeld bij jou? Mooi egaal of ook donkere spots? 

IMG_20240302_193739.jpg

Geplaatst

Die schaduw vlak voor mijn auto heb ik ook met mijn HEV Niro uit 2021. Zie je ook bij veel andere autos, komt door de relatief kleine koplampen met lens.

Ik heb trouwens Xenon, zat al op mijn Duitse import Niro, en volgens mijn garageboer beter dan LED.

Novsight ooit gekocht, foutje omdat ik dacht dat er stanard LEDs opzaten, dus teruggestuurd,

Novsight zou moeten passen op originele 2-pins aansluitingen.

Geplaatst (aangepast)

Heb ze nog steeds ja, inmiddels 50000 km lichtbeeld is nog steeds ok. 

aangepast door Kia pannenkoek
  • 3 maanden later...
Geplaatst
Op 22-9-2023 om 16:26, zei Tom79:

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een Led lamp in een KIA EV dynamic line 2023? Ter vervanging van de halogeen koplampen?

Hallo,

Ik heb een KIA Niro HEV uit 2024 waarbij ik de HB3 Halogeenlampen heb vervangen door HB3 LED-Lampen. Ze werkwn goed alleen geeft de auto een melding "contoleer koplamp"...

Heb de LED-lampen bij een gerenommeerd bedrijf gekocht:

https://www.tradevision.nl/led-hb3-9005-dim-groot-of-mistlicht-6000k-4800-lumen-e-ece-goedgekeurd-1.html

Heb hen een mail gestuurd en zal de dealer ook eens bevragen...

Iemand nog andere suggesties?

Gr.

Philip

Geplaatst

Misschien het stekkertje verkeerd om aangesloten? Had ik ook een keer, stekkertje omgedraaid en de melding was weg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Leon van Haren:

Misschien het stekkertje verkeerd om aangesloten? Had ik ook een keer, stekkertje omgedraaid en de melding was weg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HB3 kun je maar op 1 manier aansluiten en zoals ik al meldde doen de LED-lampen het gewoon, alleen de foutmelding nog wegkrijgen. De LED-lampen waren trouwens geschikt voor auto's mét en zonder CAN-bus...

• Like 1
Geplaatst
Op 6-7-2024 om 19:49, zei Philipetti:

HB3 kun je maar op 1 manier aansluiten en zoals ik al meldde doen de LED-lampen het gewoon, alleen de foutmelding nog wegkrijgen. De LED-lampen waren trouwens geschikt voor auto's mét en zonder CAN-bus...

Betekent dat niet dat ze dan géén gebruik maken van die CAN-bus? En dat je dáárom die foutmelding krijgt? De auto meet kennelijk de stroom en ziet dat die lager is dan gebruikelijk (voor de originele lampen).

Geplaatst
38 minuten geleden, zei Hippe lip:

Betekent dat niet dat ze dan géén gebruik maken van die CAN-bus? En dat je dáárom die foutmelding krijgt? De auto meet kennelijk de stroom en ziet dat die lager is dan gebruikelijk (voor de originele lampen).

Ik heb een vraag gesteld bij de KIA Dealer en ben benieuwd naar hun reactie. Als er niets aan te doen is zal ik de originele halogeenlampen maar weer erin zetten...

Geplaatst

Ben ook wel benieuwd of canbus "inleren" hier nodig is. Ik heb alle interieur lampjes door leds vervangen, en had geen fout meldingen. Mijn Xenon koplampen zaten er al in (auto import uit Duitsland, bij dealer gekocht).

Geplaatst

Ik heb een paar maanden geleden Novsight lampen van Amazon in mijn Niro hev 2021 gemonteerd en geen foutmelding op dashboard. Kan me niet voorstellen dat fit met model 2 anders is. 

Geplaatst
7 uur geleden, zei Rowicom:

Ik heb een paar maanden geleden Novsight lampen van Amazon in mijn Niro hev 2021 gemonteerd en geen foutmelding op dashboard. Kan me niet voorstellen dat fit met model 2 anders is. 

Hoi Rowicon,

Zijn het deze?

NOVSIGHT 9005 HB3 led-mistlampen, 2500 lumen, 6500 K, super helder, geschikt voor mistlampen, halogeenlampen of dagrijverlichting

Geplaatst
Op 9-7-2024 om 17:44, zei Rowicom:

Je had beter een link kunnen sturen, want de omschrijving van Amazon zegt niet altijd alles. 

Ik heb deze gekocht voor 41 euro. Momenteel uitverkocht..... 

https://www.amazon.nl/dp/B0BCFLZ6BB/ref=pe_28126711_487805961_TE_item

De KIA dealer kan me niet verder helpen. De leverancier van de lampen (Tradevision) meldde het volgende:

"De melding wilt zeggen dat de geïntegreerde CANbus decoder in de ledlamp (net) niet sterk genoeg. U kunt dit oplossen door een extra CANbus decoder te plaatsen, dit kastje komt tussen de 12v lampvoeding en de ledlamp aansluiting"

Tradevision stuurt me kostenloos 2 CANBus-decoders. Ze staat echter in "backorder" dus ik kan jullie nog niet laten weten of het problee. Hiermee opgelost is...

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb deze lampen ook en inderdaad perfect. Makkelijk te installeren en meteen klaar. 

Maar wat bedoel je met 'wireless'? Kan me daar geen associatie bij bedenken.... 

aangepast door Rowicom
Geplaatst

Bedankt voor de reacties.

Bij Tradevision ( waar ik de lampen hen gekocht) krijg ik gratis 2 CANBus-converters en hoop dan dat het issue is opgelost. Een set lampen kostten bij hun €132, wel met 5 jaar garantie. 

Het wisselen vond ik wel wat minder aangezien hiervoor de wielkastbekleding verwijderd moest worden. Jammer dat je niet makkelijk bij de lampen komt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...