Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb ook een Kia Niro EV en heb via Halfords een kit gekocht van Thule 145329 en is voor een glad dak??? Zijn die zwarte rails er makkelijk eraf te halen?

Geplaatst
2 uur geleden, zei MichelK:

Ik heb ook een Kia Niro EV en heb via Halfords een kit gekocht van Thule 145329 en is voor een glad dak??? Zijn die zwarte rails er makkelijk eraf te halen?

Geen idee of dat kan maar waarom breng je de Halfords kit niet terug (voor zover dat nog kan)? Dan zou ik adviseren om de besproken varianten uit dit topic te bestellen (vanaf 199 euro compleet) of de originele Kia variant, die is nu ook goed leverbaar maar wel duurder (vanaf 339 euro).

Geplaatst
Op 2-7-2023 om 09:11, zei Laredo:

Geen idee of dat kan maar waarom breng je de Halfords kit niet terug (voor zover dat nog kan)? Dan zou ik adviseren om de besproken varianten uit dit topic te bestellen (vanaf 199 euro compleet) of de originele Kia variant, die is nu ook goed leverbaar maar wel duurder (vanaf 339 euro).

Originele Kia is bestelbaar, maar pas half september leverbaar volgens mijn dealer. Ze hebben een alternatief gevonden voor de zelfde prijs, krijg ik als het goed is morgen binnen. Het wordt waarschijnlijk eentje van dakrdragerwinkel.nl :D

Geplaatst
3 minutes ago, András said:

Originele Kia is bestelbaar, maar pas half september leverbaar volgens mijn dealer. Ze hebben een alternatief gevonden voor de zelfde prijs, krijg ik als het goed is morgen binnen. Het wordt waarschijnlijk eentje van dakrdragerwinkel.nl :D

ok goed om te weten, ik zal het ook eens navragen bij mijn dealer

Geplaatst

Helaas heb ik de set al in april gekocht en ben met Halfords en Thule bezig omdat ze iets aanbieden wat niet te gebruiken is… ben aan het wachten op een reactie.

Geplaatst

Vandaag de dragers binnengekregen bij de dealer. Ze hadden helaas geen tijd om te installeren dus maar thuis zelf doen. Het is van het merk Cruz en wordt vastgeklemd op de rail. Ben niet zo blij mee dus ga ik morgen terug naar de dealer. Ze hebben zelf nog gezegd dat ik niet een aftermarket drager kan nemen die erop geklemd wordt maar eentje die aan de vaste bevestiging punten vastgeschroefd moet worden. En dan verkopen ze zoeen. Zat in een omdoos dus zag ik daar niet. De hele kunstof rail beweegt samen met de drager dus dit wordt het ook niet.

20230706_171855.jpg

Geplaatst
1 uur geleden, zei András:

Vandaag de dragers binnengekregen bij de dealer. Ze hadden helaas geen tijd om te installeren dus maar thuis zelf doen. Het is van het merk Cruz en wordt vastgeklemd op de rail. Ben niet zo blij mee dus ga ik morgen terug naar de dealer. Ze hebben zelf nog gezegd dat ik niet een aftermarket drager kan nemen die erop geklemd wordt maar eentje die aan de vaste bevestiging punten vastgeschroefd moet worden. En dan verkopen ze zoeen. Zat in een omdoos dus zag ik daar niet. De hele kunstof rail beweegt samen met de drager dus dit wordt het ook niet.

20230706_171855.jpg

Geplaatst
Op 4-7-2023 om 21:50, zei MichelK:

Helaas heb ik de set al in april gekocht en ben met Halfords en Thule bezig omdat ze iets aanbieden wat niet te gebruiken is… ben aan het wachten op een reactie.

Da’s niet handig. Staat duidelijk bij dat die voor de Niro zonder rails is. Is die trouwens überhaupt leverbaar geweest?

Geplaatst

Ik ben vandaag bij Halfords geweest en ze waren zi vriendelijk om ze terug te nemen en kreeg een tegoedbon 🥳

nu naar een passende oplossing zoeken, dus zal wel langs dakdragerwinkel.nl rijden.

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Gister mijn nieuwe dakdragers geïnstalleerd. Was een aardig klusje maar uiteindelijk (na goed lezen) wel te doen. Na het openen van de klepjes in de dakrails heb ik de moeren verwijderd zodat je genoeg schroefdraad krijgt waarop je de dakdragers kunt opbouwen. Met een spijkers lukte het openen van de klepjes maar dat gaf wel wat schade van het "omhoog wippen". Het is niet anders....

Daarna de houders van de dakrails voorbereid en dakrails (ik ben voor de goedkoopste rails gegaan bij Dakdragerwinkel) erop gezet. Gelukkig konden de klemmen van mijn dakkoffer wel strak gezet worden om de smalle dakrails. Morgen een eerste proefrit om te kijken of hij echt stevig vast zit maar zo voelt het wel. Enige klusje is nu nog de sloten in de houders plaatsen zodat niet de koffer met rails en al op vakantie gejat kan worden....

IMG_3113.jpeg

IMG_3114.jpeg

IMG_3118.jpeg

aangepast door Laredo
Geplaatst
On 7/23/2023 at 4:07 PM, Laredo said:

Gister mijn nieuwe dakdragers geïnstalleerd. Was een aardig klusje maar uiteindelijk (na goed lezen) wel te doen. Na het openen van de klepjes in de dakrails heb ik de moeren verwijderd zodat je genoeg schroefdraad krijgt waarop je de dakdragers kunt opbouwen. Met een spijkers lukte het openen van de klepjes maar dat gaf wel wat schade van het "omhoog wippen". Het is niet anders....

Daarna de houders van de dakrails voorbereid en dakrails (ik ben voor de goedkoopste rails gegaan bij Dakdragerwinkel) erop gezet. Gelukkig konden de klemmen van mijn dakkoffer wel strak gezet worden om de smalle dakrails. Morgen een eerste proefrit om te kijken of hij echt stevig vast zit maar zo voelt het wel. Enige klusje is nu nog de sloten in de houders plaatsen zodat niet de koffer met rails en al op vakantie gejat kan worden....

Misschien kan je ook gelijk een verbruiksvergelijking doen met en zonder koffer? (ik ga volgend jaar met de auto op vakantie en moet ook aan een dakkoffer maar ik wil weten waar ik ongeveer aan moet denken qua verbruik (internet zegt een hoop, maar een snelweg test van de niro ev met en zonder koffer is er niet).

Geplaatst (aangepast)

@FGriffin ik heb een hybride. Reis naar midden Frankrijk (Tours) tot nu gemiddeld 1 op 18 met vier personen, volle achterbak en volle dakkoffer. Normaal rijd ik als ik alleen in de auto zit en zonder belading/koffer 1 op 23. Valt mij dus erg mee. 

aangepast door Laredo
  • Thanks 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 23-7-2023 om 16:07, zei Laredo:

IMG_3113.jpeg

IMG_3114.jpeg

IMG_3118.jpeg

Je kan de klepjes met een  klein inbussleutel openen zonder schade. Het lukte mijn met de kleinste,volgens mijn 1mm was het. Eerst heb ik ook voor de zekerheid met een schroevendraaier wat krasjes gemaakt.. 😀

• Like 1
  • 10 maanden later...
Geplaatst

Dag beste mensen,

Inmiddels zitten we in de zomer van 2024. Er is al de nodige maanden rust over dit onderwerp, maar ik krijg in juli een elektrische Niro uit 2023.
Ook ik zou graag dakdragers willen plaatsen en ben benieuwd of er intussen meer mensen zijn die plezier hebben met dakdragers die passen op dit type van Kia.
De aanbieders op internet komen steeds met meer types.
Het liefst zou ik dakdragers hebben die niet al te ingewikkeld te monteren zijn.
Zijn er intussen meer mensen met ervaringen op dit vlak?
En ik las ook wat over de actieradius van de auto met zo'n dakkoffer. Zijn daar inmiddels ook meer mensen met ervaringen op dat gebied? Wij gaan reizen met twee volwassenen en twee jonge tieners.
Benieuwd!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg Bert

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Na het lezen van dit topic toch wat angstig/ onzeker en even contact opgenomen met de grootste(?) Kia dealer in Nederland, van Mossel. Die komen met een zeer logisch antwoord:

Kia verkoopt zelf klemrails, dus dat moet kunnen. Probleem zou kunnen schuilen in verkeerde montage: Het voorste en achterste deel van de dakrails is namelijk van plastic, terwijl het middenstuk van aluminium is. Alleen dat is geschikt voor montage van de dakdragers. De moer onder het ovale kapje is nodig voor de stevigheid van dat deel, dus het leek hem onverstandig daar aan te morrelen.

Ergo: RTFM. Elke after market dakdrager van enige kwaliteit is goed als hij maar goed gemonteerd wordt.

aangepast door Bas Ovink

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...