Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds een tijdje trekt onze ceed niet erg lekker meer op. Het betreft een 1.6 benzine motor met een 6 bak uit 2012. Ik weet het de profielfoto is het oudere type. Ik kan deze alleen niet veranderen want dat moet achter de pc.
 
Het is eigenlijk begonnen toen ik de bougies vervangen heb (waarvan bleek dat ze alle 4 lek waren). Ik dacht eerst dat de waardes misschien even aan moesten passen met de nieuwe bougies maar er veranderde niks. Ik heb toen het gasklephuis schoongemaakt en daar werd het eindelijk nog erger van.
 
Omdat de kia dealer 100 euro vraagt alleen om de waardes te resetten heb ik dat nog niet gedaan, tevens omdat de computer het zelf zou moeten kunnen regelen heb ik gelezen?
 
Symptomen; bij optrekken voelt het alsof de motor blijft hangen en als je dan een stuk meer gas geeft dan gaat ie pas weer. Bij hard optrekken voel je het het ergste. Bij langzaam optrekken voel je bijna niks.
 
Zou het gasklephuis kapot zijn? Zou het helpen om de waardes te resetten? Of zou het misschien per stom toeval zijn dat de gaspedaal sensor niet ok meer is? Misschien heeft iemand eerder van dit probleem gehoord of een goed idee.
 
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Een hersenspinsel: De gasklepstand wordt bepaald door meer waarden dan het gaspedaal, zoals luchtmassa en lucht tempratuur denk ik. Mogelijk dat het continue verergeren, losstaat van je werkzaamheden. Kan het het gaspedaal zijn? Geen idee of een beetje contactspray zou kunnen helpen. 🙃

Kan je de waardes van het brandstofsysteem (laten) uitlezen? Mogelijk dat je daar iets mee kan, of met name met het verloop. Het klinkt inderdaad alsof één/twee waardes, in een bepaalde range een foutieve waarde doorgeven.
Zoals: Stand gaspedaal, stand gasklep, brandstofdruk, luchtmassa, luchttempratuur, rijk of arme verbranding (lambda), etc.

  • 1 year later...
  • 4 months later...
Posted

Toevallig vandaag ergens op een ander forum iemand met hetzelfde probleem zien voorbij komen. Bleek daar om de verkeerde bougies te gaan. In zijn geval had hij 1.6 non turbo bougies er in zitten waardoor de motor even inhield op bepaalde toerentallen. Na de juiste bougies te plaatsen waren er geen problemen meer.

Betreffende post: https://www.kiaclub.nl/topic/24910-kickdown-switch-proceed-gt-2013/

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...