Ga naar inhoud

Kosten vakantie trip 3000km


Adrie Koorn

Aanbevolen Berichten

Alle kosten overzichten van mijn trip naar Z-F zijn binnen en ik heb een aardig overzicht. 
ik heb 3000 km gereden, als ik het vergelijk met mijn vorige auto, een Mazda 6, 2.0i met een verbruik van 1:16 dan zou ik met de huidige brandstofprijs van € 2,43 ( zojuist gezien langs de snelweg) € 455,62 kwijt zijn geweest. Toch een besparing van zo’n € 164,-

je moet er wel een paar keer extra voor stoppen 😉

( als Ionity niet per minuut had gerekend was het nog iets voordeliger geweest)

Vakantie ladingen:

Kiapas: 3 ladingen, 2 x DC 1 x AC   € 47,68 ( 71,64 kWh )

Ionity : 4 ladingen DC, € 28,39- € 39,50- € 26,06- € 30,02= € 123,97 ( 139,35 kWh)

Shellpas: 3 ladingen DC,( bij Ionity)  € 22,00- € 22,95- € 27,71 = € 72,66 ( 94,54 kWh )

FastNed : 3 ladingen DC, € 9,31- € 11,45- € 11,93 = € 32,69 ( 52,47 kWh)

Tesla: : 1 lading DC, € 14,20 ( 20kWh)

 

Totaal :  € 291,20 voor 378 kWh = € 0,77 per kWh

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor het overzicht, scheelt al mooi. Als je Bonnet had gebruikt dan had je nog wat geld kunnen besparen bij Ionity en Fastned. Snelladen voor €0,41 per kWh of als je het land had gewijzigd naar Frankrijk en een tegoed van 200 kWh had gepakt dan zit je zelfs op € 0,30 per kWh.

Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minuten geleden, zei Rubke81:

Dank voor het overzicht, scheelt al mooi. Als je Bonnet had gebruikt dan had je nog wat geld kunnen besparen bij Ionity en Fastned. Snelladen voor €0,41 per kWh of als je het land had gewijzigd naar Frankrijk en een tegoed van 200 kWh had gepakt dan zit je zelfs op € 0,30 per kWh.

En wat is Bonnet ??  Nog nooit van gehoord, en als ik google zie ik alleen mutesen 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie onderstaande. Als je mijn code gebruikt bij een upfront payment dan ontvangen we beide 15 pond. Je zou ook “pay as you go” kunnen gebruiken.

https://joinbonnet.page.link/uAnrJqe8QN7ZVxcXA Download Bonnet to discover how easy it can be to find a place to charge your electric car in the city . Register with this code to get £15 off your first upfront payment.

Your code: RAQZ4A

Remember to thank your friend! 🥸

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de overzicht! Nu mijn:"Hmm" ... mijn Niro rijdt bij langere afstanden gemiddled 1 op 22, dus voor de 3.000 km rond 136 l. Met jou prijs voor de liter, totaal rond EUR 330,-, dus, rond EUR 40,- meer, maar, dan veel minder stops door 800 km kunnen doorrijden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Gerd_NL En dat doorrijden doe je elke etappe? Dat verwacht ik toch niet, ik ben oud-beroepschauffeur, en zou het zelf eventueel wel kunnen (niet willen, maar dat daargelaten), maar dan komen er ernstige, en niet te negeren, protesten van de rechterstoel 😉 .

Edit: die komen er nu al wanneer ik meer dan 2 uur lekker doorrij, dus zelfs de eerste laadstop haal ik niet zonder tussenstop :innocent:.

aangepast door Peter-036
Edit:
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben met mijn vorige auto alle 2 weken 600 km vrijdag avonds van Zuid Duitsland naar Eindhoven en Zondag avonds de 600 km weer terug gereden en dat 15 manden lang, duurde zo rond 6 uur de 600 km...

... en in de Niro zit ik nog veel lekkerer ... :clap:

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden, zei Peter-036:

@Gerd_NL En dat doorrijden doe je elke etappe? Dat verwacht ik toch niet, ik ben oud-beroepschauffeur, en zou het zelf eventueel wel kunnen (niet willen, maar dat daargelaten), maar dan komen er ernstige, en niet te negeren, protesten van de rechterstoel 😉 .

Edit: die komen er nu al wanneer ik meer dan 2 uur lekker doorrij, dus zelfs de eerste laadstop haal ik niet zonder tussenstop :innocent:.

Precies dat laatste: je stopt ruim eerder dan nodig om te laden. En ik hang ‘m dan meteen aan de snellader. Na een kwartiertje, max 20 minuten benen strekken gaan we weer verder. Dan is-ie weliswaar niet vol, maar dat hoeft ook niet, want ik wil sowieso elke anderhalf tot twee uur er even uit. Als je dan steeds ook even aan de lader hangt hoef je nooit te wachten op het laden. Tijdens de lunch heb je dan ook nog extra laadtijd.

Aan het eind van de dag moet je dan wel lang laden, maar als de auto dan in de nacht aan een langzame paal kan hangen, dan ben je ‘s morgens ook weer volgedruppeld en kun je er weer tegenaan. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...